پارس ناز پورتال

همه چیز درباره کاهش وزن با ورزش یوگا

همه چیز درباره کاهش وزن با ورزش یوگا

همه چیز درباره کاهش وزن با ورزش یوگا 

یوگا برترین کمک کننده برای کاهش وزن می‌باشد، این ورزش با آرامش میتواند فایده هاي بسیار مفیدی برایمان داشته باشد. پس اگر ورزش مورد علاقه تان یوگا هست و تازه هم آن را نخست کرده اید، برای به کار بردن آن در جهت کاهش وزن، چه چیزهایی باید بدانید؟

 

یوگا برای کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و بسیاری موارد دیگر خوب هست اما برای کاهش وزن چگونه؟ آیا چنین مزیتی هم دارد؟ اگر بخواهیم برای کاهش وزن، خوب ورزش کنیم و مرتب آن را ادامه دهیم، باید فعالیتی را گزینه کنیم که از آن لذت میبریم. پس اگر ورزش مورد علاقه تان یوگا هست و تازه هم آن را نخست کرده اید، برای به کار بردن آن در جهت کاهش وزن، چه چیزهایی باید بدانید؟

 

ایجاد رابطه بین ذهن و بدن

ایجاد رابطه بین ذهن و بدن، خمیره یوگا هست و می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن کم کنند. از جلوگیري از غذا خوردن احساسی گرفته تا دریافت بالاترین بهره از ورزش را میتوانید با یوگا تجربه کنید. هماهنگی ذهن و بدن کمک میکند در طول تمرین از بالاترین توانایی خود بهره ببرید و همین کمک میکند کاهش وزن را نیز در کنار یوگا تجربه کنید. هر هدف دیگری هم که در زندگی داشته باشید، این طرز فکر هست که شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

 

به شدت آن اضافه کنید

برای این که یوگا کمک کند وزن کم کنید، باید فشار را بالا ببرید و روی حرکاتی تمرکز کنید که کالری سوز میباشند. برای افزودن عضله سازی، چربی سوزی و بهبود تناسب اندام با یوگا، باید به دنبال انجام حرکاتی باشید که روی گروه هاي عضلانی بزرگ تمرکز می‌کنند. برای نمونه انجام حرکاتی مثل جنگجو یک

 

و دو «اینها اسم فیلم نیست و اگر با یوگا آشنا باشید می‌دانید هر دو حرکاتی مشهور میباشند». یکی دیگر از راه هاي افزایش کالری سوزی یوگا این هست که حرکات را به صورت پیوسته انجام بدهید، طوری که دائم در حال حرکت باشید. اگر می‌خواهید تمرکز بیشتری را روی هسته بدن تان قرار دهید، میتوانید از حرکاتی مثل قایق که عضلات شکمتان را به معنای حقیقی کلمه به آتش میکشد بهره گیری کنید.

 

کاهش بدون کم کردن

به دفعات پیش آمده که افراد بعد از مدتی ورزش کردن دچار ناامیدی شده اند که پس چرا بدنمان کوچک تر نشده. باید گفت برای کاهش وزن حتماً نباید کوچک شوید. ورزش به بدن فرم می‌دهد، پس به جای این که به فکر کوچک شدن باشید به این فکر کنید که می‌خواهید کجای بدن چه فرمی بگیرد و روی عضلات خود کار کنید.

 

بله می‌توانید با سوزاندن عضلات، کوچک شوید اما آیا ارزشش را دارد چنین ضربه اي به خودتان وارد کنید؟ ورزش به شما خودباوری، انرژی و شادی می‌دهد. آیا همین موارد برای داشتن یک زندگی تندرست تر و سرشارتر کافی نیست؟ انشاالله با در نظر داشتن همین نکات کوچک از انجام یوگا لذت ببرید.