پارس ناز پورتال

خوراکی در نقش چربی سوزی

مجموعه : رژیم و تغذیه
خوراکی در نقش چربی سوزی

شکلات : قبل از این هم در مورد خواص شکلات خوشمزه و تاثیرات مثبت آن بر روی قلب و خون شنیده بودید ، بر اساس جدیدترین تحقیقات مشخص شده است که کاکائو حاوی آنتی اکسیدانی به نام epicatechins است که موجب میشود رگ ها و مویرگ ها در قلب تقویت و ترمیم شوند.

 

همچنین این ماده میتواند از میزان ذخیره سازی چربی در بدن انسان بکاهد ، شما میتوانید روزانه مقداری شکلات تلخ با درصد شکر کم استفاده کنید.

 

پنیر : بر اساس تحقیقات انجام گرفته افرادی که روزی 2 بار از پنیر استفاده می کنند چربی بیشتری میسوزانند ، لبنیات حاوی کلسیم فراوانی است که برای استخوان سازی بسیار مهم و حیاتی میباشد.

 

افرادی که کلسیم کافی دریافت نمیکنند چربی بیشتری ذخیره میکنند ، اگر مشکل در مصرف لبنیات دارید میتوانید با دستور پزشک تغذیه قرص کلسیم مصرف کنید.

 

روغن نارگیل : روغن نارگیل اغلب برای حالت دادن به موی سر بکار می رود اما در اصل روغن نارگیل  دارای خاصیت چربی سوزی است و همچنین مصرف روغن نارگیل باعث کاهش کلسترول بد خون میشود.

 

اجیل و خشکبار : انواع خشکبار مانند بادام ، گردو ، فندق ، پسته و … حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای حفظ سلامت قلب انسان بسیار مفید است ؛ در عین حال این خوراکی ها با فعال کردن سیستم متابولیسم بدن انسان باعث می شوند که روند چربی سوزی در بدن انسان سریع تر شود.

 

خشکبار حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که موجب میشود انسان کمتر احساس گرسنگی کرده و کمتر غذا مصرف کند.

 

نکته مهم
: اگرچه این خوراکی ها خاصیت چربی سوزی دارند اما این به معنی استفاده بیش از اندازه انها نمیباشد ، شما میتوانید با توجه به کالری هر ماده غذایی ان را در برنامه روزانه خود بگنجانید.