پارس ناز پورتال

تاثیر مانیتور بر سن کودکان

تاثیر مانیتور بر سن کودکان

نتایج تحقیقات در انگلیس نشان داد مجموع 25 درصد اوقات فراغت کودکان فعلی تا سن 80 سالگی آنها پای مانیتورها و اسکرین‌های دستگاه‌های دیجیتال خواهد گذشت. این تحقیقات جهان آینده را پر از «معتادان دیجیتال» توصیف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نتایج تحقیقات جدید موسسه‌ « هالیفاکس دیجیتال» در انگلیس گفت که 25 درصد یا همان یک چهارم مجموع عمر کودکان فعلی در انگلیس و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پای انواع مانیتورها و صفحه‌های دستگاه‌های دیجیتالی خواهد گذشت.

دست‌اندرکاران این تحقیقات گفتند: در برآورد و تخمین این زمان، ساعاتی را که هر فرد در محل کار جلوی کامپیوترها و دیگر دستگاه‌های دیجیتال خواهد گذراند را محسوب نکرده‌اند و عدد 25 درصد را فقط برای اوقات غیرکار و درس برآورد کرده‌اند.

بنابراین با احتساب ساعاتی که هر فرد در محل کار و تحصیل جلوی مانیتورها خواهد بود، این بازه زمانی بسیار بیشتر از یک چهارم عمر خواهد بود.

محققان این موسسه‌ تحقیقات دیجیتال گفتند: در حال حاضر 45 درصد شهروندان انگلیس از تلفن‌های همراه، تبلت‌ها با ایمیل، فیس‌بوک و توئیتر خود برای ارتباط و صحبت با هم‌خانه‌های خود در حالی که تنها چند قدم با یکدیگر فاصله دارند، استفاده می‌کنند. آنها تخمین می‌زنند که این رویه در سال‌های جوانی کودکان فعلی بسیار بیشتر و رایج‌تر خواهد شد.

«اریک زیگمن» روانشناس متخصص در تغییرات انسانی در جهان دیجیتال که یکی از سرپرست‌های این تحقیقات است، به وب‌سایت «دیجیتال اسپای» گفت: جهان پیش رو، جهانی پر از معتادان به اسکرین‌ها و مانیتورها خواهد بود. زمان مکالمه‌های چشم در چشم برای کودکان امروز تا زمانی که 80 ساله شوند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و برعکس زمانی که خیره به انواع مانیتورها و صفحه‌های دیجیتال صرف می‌شود، افزایشی شدید خواهد داشت.

این تحقیقات نشان داد که کودکان فعلی تا پایان سن 7 سالگی، دست‌کم یک سال تمام از عمر خود را پای مانیتورها، تبلت‌ها، تلویزیون یا انواع بازی‌های کامپیوتری می‌گذرانند.

«زیگمن» گفت: بحران استفاده‌ بیش از حد از وسایل دیجیتال و ابزار فن‌آوری از جدی‌ترین بحران‌های فعلی است که گروه‌های سنی مختلفی از جوانان فعلی که تکنولوژی بخش اصلی زندگی آنهاست تا پدران و مادران و کودکان را درگیر کرده است.

تحقیقات موسسه‌ « هالیفاکس دیجیتال» همچنین نشان داد که در حال حاضر در انگلیس به طور متوسط هر مرد 4 هزار و 160 پوند و هر زن 4 هزار و 58 پوند خرج خرید لپ‌تاپ، تبلت، تلفن‌های هوشمند یا آی‌پد کرده است. این در حالی است که دست‌کم 2 نفر از هر 10 نفر در این کشور بیمه‌ درمانی مکفی ندارد.

دست‌اندرکاران این تحقیق گفتند که در حال حاضر 25 درصد کاربران عادت کرده‌اند وقتی تازه از خواب بیدار شده‌اند در همان تخت‌خواب ایمیل، فیس‌بوک یا توئیتر خود را باز کنند.

این رقم برای نسلی که اینک دوران کودکی خود را طی می‌کند به بیش از 70 درصد خواهد رسید.