پارس ناز پورتال

کانادا به اعضای خانواده فلسطینی در غزه امید تازه می‌دهد

کانادا به اعضای خانواده فلسطینی در غزه امید تازه می‌دهد

به نقل از ناولتی رد: در اقدامی مهم، دولت کانادا مسیر جدیدی را برای اقامت موقت اعضای خانواده فلسطینی‌های مقیم کانادا فراهم کرده تا راه نجاتی باشد برای افرادی که به دنبال رهایی از چالش‌های جاری منطقه هستند.

 

امکان مهاجرت به کانادا برای فلسطینی‌ها از 9 ژانویه 2025 یا تا زمان پذیرش حداکثر هزار مهاجر فلسطینی لازم الاجرا خواهد شد. لازم به ذکر است که افراد واجد شرایط شامل همسر، فرزندان، والدین، و پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان فلسطینی مقیم کانادا خواهد بود.

 

در این برنامه، واجدین شرایط قادر خواهند بود تا برای یک اقامت سه ساله درخواست دهند. پس از ورود به کانادا، آنها می توانند با درخواست برای مجوز تحصیل معاف از هزینه یا مجوز کار، مشغول به تحصیل و یا کسب درآمد شوند.

 

برای اطمینان از رفاه و ادغام یکپارچه خود در جامعه کانادا، اعضای خانواده واجد شرایط یک بسته جامع از خدمات حمایتی، از جمله:

 

  • پوشش این دسته از افراد توسط برنامه سلامت موقت فدرال که دسترسی به مراقبت‌های پزشکی ضروری را در طول اقامتشان تضمین می‌کند.

 

  • آموزش زبان توسط اساتیدی که تسلط به زبان عربی دارند در جهت تسهیل یادگیری واجدین شرایط.

 

  • حمایت از سمت دولت کانادا برای ارتباط با بازار کار محلی، مؤسسات آموزشی و سازمان های اجتماعی، تقویت حس تعلق و ایجاد یک شبکه حمایتی

 

این واکنش فعالانه از سوی دولت کانادا با تحسین گسترده مقامات و فعالان فلسطینی مواجه شده است که آن را گواهی بر تعهد کانادا به مردم فلسطین و آرزوهای آن‌ها برای آینده‌ای بهتر می‌دانند.

 

با این برنامه، اعضای خانواده فلسطینی‌های مقیم کانادا می‌توانند از شرایط سخت زندگی در غزه نجات پیدا کنند و زندگی بهتری برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.