پارس ناز پورتال

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید 

بعضی اوقات ثروت و پول میتواند کاری کند که افراد لاکچری ترین چیزهای جهان راکه حتی در تصور نمی گنجد بخرند مثل خرید هواپیمای شخصی. شاید جای تعجب نداشته باشد که تعداد زیادی از رهبران، پادشاهان و افراد ثروتمند جهان با بهره گیری از جت ها و هواپیماهای غول پیکر شخصی سفر کنند اما نکته ي دیدنی این هست که ناوگان هوایی شخصی بعضی از این افراد بیش از ۱ میلیارد پوند قیمت دارد.

 

شرکت «Air Charter Service» که در اساس ي کرایه کردن جت هاي چارتری برای سران و افراد بانفوذ و ثروتمند فعالیت دارد گزارشی با جزییات فراوان را از هواپیماهای شخصی ۱۳ چهره ي مشهور بین المللی تهیه کرده هست. در این گزارش اطلاعاتی در مورد این هواپیماها، ارزش و واقعیاتی در مورد فضای داخلی و امکانات امنیتی آنها ارائه شده

 

که با شنیدن انها دهانتان از تعجب باز خواهد ماند. لازم به ذکر هست که قیمت هاي ارائه شده تنها قیمت هواپیمای اصلی مورد بهره گیری ي شخص بوده و قیمت هر پوند ۴٫۸۲۵ تومان محاسبه شده هست.در ادامه ي این مقاله می‌توانید اطلاعات جالبی را در مورد این موضوع بدست آورید پس با ادامه ي متن همراه باشید.

 

۱۳- هواپیمای ملکه الیزابت دوم- ارزش: ۷۸٫۶ میلیون پوند «۳۷۹٫۲۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

ملکه الیزابت، خانواده ي سلطنتی و اعضای دولت کشور بریتانیا برای سفرهای طولانی خود از اسکادران شماره ي ۳۲ نیروی هوایی این کشور بهره گیری میکنند. این اسکادران شامل دو هلی کوپتر AW109 برای سفرهای کمتر از ۱٫۰۰۰ کیلومتر، ۶ هواپیمای BAE-125 برای مسافت هاي تا ۳٫۰۰۰ کیلومتر و ۴ هواپیمای سایز متوسط BAE-146 خواهد بود.

 

ملکه الیزابت همین طور یک هلی کوپتر شخصی سیکورسکی مدل Sikorsky S-76 Spirit بعنوان بخشی از مایملک خانواده ي سلطنتی نیز در اختیار دارد. قیمت تجهیزات اسکادران شماره ي ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده هست.

 

تا چند سال پیش خانواده ي سلطنتی از هواپیماهای اجاره اي بوئینگ ۷۴۷ یا بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی سلطنتی یا ویرجین آتلانتیک ایرویز برای سفرهای طولانی بهره گیری می‌کردند اما امروزه سفرهای مهم خود را با هواپیماها و هلی کوپترهای نیروی هوایی سلطنتی انجام می‌دهند.

 

۱۲- هواپیمای حسن البلقیه سلطان برونئی- ارزش: ۱۷۰ میلیون پوند «۸۲۰٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

حسن البلقیه، سلطان برونئی یک جت شخصی ایرباس A340-212 با لقب «قصر پرنده » «Flying Palace» دارد که برای خرید آن ۸۰ میلیون پوند هزینه شده و ۹۵ میلیون پوند دیگر نیز صرف مدرنیزه کردن آن گردیده هست. این هزینه شامل اضافه کردن قطعات فلزی و چوبی با ارزش و جواهرات قیمتی به کابین پادشاه و جاگذاری یک باک اضافی بوده که قدرت پرواز هواپیمای سلطان را تا ۱۵٫۰۰۰ کیلومتر افزایش میدهد.

 

تاکنون تنها ۳ هواپیمای ایرباس A340-212 در این اندازه ساخت شده هست. سلطان برونئی و خانواده اش همین طور صاحب یک بوئینگ ۷۴۷-۴۳۰ مدرن شده، یک بوئینگ ۷۶۷-۲۷۰ و دو هلی کوپتر سیکورسکی مدل Sikorsky S-70 میباشند.

 

۱۱- هواپیمای شی جین پینگ رییس جمهور چین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند «۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

دبیر کل حزب کمونیست چین و رییس جمهور این کشور ناوگان هوایی شخصی ندارد و برای سفرهای خود از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ملی چین بهره گیری می‌کند که هزینه ي ساخت هر کدام از این هواپیماها ۱۹۵ میلیون پوند برآورد شده هست. از آن جایی که هر دو هواپیما برای پرواز مسافران عادی نیز مورد بهره گیری قرار میگیرند،

 

بعد از اجاره شدن برای سفرهای رییس جمهور به دقت توسط تیم امنیتی وی مورد بررسی قرار می‌گیرند که ممکن هست هفته ها به طول بیانجامد. سپس یک کابین بزرگ همراه با یک اتاق خواب، دفتر کار در آن تعبیه شده و بعد از پایان سفر رییس جمهور به شکل نخست بازگشته و به شرکت هواپیمایی مالک بازگردانده می‌شود.

 

۱۰- هواپیمای حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند «۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

شاه بحرین بعنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان شناخته میشود. هواپیمای رسمی مورد بهره گیری ي او از سرکت هواپیمایی سلطنتی بحرین بوده و در کل وی از ۶ هواپیما برای سفرهای خود بهره گیری می‌کند: یک جت بوئینگ مدل تجاری BBJ2، دو بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰، یک بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER، یک جت گلف استریم G-IV و یک هلی کوپتر Bell 430.

 

هر کدام از این هواپیماها منحصراً برای مسافرت هاي خانواده ي سلطنتی و افراد بی نظیر رتبه ي کشور مورد بهره گیری قرار میگیرند.اخیراً نیز یک بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER و یک جت بوئینگ تجاری Jet BBJ2 به این ناوگان هوایی افزوده شده هست. در مورد فضای داخلی این هواپیماها اطلاعات زیادی در دست نیست اما اعلام شده

 

که در هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۴۰۰ER دو مکان مجزا وجود دارد که بخشی از آن یک اتاق نشیمن بی نظیر مجهز و دیگر اتاقی خصوصی برای گفتگو هست. در کابین خلبان ها نیز اتاق خواب و مکان استراحت مجزایی در نظر گرفته شده که از کابین خلبانی جدا خواهد بود.

 

۹-هواپیمای نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند «۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

نورسلطان نظربایف در سال ۲۰۱۶ از ۱۵ کشور به طور رسمی مشاهده کرده هست که ۱۴۰ ساعت پروازی و مسافتی بیش از ۹۹٫۰۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود. ناوگان هوایی رییس جمهور قزاقستان شامل ۱۰ هواپیما و هلی کوپتر در انواع گوناگون هست که گرچه همۀ ي آنها تنها توسط رییس جمهور مورد بهره گیری قرار نمیگیرند.

 

نطربایف از یکی از هلی کوپترهای پیشرفته ي Mil Mi-8 برای سفر به نقاط صعب العبور یا سفرهای کوتاه و برای سفرهای اکثر از ۲٫۵۰۰ کیلومتری نیز از هواپیماهای Bombardier СRJ-200 و Embraer-135 شرکت ملی هواپیمایی این کشور بهره گیری می‌کند.

 

در بین این ناوگان هوایی، نظربایف از هواپیماهای Airbus A320-214 «CJ» Prestige، Airbus A321-211 «CJ» و Airbus A330-243 Prestige برای سفرهای بسیار مهم و مهمانی هاي حکومتی بهره گیری می‌کند.

 

۸- هواپیمای ترزا می نخست وزیر بریتانیا- ارزش: ۱۹۵ میلیون پوند «۹۴۰٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

اسکادران شماره ي ۳۲ نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا اخیراً یک هواپیمای ایرباس A330 را به قیمت تقریبی ۱۹۵ میلیون پوند و برای مسافرت هاي ترزا می و دیگر نخست وزیران آینده ي این کشور خریداری کرده هست. این هواپیما با گنجایش ۱۶۰ مسافر از تمامی هواپیماهای موجود در این لیست بزرگ تر بوده اما در مقایسه با هواپیماهای دیگر سران جهان معمولی به نظر می‌رسد.

 

هزینه ي تعمیرات و آماده سازی آن ۱۵ میلیون پوند برآورد شده و دولت این کشور ادعا نموده که با خرید این هواپیما صرفه جویی زیادی در هزینه هاي پروازهای چارتری سران این کشور انجام داده هست.این هواپیمای ایرباس بخش وی آی پی بسیار کوچکی دارد که تنها دو صندلی راحتی در آن قرار دارد و پرده هایي نیز در آن تعبیه شده هست. همین طور این هواپیما ۵۸ صندلی کلاس اقتصادی برای وزرا و معاونان نخست وزیر و ۱۰۰ صندلی نیز برای خبرنگاران دارد.

 

۷- هواپیمای فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه- ارزش: ۲۱۰ میلیون پوند «۱٫۰۱۳٫۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

هواپیمای بسیار لوکس و مجهز Airbus A330-200 مورد بهره گیری ي فرانسوا اولاند رییس جمهور سابق فرانسه حدود ۲۱۰ میلیون پوند قیمت داشت. این هواپیما یک مرکز مدیریت اضطراری داشت که فرماندهی سران دولت و ارتش در مواقع اضطراری را ممکن می ساخت. همین طور در این هواپیمای غول پیکر یک اتاق خواب بزرگ با حمام، یک اتاق تعویض لباس،

 

یک دفتر کار، یک اتاق گفتگو و مذاکره ي با دیواره هاي عایق صوتی با گنجایش ۱۲ نفر و یک اتاق فرماندهی کوچک تعبیه شده بود. همین طور فضایی برای وزرا و نمایندگان مجلس نیز در این هواپیما وجود داشت. اضافه بر این وی در دوران ریاست جمهوری از دو هلی کوپتر Dassault Falcons 7Xs برای سفرهای کوتاه بهره گیری می‌کرد.

 

۶- هواپیمای آنگلا مرکل صدراعظم کشور آلمان- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند «۱٫۱۳۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

مهم‌ترین هواپیمای مورد بهره گیری ي آنگلا مرکل یک ایرباس A340-313X VI به نام کنراد آدنور «نخستین صدراعظم کشور آلمان بعد از جنگ جهانی دوم» هست. گرچه وی هواپیماها و هلی کوپترهای دیگری نیز در اختیار دارد که متعلق به نیروهای نظامی این کشور میباشند از جمله یک هلی کوپتر مدل Eurocopter AS532 که برای سفرهای داخلی و سفر به کشورهای همسایه بهره گیری می‌شود.

 

همین طور مرکل از ۴ هواپیمای بزرگ دیگر برای سفرهای دوردست خود بهره گیری میکند از جمله یک هواپیمای Bombardier Global 5000 به ارزش تقریبی ۵۵ میلیون پوند و دو هواپیمای ایرباس A319-133X CJ که هر کدام ارزشی معادل ۱۱۵ میلیون پوند دارند.

 

هر دو هواپیمای ایرباس A340-313X گنجایش حدود ۱۵۰ مسافر را داشته و در داخل آنها اتاقک هایي برای استراحت، حمام، اتاق خواب، اتاق کار و یک سالن کنفرانس و گرچه یک اتاق با دیوارهای عایق صوتی برای مذاکرات سیاسی تعبیه شده هست. هواپیماهای صدراعظم کشور آلمان با سیستم هاي دفاع ضد موشکی و باک هاي اضافی بنزین مجهز شده اند

 

که امکان پرواز بدون توقف تا ۱۳٫۵۰۰ کیلومتر را فراهم می سازند و می‌توان با بهره گیری از انها فاصله ي شهر برلین تا شهرهای واشنگتن، پکن و ریودوژانیرو را بدون توقف پیمود.

 

۵- هواپیمای رومن آبراموویچ سرمایه دار روس- ارزش: ۲۳۵ میلیون پوند «۱٫۱۱۳٫۸۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

این میلیاردر روسی هواپیماهای متعددی در اختیار دارد از جمله یک هواپیمای بوئینگ ۷۶۷-۳۳AER بسیار مجهز و گرانقیمت. درون این هواپیما به خوبی مجهز شده و یک سالن غذاخوری با گنجایش ۳۰ نفر، یک آشپزخانه، یک دفتر کار و یک اتاق خواب دو نفره نیز در آن تعبیه گردیده هست.

 

در دکوراسیون داخلی این هواپیما از فلزات و چوب هاي قیمتی بهره گیری شده و سیستم دفاع ضد موشکی مخصوص با هزینه اي بالغ بر ۲ میلیون دلار نیز روی آن نصب گردیده که آن را به یک هواپیمای مطمئن تبدیل می‌کند.

 

۴- هواپیمای آلیشر عثمانف میلیاردر روس- ارزش: ۲۷۰ میلیون پوند «۱٫۳۰۲٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

آلیشر عثمانف یکی از ثروتمندترین مردان روسیه یک جت ایرباس A340-300 مدل تجاری دارد که بزرگترین جت تجاری موجود در کنفدراسیون روسیه به شمار می‌آید. ارزش هواپیمای شخصی این سرمایه دار روس ۲۳۸ میلیون دلار بوده که با هزینه هاي ترمیم ها و تغییرات به ۲۵۰ میلیون دلار نیز رسیده هست. این هواپیمای ۴ موتوره مقدار زیادی سوخت مصرف میکند و در کل برای عثمانف بیش از ۳۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته هست.

 

۳- هواپیمای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه- ارزش: ۳۶۰ میلیون پوند «۱٫۷۳۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

هواپیمای مورد بهره گیری ي ولادیمیر پوتین یک هواپیمای روسی مدل IL-96-300PU هست که به دلیل مسائل امنیتی در کل ۴ فروند از این هواپیما در اختیار ریاست جمهوری روسیه قرار دارد. وقتی که خبر سفر او به کشوری مخابره می‌شود هر چهار هواپیما آماده ي پرواز میشوند که بعد از پرواز هواپیمای اصلی حامل پوتین، سه هواپیمای دیگر نیز به دنبال آن راه می افتند و جز مقامات رسمی کسی نمی‌داند که وی در کدام هواپیما حضور دارد.

 

در هر کدام از این هواپیماها سیستم هاي ارتباطی ایمنی تعبیه شده که امکان بهره گیری از این هواپیماها بعنوان یک مرکز فرماندهی برای مواقع ضروری را امکان پذیر می سازد. پوتین با داشتن ناوگانی بزرگ متشکل از ۶۸ هواپیما و ۶۴ هلی کوپتر بزرگترین ناوگان هوایی جهان را در اختیار دارد.

 

طول هواپیمای IL-96-300PU سفید رنگ و بال هاي آن هر کدام ۶۵ متر بوده و سرعت آن به ۹۰۰ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید و توانایی طی مسافت هاي طولانی بدون توقف را نیز دارد. در کابین این هواپیما از پرده اي گرانقیمت و رگه هاي طلا بهره گیری شده و دکوراسیون داخلی آن نیز نئوکلاسیک و بسیار مجلل هست.

 

در هر کدام از این هواپیماها یک دفتر کار بزرگ، یک اتاق خواب و یک باشگاه ورزشی کاملاً مجهز تعبیه شده و همین طور روکش خارجی مخصوص هواپیما آن را تقریباً نامرئی کرده و یک سیستم اختلال در رادارها و یک سیستم دفاع ضد موشکی بسیار پیشرفته نیز روی هواپیما نصب گردیده هست که آن را از هر خطر حمله ي هوایی مصون نگه می دارد.

 

بر اساس برآوردها با تعدیلاتی که در هر یک از این هواپیماها اعم از تغییر و تجهیز کابین حضور رییس جمهور، تسلیحات امنیتی و ارتباطی و دیگر تجهیزات نظامی در آن انجام گرفته هست قیمت آن به ۳۶۰ میلیون پوند خواهد رسید.

 

۲- هواپیمای دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده- ارزش: ۷۸۶ میلیون پوند «۳٫۷۹۲٫۴۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

هر هواپیمایی که رییس جمهور ایالات متحده از آن بهره گیری کند «Air Force One» نامیده میشود. معمولاً دونالد ترامپ از دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰B بهره گیری میکند که هر کدام از انها به مدت ۲۵ سال مورد بهره گیری رییس جمهورهای کشور بوده اند که بدین معنی هست که دونالد ترامپ قدیمی ترین ناوگان هوایی جهان را در این لیست دارد.

 

بوئینگ ۷۴۷ نخستین هواپیمای دوطبقه، دور برد و پرظرفیت در جهان بود. این هواپیمای غول پیکر ۷۰ متر طول داشته و طول هر بال آن نیز ۶۵ متر هست و سرعت آن نیز به ۱٫۰۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. هواپیمای رییس جمهور ایالات متحده قابلیت سوختگیری در هوا را دارد و میتوان از آن بعنوان یک مرکز مدیریت بحران مجهز در مواقع اضطراری بهره گیری کرد و همین طور خطوط ارتباطی ماهواره اي اختصاصی بسیار ایمنی نیز در آن وجود دارد.

 

این هواپیما در زمان ساخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قیمت داشت که با دقت به تعدیلات و تغییرات انجام گرفته در آن ارزش هواپیمای رییس جمهور ایالات متحده اکنون به ۱ میلیارد دلار می‌رسد.طراحی داخلی این هواپیما توسط نانسی ریگان همسر رییس جمهور رونالد ریگان گزینش شده هست. کابین این هواپیما ۳۷۰ مترمربع فضا داشته و یک اتاق خواب، یک حمام، یک باشگاه ورزشی کوچک و یک دفتر کار نیز در آن تعبیه شده هست.

 

 به گزارش پارس ناز اضافه بر این هواپیمای رییس جمهور فضای کافی برای ۷۰ مسافر و ۲۶ خدمه و همین طور همراهان وی و خبرنگاران را نیز دارد. دیدنی اینکه یک مرکز بیمارستانی کوچک و مجهز نیز در این هواپیما تعبیه شده که می‌توان از آن بعنوان اتاق عمل نیز بهره گیری نمود.

 

۱- هواپیمای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر- ارزش: ۱٫۲ میلیارد پوند «۵٫۷۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان»

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می‌آید. ناوگان هوایی شخصی او و خانواده اش ۱٫۲ میلیارد پوند قیمت دارد. وی در هر سفر مهم بیش از ۱٫۰۰۰ نفر از جمله خانواده، اعضای دولت و خدمتکاران را به همراه خواهد داشت. حتی لیموزین هاي مورد علاقه اش نیز در این سفرها او را همراهی خواهند کرد.

 

معمولاً سفرهای او با هواپیماهای متعددی انجام میگیرد به طوری که یک‌بار در سفر به ژاپن ناوگان هواپیمایی حامل وی و همراهانش به ۱۰ فروند هواپیمای بزرگ میرسید.در سفرهای کوتاه و شخصی، امیر قطر، خانواده اش و اعضای دولت معمولاً از یک آژانس هواپیمایی خصوصی به نام «Qatar Amiri Flight» بهره گیری می‌کنند

 

که تا پایان آگوست سال ۲۰۱۶ دارای ۱۴ فروند هواپیما بود. امیر قطر همین طور یک هواپیمای ایرباس A319-100 «CJ»، سه ایرباس A320-200، دو ایرباس A330-200، دو بوئینگ ۷۴۷-۸ BBJ، یک ایرباس А۳۱۰-۳۰۰، یک ایرباس А۳۴۰-۲۰۰، یک ایرباس А۳۴۰-۳۰۰ و یک ایرباس А۳۴۰-۵۰۰ نیز در اختیار دارد.

 

همین طور او در بعضی از موارد از یک جت تجاری Bombardier Global Express BD-700-1A10 و یک هواپیمای C-17 Globemaster III کلاس نظامی برای سفرهای شخصی بهره گیری میکند.

گران ترین هواپیماهای شخصی در جهان را بشناسید