پارس ناز پورتال

مشاغل خطرناک برای خانمها اعلام شد..!

مشاغل خطرناک برای خانمها اعلام شد..!
مشاغل خطرناک برای خانمها اعلام شد..!
 
مسئولان پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می گویند برخی از مشاغل برای خانمها، دارای آسیبهای بیشتری هستند و باید به فکر چاره بود.
 
 

 

خبر آنلاین:مقامات قضایی می گویند زنان فروشنده، منشی و ویزیتور بیشتر در معرض آسیب هستند. به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در خصوص هویت و گزینش بعضی از فروشندگان خانم آنچنان تحقیقی انجام نمی‌گیرد و زمینه برای آسیبشان فراهم می‌شود.

امیر مرتضوی توصیه کرد: "برای کم کردن آسیب این گروه از بانوان که می‌خواهند مشغول فعالیت فروشندگی شوند باید از والدین و یا همسر آنان تعهد گرفته شود."

وی با بیان اینکه دختران فراری به دلیل نداشتن مکان مورد سوءاستفاده بیشتری قرار می گیرند، توضیح داد:"زنانی که به عنوان فروشنده و یا منشی و ویزیتور در شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض آسیب هستند و در این میان، دختران فراری چون مکانی ندارند،‌ مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند. "

بنا به اظهارات معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی زنانی که به عنوان فروشنده و یا منشی و ویزیتور در شرکت‌ها فعالیت می‎کنند، بیشتر در معرض آسیب هستند.

گفتنی است با تاسیس معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سال گذشته، موضوع جلوگیری از به وجود آمدن زمینه های جرم و بی قانونی در استانهای مختلف کشور، مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و در همین راستا، کارگاه هایی نیز با حضور مسئولان قضایی و کارشناسان تشکیل شده است.

معاون قوه قضائیه در یکی از این کارگاه ها که امروز در تبریز خاتمه یافت، اظهار داشت: "اگرچه پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضاییه است اما اگر رفتارهای دیگر مدیران و تصمیم سازان معطوف به این موضوع نشود، موفقیت لازم حاصل نخواهد شد."

به گفته ابراهیم رئیسی"برای پیشگیری نگاه کیفری جوابگو نیست و باید زدودن بسترهای بزه مورد توجه قرار گیرد."

برخی مسئولان قضایی می گویند باید زمینه های به وجود آمدن جرم در جامعه شناسایی و برای جلوگیری از وقوع جرم، برنامه ریزی کرد. آنها از انباشته شدن میلیونها پرونده در قوه قضائیه سخن می گویند و امیدوارند اقدامات پیشگیرانه آنها برای کاستن از ورودی پرونده های بیشتر به دستگاه قضایی راهگشا باشد.