پارس ناز پورتال

همه چیز درباره رابطه جنسی در خواب

مجموعه : حذف شده است
همه چیز درباره رابطه جنسی در خواب

همه چیز درباره رابطه جنسی در خواب 

همه ی مردان و تعداد زیادی از خانمها در خواب رابطه جنسی برقرار می‌کنند که در انتها منجر به ارضا شدن آنها خواهد شد. سکسومنیا یا رابطه جنسی در خواب نوعی جرقه مغز در خواب قلمداد میشود که به خاطر آن فرد در خواب و بدون هوشیاری اقدام به برقراری رابطه جنسی می‌کند. دراین مقاله بیشتر به این اختلال می پرداریم.

 

تصور کنید که در نیمه شب از خواب بیدار میشوید و خودرا در حال انجام رابطه جنسی با همسر خود می‌بینید. بعید بنظر میرسد، اما سناریوی بسیار جالبی است، اینطور نیست؟

 

در واقع طبق تحقیقات جدیدی که در کانادا انجام شده است، بیشتر از 11 درصد مردها در هنگام خواب رابطه جنسی داشته اند «یا حداقل سعی در انجام آن داشته اند».

 

با دقت به مطالعه دیگری در کانادا، این افراد «که تمایلات جنسی زیادی دارند» ممکن است شبانه خودارضایی , ناز و نوازش ,شبیه سازی رابطه جنسی با کسی, و حتی یک رابطه جنسی کامل یا دهانی داشته باشند

 

و همه ی را در حالی انجام می‌دهند که بیهوش و غرق در خواب هستند.این افراد طبق معمول تنها زمانی متوجه عمل خود می‌شوند که در نیمه فعالیت خود از خواب بیدار شوند یا حکايت را صبح روزبعد از زبان همسرشان بشنوند.

 

متخصصین خواب این پدیده رابه رسمیت شناختند زمانی که علایم این مشکل رابه راهنمای تشخیصی بین المللی خود افزودند رفتارهای جنسی غیر طبیعی مرتبط با خواب. اکثر مردم این عارضه را رابطه جنسی در خواب یا سکس در خواب یا یا سکسومنیا مینامند.

 

این اختلال را هر چیزی که نامگذاری کنید، به هر حال سوالی که مطرح میشود این است:پزشک مایکل کرامر بورنمن ،محقق ارشد در انجمن دکتری قانونی خواب در مینسوتا میگوید این اختلال را بعنوان شکل دیگری از راه رفتن در خواب درنظر بگیرید.

 

پزشک بورنمن میگوید وقتی که مغز شما مراحل مختلف خواب را طی می‌کند، گاهی ممکن است نورون ها یا عصب ها از این مراحل جا بمانند یا آزاد نشوند. این خطا بخشی از مغز را روشن می‌کند، در حالی‌که بقیه قسمت هاي مغز هنوز خواب هستند.

 

پزشک بورنمن می‌گوید آزاد نشدن نورون ها ممکن است دربخش هایي از مغز رخ دهد که اساسی ترین عملکردهای انسانی را نظارت می‌کنند.

 

او می‌گوید رفتارهای اولیه اي وجوددارد که در عمق مغز جای گرفته اند، این رفتارها حرکات ساده اي هستند که برای بقا ضروری می باشند، مثل حالات دفاعی و جویدن. البته برقراری رابطه جنسی و تمایلات جنسی نیز ازآن جمله اند.

 

در واقع بخشی از مغز که مربوط به نیازهای اولیه شماست بیدار است و شما را مجبور به برقراری رابطه جنسی با همسرتان می‌کند، در حالی که بخش پیچیده و مدرن مغزتان که دارای بخش هاي مختلف است، هنوز خواب است.

 

پزشک بورنمن میگوید سکس در خواب یا سکسومنیا برای هر شخصی ممکن است رخ دهد، و همینطور خانمها نیز ممکن است دچار این حالت شوند. بیشتر از 4 درصد خانمها رابطه جنسی در خواب را داشته اند.

 

اگر به این مسئله شک دارید که دیگر قسمت هاي مغزتان واقعا خواب هستند، مدرکی دراین باره وجوددارد. محققان فیلمی از یک بانو در حال خودارضایی دارند که دستگاه EEG* به سر وی متصل است و نشان میدهد که این بانو هوشیار نیست.

 

* EEG: نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی یا الکترومغزنگاری:ثبت فعالیت الکتریکی مغز از طریق نصب الکترودهای قشری بر روی سر و به صورت غیر تهاجمی میباشد.

 

محققان میگویند طبق معمول ارتباط با همسر در تختخواب منجر به آغاز رابطه جنسی در خواب میشود. استرس، خستگی، کم خوابی و مصرف بعضی داروها مثل *Ambien نیز ممکن است باعث بروز این اختلال شود.

 

* Ambien:اسم دیگر آن زولپیدم است که یک داروی مسکن و خواب آور میباشد.

 

پزشک بورنمن میگوید این موضوع هیچ ارتباطی به خواب دیدن هاي جنسی یا عدم رضایت نسبت به زندگی جنسی نداردو کلاً نوعی جرقه مغزی است؛ نوعی جرقه عجیب‌وغریب مغزی.

 

برای زوج هاي متعهد رابطه جنسی در خواب مشکلی ایجاد نمیکند و حتی ممکن است سرگرم کننده باشد. اما این اختلال ممکن است باعث ایجاد مشکل هم شود، زیرا که فرد هوشیار و تحت نظارت نیست، در نتیجه پیشروی در رابطه جنسی ممکن است تهاجمی یا نامناسب باشد.

 

در موارد نادر رابطه جنسی در خواب یا سکسومنیا ممکن است باعث حمله شود.همینطور ممکن است باعث بروز مشکل دریک رابطه شود – بعنوان مثال ممکن است بانو تصور کند که مرد از روابط جنسی خود راضی نیست و یا خواب رابطه جنسی با زن دیگری را می‌بیند. یا این که هر نیمه شب با رابطه جنسی باعث می‌شود زن مورد اذيت قرار گیرد.

 

ودر انتها پزشک بورنمن می‌گوید این یک اختلال نیست مگر این که مشکلی ایجاد کند. اگر در رابطه با آن نگران هستید، به یک متخصص خواب مراجعه کنید – ترجیحا دکتری که متخصص جنبه هاي عصبی رفتاری طب خواب باشد.