پارس ناز پورتال

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S 

تسلا Model S بعنوان یک ماشین تمام برقی که قیمتی در حدود یک مرسدس بنز S500 یا یک BMW سری 7 دارد, بعنوان یکی از نمادهای دگرگونی در صنعت ماشین شناخته میشود.Model S یک اتومبیل تمام برقی هست و تقریباً تمام قسمت هاي آن حتی دستگیره درها که در اغلب خودروها به صورت مکانیکی هست,

 

در این ماشین برقی هست, وقتی به داخل اتاق این ماشین نگاه می‌کنید, شمار کلیدهای بسیار کمی را می‌بینید, در عوض یک پنل پشت آمپر بزرگ و یک صفحه نمایشگر لمسی 17 اینچی در این اتاق وجود دارد که تقریباً تمامی تنظیمات اتومبیل از طریق آن ها انجام میشود.

 

بهره گیری از این پنل که به ظاهر ترکیب پیجیده اي دارد, بسیار ساده هست فقط لازم هست تا یکبار دستورکار بهره گیری از آن را مطالعه کنید. در مقاله پیش رو کوشش شده تا یک نگاه جامع و در عین حال مختصر به محتویات درون این تبلت 17 اینچی بیندازیم.

 

2 کنترلر, 2 نمایشگر

پنل 17 اینچی تسلا را می‌توان به 4 قسمت اصلی تقسیم کرد. قسمت بالا که یک نوار نازک هست و اطلاعات ضروری اتومبیل و قابلیت انتخاب نرم افزارها را در اختیار راننده قرار میدهد. قسمت دوم و سوم, دو قسمت از صفحه میباشند که می‌توانید براساس نظر خود دو نرم افزار گوناگون را در آن ها باز کنید و یا با زدن دکمه Full Screen یکی از آن نرم افزارها را به صورت کامل در صفحه بگنجانید.

 

قسمت چهارم که یک نوار باریک در پایین پنل هست, در هر لحظه به شما این اختیار را می‌دهد تا تنظیمات و کنترلرهای اتومبیل را تغییر دهید و هم‌چنین سیستم تهویه یا گرمکن صندلی را هم از همان طریق تنظیم کنید.

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S

کنترلرهای قسمت بالاصفحه

در نوار نازک بالای پنل, از سمت چپ نمایشگر دما داخل اتاق, شارژ باتری, Home Setting یا تنظیمات خانه, Driver Setting یا تنظیمات راننده, نشانه Tesla, نشانگر بلوتوث, نشانگر دیتا اینترنت, ساعت و اخطار غیرفعال بودن ایربگ ها را دیدن می‌کنید. در زیر این نوار هم 6 انتخاب برای انتخاب نرم افزارهای سیستم هست که به ترتیب Media, Navigation, Energy, Web, Camera و Phone میباشند.

 

با کلیک کردن روی لوگوی باتری, میزان شارژ مانده و مسافتی که میتوانید تا پایان آن طی کنید را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین طور می‌توانید تا پایان آن طی کنید را در اختیار شما قرار میدهد. همین طور میتوانید تنظیم کنید که باتری با چه آمپری شارژ شود و با چه ریتمی مورد بهره گیری قرار بگیرد.

 

در قسمت Home Setting می‌توانید آدرس و مشخصات خانه خود را وارد کنید و همین طور می‌توانید فرکانس ریموت در پارکینگ را به سیستم بدهید و برای بازکردن در از طریق لمس Open Door روی پنل اقدام کنید.قیمت Driver Setting که مربوط به تنظیمات راننده هست, این اختیار را به شما می‌دهد که بتوانید برای کسانی که با این ماشین رانندگی می‌کنند, به اسم خودشان حالت رانندگی تنظیم کنید.

 

به این معنی که بعد از افزودن یک User Name می‌توانید حالت صندلی, درجه حرارت سیستم تهویه مطبوع, حالت رانندگی, حالت دستور, حالت سیستم تعلیق و میزان مصرف باتری را برای هر فرد تنظیم کنید.برای لود کردن تنظیمات خودتان میتوانید از طریق همان منو Driver Setting اقدام کرده و با لمس اسم خود, تنظیمات انجام شده را برای رانندگی خود فعال کنید.

 

نشانه Tesla که وسط تولبار بالایی قرار دارد, نسخه نرم افزار و آخرین آپدیت ها را به شما نشان می‌دهد. از طریق لوگوی Bluetooth می‌توانید امثال تمام خودروها, تلفن همراه خود را به سیستم متصل کنید و از طریق آن به موسیقی ها و تماس هاي تلفن همراه تان دسترسی پیدا کنید.

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S

نشانگر دیتا اینترنت که موج دیتا دریافتی را نشان می‌دهد هم برای بهره گیری از سیستم ناوبری, موسیقی و مرورگر لازم هست. در کشور آمریکا وقتی یک تسلا میخرید, خرج هاي برای سیم کارت و اینترنت از شما دریافت نمیشود. هم‌چنین در این جا احتمالاً گفتن این حرف هم خالی از لطف نباشد که شارژ باتری لیتیومی ماشین هم در ایالات امریکا رایگان هست! نشانگر پایان اما ساعت و هشدارها را به شما نشان میدهد.

 

سیستم Media برای اکران موسیقی مورد بهره گیری قرار میگیرد و احتمالاً تنها تفاوتی که می‌تواند این سیستم را از دیگر سیستم هاي مدیا متمایز کند, این هست که اضافه بر بلوتوث, AUX و USB, کاربر میتواند با سرچ کردن اسم در قسمت مرورگر مدیا, موسیقی مورد علاقه خود را به صورت صوتی یا تصویری پیدا کرده و گوش کند.

 

سیستم Navigation یا ناوبری هم که از طریق اتصال به اینترنت و GPS کار میکند را می‌توان با لمس کردن عبارت Nav فعال کرد. سیستم به سرعت موقعیت شما را پیدا کرده و با بهره گیری از سیستم جستجوگر بی نظیر اش می‌تواند تقریباً هر مقصدی را برای شما پیدا کند. همین طور میتوانید با زدن دکمه Full Screen تمام صفحه نمایشگر را به سیستم ناوبری اختصاص دهید.

 

نمایشگر Energy به شما نمودارهای ریز و درشتی را برای میانگین مصرف در بازه هاي گوناگون نشان میدهد و هم چنین از طریق آن می‌توانید برای مصرف باتری ها محدودیت تنظیم کنید. Web هم که با در اختیار قرار دادن یک مرورگر به شما اجازه وب گردی را میدهد.

 

نشانگر Camera به شما این اختیار را می‌دهد تا دوربین دید عقب و جلو را فعال کنید, که گرچه دوربین دید عقب در هنگام رانندگی با دنده عقب به صورت اتوماتیک فعلاً می‌شود. تنظیمات Phone هم اضافه بر دفترچه تلفن تلفن همراه, یک دفترچه تلفن مجزا را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در آن عدد هاي مورد نظر خود را ذخیره کنید, هم‌چنین یک صفحه کلید مجازی هم برای عدد گیری در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

کنترلرهای قسمت پایین صفحه

در پایین پنل 17 اینچی تسلا, اضافه بر دکمه روشن و خاموش, کلیدهای لمسی برای فعال کردن گرمکن شیشه جلو و عقب, روشن و خاموش کردن گرمکن/ سردکن صندلی به همراه سیستم تنظیم دما برای هر سرنشین, یک نشانگر به اسم Control هم وجود دارد که از طریق آن میتوانید به تنظیمات ماشین دسترسی پیدا کنید.

همه چیز درباره آپشن های خودرو تسلا مدل S

تنظیم سانروف «در حالت هاي گوناگون باز بودن براساس درصد», تنظیمات Trip که گزارش مسافت طی شده و مصرف میانگین را در اختیارتان قرار می‌دهد, سیستم Display که تنظیمات نور صفحه پنل را برای روز و شب تنظیم می‌کند, تنظیمات E-Brake که به ترمز اضطراری مشهور هست و با نگه داشتن موقعیت دسته دنده در حالت P فعال میشود

 

و تنظیمات Driver که شامل تنظیمات سیستم تعلیق, سیستم دستور, بازرسی کشش و بازرسی استقامت, Creep و تنظیمات ترمز هست. وقتی وارد این قسمت می‌شوید, یک عکس سه بعدی از اتومبیل روی صفحه ظاهر میشود و شما می‌توانید تمام تغییراتی راکه روی سیستم اعمال میکنید, به صورت نمادین روی ماشین داخل پنل هم دیدن کنید.