پارس ناز پورتال

طبخ ماهی با سس اسپانیولی

مجموعه : آموزش آشپزی
طبخ ماهی با سس اسپانیولی

مواد لازم برای 4 نفر:

 فیله ماهی كامل قزل‌آلا     4 عدد (هركدام حدود 225 گرم)
 كره      75 گرم یا 6 قاشق سوپ‌خوری
 تخم‌مرغ      2 عدد
شوید تازه خردشده      2 قاشق سوپ‌خوری
 آب لیموترش     یك قاشق سوپ‌خوری
نمك و فلفل سیاه     به میزان لازم
لیمو ترش     چند برش
هویج پخته     چند عد
د

طرز تهیه:
1 – ابتدا ماهی‌ها را پاك كرده و تیغ آن را به صورت یك تكه خارج كنید.
نكته: برای این منظور شكم ماهی را به صورت طولی با چاقو ببرید، سپس با فشار انگشت شست روی ستون فقرات پشت، هم ستون فقرات و هم تیغ‌ها را به صورت كامل از گوشت جدا كنید.
پس از اینكه ماهی‌ها را پاك كردید، آنها را خوب بشویید و با دستمال حوله‌ای خشك كنید. سپس روی سینی فر یا تابه دسته‌فلزی‌ای – كه با روغن چرب شده- از پشت پهن كنید؛ به‌صورتی كه قسمت پوست ماهی روی تابه قرار گیرد.

2 – در كاسه كوچكی كره ریخته و روی شعله اجاق‌گاز آب كنید. كره آ‌ب‌شده را با قلم‌موی آشپزخانه روی گوشت ماهی‌ها بمالید و سپس آن را با نمك و فلفل سیاه طعم‌دار كنید. بعد گریل فر اجاق‌گاز را روشن كرده و روی شعله متوسط تنظیم كنید.

3 – تابه حاوی ماهی‌ها را روی سینی شبكه‌ای قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی كه گوشت ماهی بپزد، حرارت دهید. در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را به اندازه‌ای بپزید كه كاملا سفت شود، سپس آنها را پوست كنده و ریز خرد كنید.
در پایان ماهی‌ها را به ظرف دیگری منتقل كنید و مخلوط تخم‌مرغ خردشده و شوید لیموترش را پس از كمی تفت‌دادن در كره روی ماهی‌ها بریزید. حالا ماهی‌ها را با این مخلوط به همراه لیموترش و هویج پخته سرو كنید.