پارس ناز پورتال

همه چیز درباره لوازم آرایش ارگانیک موجود در بازار

همه چیز درباره لوازم آرایش ارگانیک موجود در بازار

همه ي چیز درمورد لوازم آرایش ارگانیک موجود در بازار 

این روزها بهره گیری از لوازم آرایشی ارگانیک که بدون ضرر میباشند در رسانه ها بسیار دیدن میشود. اما آیا این تبلیغات حقیقت دارند؟ بر زمینه تحقیقات انجام شده انواع مواد آرایشی، حدود هشت هزار ماده و ترکیبات گوناگون را بوجود می آورد که حدود یک سوم آنها دارای مواد شیمیایی میباشند. مصرف این مواد مسلما بدون عارضه نیست

 

لوازم آرایشی ارگانیک بی خطر نیستند
پزشک فودازی، متخصص آنکولوژی «سرطان شناسی» گفت بحث بهره گیری از محصولات آرایشی و خطرات ناشی از مصرف آنها موضوع تازه اي نیست چرا که از ابتدای قرن بیستم صنعت تولید مواد آرایشی بعنوان یک صنعت پیشرو کار خود را شروع کرده و از همان دوران، بسیار پول ساز بود. در نیمه هاي قرن بیستم با شناخت بهتر از مواد شیمیایی و بهره گیری از انها در این صنعت، موجب شد تا مواد آرایشی با ماندگاری بالا تولید شود.

 

وی در ادامه افزود: بدبختانه با تولید این دسته از محصولات، دشواری های جدیدی بوجود آمد، بر زمینه تحقیقات انجام شده، انواع مواد آرایشی، حدود هشت هزار ماده و ترکیبات گوناگون را بوجود می آورند که حدود یک سوم این محصولات آرایشی، مواد شیمیایی اي میباشند که در تولید این محصولات بهره گیری می شوند. مصرف این مواد مسلما بدون عارضه نیست و حتی برخی از این مواد شیمیایی در سموم دفع آفات غلات و کشاورزی نیز بهره گیری می شوند.

 

به قول فودازی مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک که در برخی فروشگاه ها تبلیغ می‌شود در واقع به صورت صددرصد ارگانیک نیست و به طور حتم از مواد شیمیایی برای فرآوری آنها بهره گیری شده هست. یک سری از این ترکیبات که باعث ایجاد دشواری های می شوند، ماده اي هست با عنوان /رنگ قطران زغال سنگ/ که به وفور از این ماده در محصول آرایشی

 

بهره گیری می‌شود که سرطان زایی این مواد نیز اثبات شده هست. به عبارتی این مواد ترکیبی از رنگ ها و فلزات سنگین میباشند که عوارض شدیدی را به همراه دارد.لاک ها و رژلب ها که شمار زیادی از والدین برای کودکشان بهره گیری می‌کنند دارای مواد شیمیایی میباشند و مصرف طولانی مدت این مواد دشواری های خونی و سرطان هاي پوستی را برای افراد رقم میزند.

 

دبیر انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران متذکر شد یکی دیگر از ترکیباتی که در این صنعت بهره گیری می‌شود /سرب/ هست. این ماده بعنوان یکی از فلزات سنگین شناخته شده که در محصولات آرایشی بخصوص در رژ لب ها بیشترین کاربرد را دارد، علت بهره گیری از این فلز به علت ایجاد ماندگاری و در واقع یک نوع طراوت در رنگ آن میشود.

 

اما همانگونه که میدانیم بهره گیری از فلزات سنگین مسمومیت هاي شدید اختلالات عصبی اختلالات خونی و در نهایت بروز سرطان میشود.این سرطان شناس خاطرنشان کرد: «فرمالدئید» یکی از دیگر مواد مورد بهره گیری شده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی هست.

 

فرمالدئید بعنوان ماده‌ نگه دارنده و روشن کننده به رنگ‌ها افزوده میشود. استنشاق گاز فرمالدئید دشواری های ریوی را به همراه دارد و بهره گیری انها در صنعت آرایشی و بهداشتی میتواند حساسیت هاي شدید تنفسی را برای افراد رقم زند.وی شایع‌ترین مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش را «پارابن» ها دانست

 

و افزود: این مواد بعنوان نگه دارنده در تمامی ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی بهره گیری می شوند که بی حدس موجب بروز اختلالات هورمونی در دوران بارداری و بلوغ می‌شود.فودازی اخطار داد: ترکیبات آرایشی کم و بیش دارای یک سری مواد شیمیایی زیان آور برای بدن هست، اما مواد آرایشی که به صورت استاندار حاضر میشود

 

در مجموع این مواد زیان آور را کمتر داراست. لذا پیشنهاد میشود با دقت به مصرف این دسته از محصولات، نمیشود به کلی بهره گیری از انها را محدود کرد اما حتی الامکان برای کودکان، زنان در دوران بارداری و شیردهی محدودیت مصرف داشته باشند چرا که در غیر این صورت با مشکلاتی چون اختلالات عصبی، اختلالات هورمونی و تیروئیدی، اختلالات خونی و در نهایت در دراز مدت موجب بروز سرطان هاي خونی و پوستی می‌شود.

 

همین طور در زمان خریداری پیشنهاد میشود از مراکز معتبر آرایشی و بهداشتی این دسته از محصولات را تهیه کنید.این متخصص پیشنهاد کرد: افراد در زمان خرید حتماً ترکیبات محصول آرایشی را بررسی کنند و اگر موادی چون سرب و آرسنیک در آن موجود بود از خریداری آن به شدت امتناع کنند.

 

یکی از روشهای تشخیص سریع سرب در مواد آرایشی این هست که اندکی از محصول را به پوست مالیده و با یک طلا کمی روی آن بکشید اگر رنگ آن تیره شد محصولا دارای فلزات سنگین بوده و از بهره گیری آن امتناع کنید.دبیر انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران در اتمام گفت لاک ها و رژلب ها که شمار زیادی از والدین برای کودکشان بهره گیری می‌کنند

 

دارای مواد شیمیایی میباشند که ماده نگهدارنده موجود در آن بسیار چندان هست.لازم به ذکر هست مصرف طولانی مدت این مواد دشواری های خونی و سرطان هاي پوستی را برای افراد رقم می‌زند.