پارس ناز پورتال

در تابستان برای شادابی پوستتان زرد آلو را فراموش نکنید

در تابستان برای شادابی پوستتان زرد آلو را فراموش نکنید

بتاکاروتن موجود در زردآلو موجب جوانی و طراوت پوست می‌شود.

زردآلو منبع بتا کاروتن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در بین سبزی‌جات، هویج بیشترین مقدار بتا کاروتن را دارد و در بین میوه‌ها ، زردآلو اینگونه است. هیچ میوه دیگری به این اندازه دارای بتا کاروتن نیست. بتا کاروتن از دسته کاروتنوئیدها و پیش ساز ویتامین A در بدن است . همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان، بدن را از صدمات رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند.

اخیراً ثابت شده است که تعداد زیادی کارتنوئیدهای دیگر مثل کورستین ومقادیر زیادی اسید سالیسیلیک در زردآلو وجود دارد . این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد بیواکتیو هستند و می‌توانند از مواد غذایی ، مواد درمانی بسازند و غشاء مخاطی را نوسازی بکنند.

جوان کردن پوست با خوردن زردآلو

بتا کاروتن موجود در زرد‌آلو مانع پینه بستن و خشک شدن پوست می‌شود. وقتی پوست بدن، پوسته پوسته شده و سفید یا خاکستری رنگ می‌شود نشانه کمبود بتا کاروتن است. بتا کاروتن مثل یک پوست طبیعی از داخل اثر می‌کند.

زردآلو محافظی در مقابل صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید

در تابستان مقدار کاروتن محافظ موجود در پوست کم می‌شود و هر قدر اشعه ماوراء بنفش شدیدتر باشد، به همان نسبت کاروتن بیشتری در بدن مصرف می‌شود. بتا کاروتن در بدن یک پوشش محافظ در مقابل رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آورد .

نور آفتاب ، نیکوتین سیگار، استرس و مواد مضر ، سبب تولید رادیکال‌های آزاد خطرناک در بدن می‌شوند. بتا کاروتن این توانایی را دارد که به مقابله با این رادیکال‌ها برخیزد و انرژی تخریبی آنها را کم کند.

کاروتن موجود در پوست به عنوان یک محافظ درمقابل اشعه‌ ماوراء بنفش عمل می‌کند. اگر از کرم‌های ضد آفتاب هم استفاده نشده باشد، قهوه‌ای شدن پوست را تسهیل و از سرخ و سوختن پوست جلوگیری می‌کند.