پارس ناز پورتال

این دختر پاکستانی در کنار 98 چهره تاثیرگذار در سال 2013

مجموعه : مجله خبری روز
این دختر پاکستانی در کنار 98 چهره تاثیرگذار در سال 2013
 
مجله «تایم» اسامی 100 چهره تاثیرگذار بین‌المللی سال 2013 را منتشر کرده که در آن نام هنرمندان‌، رهبران سیاسی و شخصیت‌های جنجالی نام‌آشنایی همچون "جنیفر لارنس"،‌ "دنیل دی. لوییس" و "باراک و میشل اوباما" به چشم می‌خورد.مجله «تایم» طبق روال هر سال فهرستی از 100 شخصیت تاثیرگذار جهان را در سال 2013 منتشر کرده که در آن نام هنرپیشگان سرشناسی چون "جنیفر لارنس" 23 ساله بازیگر فیلم‌هایی چون «هانگر گیمز» و «کتاب بارقه امید» خودنمایی می‌کند.

از دیگر فعالان عرصه سینما که «تایم» آن‌ها را جزو موثرترین چهره‌های سال 2013 برشمرده است‌، می‌توان به "استیون اسپیلبرگ" کارگردان صاحب‌نام فیلم‌های «پارک ژوراسیک» و «ای.‌تی»، "کریستینا آگوییلرا"،‌ "برایان کرنستون‌"، "جورج ساندرز‌"، "فرانک اوشن" و "جیمی فالون" اشاره کرد.نام "عامرخان" هنرپیشه محبوب سینمای بالیوود هم جزو 100 شخصیت برگزیده «تایم» آورده شده است.هیلاری منتل نویسنده‌ی انگلیسی برنده‌ی دو جایزه‌ی بوکر و جایزه کتاب اول «کاستا» هم به عنوان نماینده شخصیت‌های ادبی جهان در این فهرست گنجانده شده است.

 

منتل با دومین جلد از سه‌گانه عاشقانه تاریخی خود پدیده‌ای نو در عرصه ادبیات سال 2013 به شمار می‌رود. وی با دو رمان «تالار گرگ» و «بالا آوردن اجساد» خود رکوردهای جدیدی را در کسب جوایز معتبر بین‌المللی به ثبت رساند.از نام‌های درخشان عرصه موسیقی می‌توان "جاستین تیمبرلیک"، ‌"جی زی" رپر سرشناس و همسرش "بیانسه" را نام برد.باراک اوباما رییس‌جمهور ایالت متحده آمریکا و همسرش میشل اوباما هم به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت‌های سال 2013 از دیدگاه «تایم» معرفی شدند.

به گزارش پارس ناز به نقل از مجله تایم، "اوباما" برای هشتمین مرتبه است که به این فهرست 100 عنوانی راه یافته است.از دیگر چهره‌های شناخته شده جهانی راه یافته به این فهرست می‌توان به "ملاله یوسف‌زی" دختر نوجوان پاکستانی که در دفاع از حق آموزش، توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت اشاره کرد. این دختر 15 ساله پس از ترور نافرجام طالبان، تبدیل به نماد بین‌المللی مقاومت در برابر تضیع حقوق زنان شد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره‌شمالی،‌ "کیت میدلتون" عروس ملکه انگستان، "لی نا" تنیسور معروف چینی و "الون ماسک" طراح و مخترع آمریکایی از دیگر شخصیت‌های نام‌آشنایی هستند به فهرست 100 چهره تاثیرگذار جهان مجله «تایم» امسال راه یافتند.امسال این مجله پرتیراژ بین‌المللی برای نخستین‌بار در هفت جلد متفاوت روانه بازار شد که در آن‌ها تصاویر شخصیت‌های برجسته حوزه‌های مختلفی چون هنر، سیاست‌، موسیقی،‌ ورزش‌ و… را گنجانده بود.

 
 
منبع:ایسنا