پارس ناز پورتال

خواص بی نظیر روغن زیتون را بدانید

خواص بی نظیر روغن زیتون  را بدانید
 

روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر است.

بدن بچه‌هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی هستند با روغن زیتون ماساژ دهید اثر مفیدی دارد.مالیدن روغن زیتون برای تسكین سوزش و درد سوختگی مؤثر است.

مصرف روزانه 5 گرم یا 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون خطر حمله قلبی را 82% كاهش می دهد.

برای رفع پیوره لثه ، روغن زیتون را بر روی لثه بمالید. روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشک مفید است. برای رفع خارش گزیدگی حشرات ، روغن زیتون را به محل گزیدگی بمالید. روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد. روغن زیتون نرم کننده و صفرابر است.

نقش مهمی در محافظت از سلول‌های خونی که مستعد آسیب‌های اکسیداتیو هستند،دارد.

روغن زیتون را به لثه هاى دندان مى مالند و با انگشت ماساژ مى دهند تا از پیوره جلوگیرى كند.
روغن زیتون را با سیر كوبیده مخلوط مى سازند و از آن مرهمى درست مى كنند كه آن را در جاهاى دردناك رماتیسم ، درد اعصاب و درد مفاصل مى گذارند تا آن را درمان كند.

 وقتى بخواهند از ریزش موى سر جلوگیرى كنند ده شب سر را با روغن زیتون چرب مى كنند، و دستمالى بر آن مى بندند. مى خوابند و صبح آن را با شامپوى زرده تخم مرغ مى شویند.

براى معالجه نقرس ، پنج بابونه را در چهل گرم روغن زیتون مى خیسانند و آن را در بن مارى گرم مى كنند و یا در آفتاب مى گذارند تا شیره گل بابونه در روغن زیتون وارد شود. بعد آن را با فشار صاف مى كنند و روى جاهاى دردناك بیمارى نقرس مى مالند.

 براى معالجه یبوست هاى تشنج آور دویست تا چهارصد گرم روغن زیتون را با یك لیتر آب گرم مخلوط كرده و تنقیه مى كنند.

مصرف روغن زیتون بخصوص در سنین رشد سبب بهبود حافظه و بالا رفتن قدرت یادگیرى در كودكان مى‌شود. بچه هایى كه كم خون هستند یا استخوانشان نرم است روغن زیتون را به بدن آنها مى مالند و حمام آفتاب مى دهند.

 به خانم‌هاى باردارنیز توصیه مى‌شود براى تأمین چربى مورد نیاز بدنشان روغن‌هاى گیاهى به خصوص روغن زیتون مصرف كنند.مصرف مداوم روغن زیتون پوست را شاداب نگاه مى‌دارد و كمك مى‌كنند سلول‌هاى پوست فرم و انعطاف‌پذیرى خود را حفظ كنند.

* مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد حاصل از چربی‌ها و روغن‌ها به سیستم‌ قلبی و عروقی می ‌شود.

 کلسترل خون و به خصوص نوع بد آن یعنی LDL را کاهش می‌ دهد، بدون اینکه که نوع خوب آن یعنی HDL کاهش پیدا کند. از مسموم و اکسیده شدن LDL کلسترول جلوگیری می‌ کند.

 مانع رسوب پلاک ‌ها در جدار شریان شده و در نتیجه مانع تنگ شدن شریان‌ها می ‌شود.

برای برطرف کردن خراش و ترک پوست ، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی باهم مخلوط کرده و روی پوست بمالید.

 روغن زیتون حاوی عناصر سیلیس ، فسفر ، پتاسیم ، گوگرد ، منیزیم ، کلر ، آهن، مس و منگنز بوده و سرشار از ویتامینهای ( A ) و ( D ) و ( C ) و مواد مغذی است .

 روغن زیتون سالم و صد در صد طبیعی و خالص در حرارت 15+ درجه سانتیگراد شفاف و از 9+ درجه سانتیگراد به پایین کدر و در صفر درجه دانه دانه یا عسلی و در برودت پایین تر کاملا منجمد می گردد . بنابراین از منجمد شدن روغن زیتون در فصل زمستان نگران نباشید و. فقط به توصیه نگهداری روغن در محیط خنک و تاریک توجه فرمایید .

 روغن زیتون در حرارت 154 درجه سانتیگراد شروع به دود شدن می نماید. بنابراین آنرا با درجه حرارت ملایم برای طبخ غذا استفاده نمایید .

 جلوگیری از سرطان سینه ( در صورت استفاده مستمر در رژیم غذایی)
جلوگیری از سرطان کولون ( بدلیل ملین بودن با استفاده مستمر در رژیم غذایی )
جلوگیری از سرطان پوست ( در صورت استفاده از پوشش موقت قبل از حمام آفتاب)
پایین آوردن فشار خون ( با خوردن روزانه دوسوم قاشق غذاخوری بصورت خام)
جلوگیری کننده از گرفتگی عروق و بروز سکته قلبی و کمک به تسریع در بهبود بیمارانی که جراحی قلب نموده اند
جلوگیری کننده از گرفتگی عروق و بروز سکته قلبی و کمک به تسریع در بهبود بیمارانی که جراحی قلب نموده اند
پیشگیری از پوکی استخوان و کمک به رشد کودکان ( بدلیل دارا بودن کلسیم بالا)
پیشگیری از آرتروروماتوئید( در صورت مصرف مستمر در رژیم غذایی)
پیشگیری از پوکی استخوان و کمک به رشد کودکان
جلوگیری از ریزش مو بدلیل داشتن مواد معدنی متعدد

 روغن زیتون برای لینت مزاج و دفع صفرا و سنگ کلیه و مجاری کبد و مسمومیت سرب نافع می باشد .

 

 بعضی افراد لثه هایشان دائماً رفته و ریشه های دندان هویدا می شود، ماساژ صبح و شب با روغن زیتون و کشیدن لثه ها به سمت دندانها از تحلیل رفتن آنها جلوگیری می نماید.کاهش LDL کلسترل بد خون
مصرف 25 سی‌سی یعنی 2 قاشق غذاخوری روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های خون می‌شود.

روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می‌رساند.

روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است.این روغن با بوی قوی می‌تواند برای سرخ کردن و پختن ماهی و سایر مواد غذایی بودار مورد استفاده قرار گیرد.

 

مصرف 25 سی‌سی یعنی 2 قاشق غذاخوری روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های خون می‌شود. به این ماده روغنى ((ملكه روغنهاى نباتى مایع ))لقب داده اند.در روغن زیتون نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که سلول‌های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می‌کند.

 

پژوهش‌هاى جدید نشان داده است که کسانى که رژیم غذایى مدیترانه‌اى دارند (که سرشار از روغن زیتون است)، نصف کسانى که رژیم غذایى کم‌چربى دارند بر اثر حمله قلبى جان خود را از دست می‌دهند.

پژوهشگران ماده ای در روغن زیتون كشف كرده اند، كه تركیب آن از نظر شیمیایی مانند تركیب قرص های مسكن ایبوبروفن است. این ماده كه آن را «اوله آ كانتال» نام گذاری كرده اند تنها در روغن زیتون تازه یافت می شود و اثری مشابه اثر قرص های ضد درد ایبوبروفن دارد. اوله آ كانتال كاهنده درد است.

روغن زیتون همچنین داراى خاصیت آنتی‌اکسیدان بالایى است.▪ لوتئین نوعی آنتی اکسیدان در زیتون است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و سلول ها را در برابر پیری زودرس محافظت می کند.