پارس ناز پورتال

گفتگو با آزاده نامداری درباره فیلم جدیدش در سینما

مجموعه : اخبار سینما
گفتگو با آزاده نامداری درباره فیلم جدیدش در سینما

گفتگو با آزاده نامداری درباره فیلم جدیدش در سینما 

آزاده نامداری این روزها با فیلم مالاریا شناخته می شود, نقش آفرینی این مجری در بخش هاي سینمایی باعث رسانه اي شدن دوباره وی شده هست.  مالاریا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی محصول سال 94 هست. این فیلم در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم وِنیز در بخش رسمی مسابقه افق ها پذیرفته شد.

 

به گزارش پارس ناز همین طور در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز نمایش داده شد . این فیلم در جشنواره‌هاي ورشو لهستان, بوسان کره جنوبی و شیکاگو امریکا حضوری پیروز داشته هست. هم‌چنین این فیلم در دهمین دوره فستیوال فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو سه پاداش اصلی برترین فیلم ,برترین کارگردانی, برترین فیلم نامه را دریافت کرد.

 

براساس گزارش “سینماسینما”, آزاده نامداری که اکثر بعنوان مجری شناخته می شود در مالاریا مقابل دوربین شهبازی رفت. بازیگر فیلم “مالاریا” درمورد حضور در این فیلم گفت; فیلم “مالاریا” با نام “نسیم” کلید خورد. یکی از موضوعاتی که باعث شد در این فیلم حضور پیدا کنم.

 

کار با پرویز شهبازی بود. شهبازی یکی از کارگردانان پیروز سینما هست. اما نکته‌اي که حائز اهمیت هست تفاوت شخصیت “سمیرا قوامی” در فیلم “مالاریا” با آزاده نامداری هست یعنی این دو کاملا شخصیت هاي متفاوت نسبت به میباشند و هیچ تشابهی با هم ندارند.

 

او ادامه داد; گرچه من جزوی از خانواده سینما نیستم, اما اطلاعاتم از سینما کم نیست. زیرا از سال‌هاي قبل در جشنواره‌هاي گوناگون حضور پیدا کرده ام و اکثر آثار سینمایی را تا امروز دیده‌ام. گرچه قبل از بازی در فیلم “مالاریا” نیز پیشنهاداتی داشتم اما هیچوقت مایل نبودم که حضور پیدا کنم. اما این توصیه به گونه اي بود که دوست داشتم در آن حضور پیدا کنم.

 

او در مورد خصوصیت کار با شهبازی و حضور در فیلم مالاریا گفت; یکی از خصوصیت‌هاي پرویز شهبازی این هست که فیلمنامه در آثارش حضور چشم گیری ندارد. پلان هاي زیادی گرفته می شد که معلوم نبود ربط انها به یکدیگر چه بود! برای من که نخستین تجربه ام در بازی بود این موضوع کمی سخت بود. گرچه با آقای شهبازی ساعت هاي زیادی بحث میکردم و درمورد شخصیت “سمیرا” پرسش داشتم که آقای شهبازی نیز توضیحات خوبی را ارائه دادند.

 

او ادامه داد; با دقت به توضیحاتی که به من دادند بیش از قبل برای بازی در این نقش هیجان داشتم. به هر حال کار با گروهی حرفه اي برای من بسیار مهم بود. فیلم “مالاریا” گلچینی از برترین هاي سینمای کشور ایران بود. همه ي چیز به حدی حرفه اي در کنار هم بود که قبول نکردن این نقش ممکن نبود. باز هم می‌گویم که من سینمایی نیستم زیرا سالها در تلویزیون بودم. گرچه نبود فیلمنامه یکی از آن مسائلی بود که باعث سختی کار من در این پروژه شد.

 

نامداری درمورد تفاوت هاي تلویزیون و سینما گفت; مجری گری تفاوت زیادی با بازیگری دارد. شمار زیادی از مجری ها وارد تلویزیون می‌شوند که از طریق آن بتوانند فیلم بازی کنند و در سینما حضور داشته باشند. این موضوع دیده شدن یکی از معضلات امروز در جامعه هست. گرچه بازیگری یکی از آن موضوعاتی هست

 

که بسیار زیبا هست و هر شخصی را به سمت خود جذب میکند. اما به شخصه هیچوقت به دنبال چنین چیزی نبودم. مجری گری برایم بیش از اندازه خوشگل هست. زیرا دوازده سال هست که در این حوزه فعالیت می‌کنم. گاهی در یک روز در چند برنامه گوناگون برای اجرا حضور پیدا میکردم.

 

گرچه سنجش این دو با هم به هیچ وجه حرفه اي نیست زیرا هر کدام تعریف خودشان را دارند. گرچه نقطه مشترکی هم این میان وجود دارد ; که آن گفتگو از دغدغه هاي اجتماعی هست. یعنی همه ي ما برنامه می سازیم که دغدغه هایمان را عنوان کنیم. خودم را بعنوان مجری می شناسم

 

که دیده شدن و بازیگری برایش الویت ندارد. مایلم که در کار خودم برترین باشم. نقش یک مجری دربرنامه تلویزیونی بی بدیل هست. درست هست که عوامل گوناگونی حضور دارند اما همه ي کاره صحنه مجری هست و او تعیین می‌کند که چه اتفاقی در برنامه رخ دهد. یکی از رفقا مجری به من گفت که پیشنهادی برای بازی در فیلمی دارد

 

از او خواستم که به هیچ وجه قبول نکند زیرا سینما یعنی کار گروهی و برای یک مجری قطعا بازی در سینما مشکل هست. بدبختانه به اندازه اي به بعضی از مجری ها بها داده اند که اگر در سینما و کار گروهی قرار بگیرند قطعا آزار میشوند; این موضوع و سختی کار را در “مالاریا” حس کردم.

 

نامداری درمورد آینده کاری‌اش گفت; حالا در نقطه اي از زندگی قرار گرفته‌ام که برایم بسیار مهم هست. تجربه‌هاي خاصی را بدست آورده‌ام. من آزاده نامداری 10 سال قبل نیستم. کارهای زیادی را در سال های جدید انجام داده ام. صاحب فرزند شده ام. انسان هاي زیادی را دیدم حالا تحلیلم از مفید و بد تغییر کرده هست.

 

نگاهم پخته تر شده هست. حالا چشم براه یک اتفاقق مفید هستم. نمی‌گویم باید در جای خاصی قرار بگیرم. اما هیچ وقت منشی پزشک و یا آرایشگر نمیشوم. به هر حال در حوزه رسانه فعالیت خواهم کرد.