پارس ناز پورتال

سیری در فضای مجازی

مجموعه : مجله خبری روز
سیری در فضای مجازی

پورمحمدی: اگر با هوشمندی و طراحی همپای ماهواره و فضای مجازی حرکت نکنیم صحنه در اختیار علم قرار می‌گیرد

انتخابات – رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مثبت تلقی کردن کارکرد شوراها و مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: مکانی که همه ایده‌ها در آن جمع شده می‌تواند مثبت باشد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان پیش از ظهر امروز از نمایشگاه «سیری در فضای مجازی» مرکز ملی فضای مجازی کشور بازدید کرد.


پورمحمدی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در نشستی که با دبیر شورای عالی و رئیس و برخی اعضای مرکز ملی فضای مجازی داشت، نسبت به غلبه نگاه سلبی در این شورا هشدار داد و گفت: غلبه نگاه سلبی همواره به ضد خود تبدیل خواهد شد. چرا که در مقاطع مختلف این مسیر پیموده شده است. بنابراین باید دقت شود به هر دلیلی فضای سلبی در این مرکز غلبه نکند. چون در این صورت قدرت مدیریت از مرکز سلب شده و نمی‌توان مانع ضررهای آن شد.


عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان با اشاره به برنامه‌های مرکز در مواجه با کاربران شبکه‌های اجتماعی گفت: باید امروز به جای برخورد سلبی، به فکر حجم زیادی از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی خارجی از جمله فیس‌بوک بود.

پورمحمدی با بیان اینکه باید برای هر موضوعی در زمان خودش مواجه شد، گفت: اگر با هوشمندی و طراحی همپای ماهواره و فضای مجازی حرکت نکنیم صحنه در اختیار علم قرار می‌گیرد و ما نیز مقهور توسعه آن خواهیم شد.
وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای ایجاد مرکز شورای عالی فضای مجازی گفت: تشکیل مرکز ملی فضای مجازی بسیار لازم و مناسب بود. اما باید هوشمندانه مدیریت شود.



همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دنیای مجازی نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: غرب مدعی است که از نظر تهاجم فرهنگی از سوی جمهوری اسلامی آسیب‌پذیر است.