پارس ناز پورتال

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

طب سوزنی حدود ۱۵۰۰ سال قبل، از چین به ژاپن آمد، اما این روش درمان سنتی اکنون به عنوان رمزی برای زیبایی در حال بدست آوردن محبوبیت های تازه ای است.

همانطورکه دوره های درمان مربوط به زیبایی صورت بیش از پیش به سمت استفاده از مواد غیر شیمیایی و درمانهای سنتی متمایل می‏شوند،زنان در نمایشگاهی به نام “دنیای زیبایی ژاپن” صف کشیدند تا طب سوزنی را امتحان کنند. فواید درمانی طب سوزنی زمان زیادی است که شناخته شده است.

 

تاکشی کیتاگاوای متخصص طب سوزنی می گوید: فرو کردن سوزنهای نازک در صورت، قدرت طبیعی التیام بخشی پوست صورت را تقویت می کند.

آقای تاکشی کیتاگاوا، یک متخصص طب سوزنی ژاپنی می گوید:
طب سوزنی زیبایی یک روش پزشکی یا  عمل جراحی نیست. ما در این روش از قابلیت های درمانی که ارگانهای بدن هر شخص به طور طبیعی دارد بهره می گیریم و عامل اصلی نازیبایی پوست صورت را بر طرف می کنیم،و همانطوری که میل عموم مردم به درمان “زیبایی طبیعی” گرایش دارد،  روش طب سوزنیِ ژاپنی به خوبی مورد قبول مردم ژاپن به خصوص خانم ها می‏شود.”

با توجه به اینکه با فروش بالغ بر ۱۵ بیلیون دلار تنها در یک سال اخیر، ژاپن بازار شماره ۲محصولات و خدمات زیبایی در دنیا است.

صدور مجوز طب سوزنی ۱۳۰ سال پیش در دوره می جی ژاپن آغاز شد. کیتاگاوامی می گوید: درمانجویان مراجعه کننده زیبایی که عمدتاً حدود ۳۰ سال دارند، با توجه به گرانی و ناسالم بودن لوازم آرایشی یا پوست کشی های صورت، روز به روز به درمان با طب سوزنی امیدوارتر می شوند.

خانم ریه هایاشیدا، یک مراجعه کننده برای زیبایی با طب سوزنی می گوید:
طب سوزنی زیبایی با جراحی پلاستیک فرق می کند. خطر ناکامی درمان و معیوب شدن پوست را ندارد. همچنین از توانایی ذاتی بدن انسان که هماهنگی ارگانهای بدن و انرژی حیاتی می باشد برای به وجود آوردن زیبایی ضورت استفاده می کنند. به همین دلیل است که من آن را می پسندم و نتیجه ی بسیار خوبی گرفته ام.

در ژاپن حدود ۴۰ هزار متخصص طب سوزنی مجوز گرفته اند و بیش از ۱۵۰ مدرسه  که اغلب روی کاربردهای سنتی طب سوزنی متمرکز بودند وجود دارد ، اما هنگامی که کاربرد آن در پوست کشی صورت مشاهده شد، استفاده از وسایل آرایشی و بوتاکس و تزریق ژل نیز بیش از پیش کنار گذاشته شد.

زیبایی صورت با طب سوزنی و گیاهان کلاژن ساز موارد درمان زیبایی صورت که می توان از روش طب سوزنی ژاپنی و طب چینی انجام داد:


لیفتینگ و برطرف کردن افتادگی پوست صورت،گونه گذاری طبیعی صورت،برطرف کردن چین و چروک صورت، بر طرف کردن خط عمیق اخم پیشانی و لبخند و خط دور لب،بزرگ کردن لب،بر طرف کردن جوش یا آکنه ی صورت و جای مانده ی جوش صورت و بدن،بر طرف کردن تیرگی و گودی زیر چشم و پف زیر چشم،بر طرف کردن پف زیر چشم،بر طرف کرد منافذ باز پوست و خالهای سیاه زیر پوست،بر طرف کردن لک های صورت،بر طرف کردن غبغب و افتادگی پلک برای بعضی از افراد.

تمام این نا زیبایی های پوست صورت را می توان با درمان طب سوزنی چینی و ژاپنی و همچنین استفاده از روشهایی مکمل در طب چینی که برای کلاژن سازی و بر طرف کردن سریع نازیبایی صورت موثر خواهد بود استفاده کرد تا حداقل ۵ تا ۱۰ سال جوانتر به نظر برسید و ماندگاری بسیار خوبی هم برای فرد خواهد داشت.


نمونه ای از بر طرف کردن گودی زیر چشم و خط اخم:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن پف زیر چشم بعد از ۵ تا ۱۰ جلسه،این فرد ۳۵ ساله است

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن تیرگی و گودی دور چشم بعد از ۵ تا ۱۰ جلسه:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن خط چروک پیشانی بعد از ۸ جلسه،این فرد ۴۹ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن خط اخم و بر آمدگی بین ابروها

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن برآمدگی میان پیشانی و قوی کرد عضلات گونه بعد از ۱۰ جلسه این فرد ۳۷ ساله است :

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن افتادگی عضلات صورت و لیفتینگ بعد از ۱۰ جلسه،این فرد ۶۲ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن جوش صورت بعد از ۶ جلسه،این فرد ۴۲ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از برطرف کردن جای جوش روی صورت و بدن در ۵ جلسه،این فرد ۳۲ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از برطرف کردن جوشهای سرخ رنگ بعد از ۱۲ جلسه،این فرد ۴۲ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از برطرف کردن افتادگی عضلات اطراف دهان بعد از یک جلسه،این فرد ۶۷ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن افتادگی و تقویت عضلات گردن و فک در ۳ جلسه،این فرد ۵۵ ساله است:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن خط عمیق خنده:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن آکنه یا جوشهای شدید بعد از ۶ جلسه:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

نمونه ای از بر طرف کردن چروک دور چشم و خط خنده:

زیبایی صورت با طب سوزنی + عکس

 

اما با درد و ترس از طب سوزنی برای زیبایی صورت چطور می توان درمان کرد:
افرادی هستند که تصور می کنند استفاده از سوزن برای درمان روی صورت درد دارد یا خون می آید یا اینکه خطراتی برای آنها دارد.قابل توجه این افراد به خصوص خانم ها که بیشترین حسی که در حین درمان روی صورت دارید،احساس آرامش و خواب می باشد.و بهتر است بین سایر روشهای دیگر زیبایی طبیعی ترین و به صرفه ترین را با توجه به شرایط انتخاب کنید.

 

در طب سوزنی علاوه بر تحریک کردن سلول های پوستی برای خون رسانی به مناطق آسیب دیده و ترمیم پوست و موثر درساخت کلاژن برای شکل دهی و سفت کردن و زیبا سازی پوست،ما مکمل های غذایی مورد نیاز که می تواند کمبود های بدن شما را جبران کند و از درون بدن با تامین مواد معدنی،آنتی اکسیدان و ویتامین های مورد نیاز برای ساخت کلاژن و همچنین پروتئین کلاژن که از یک نوعی ماهی خاص و چند نوع گیاه گرفته شده است، اثر بخشی سریعتری را بدست می آورید و به زیبایی ماندگار و طبیعی تر دست پیدا می کنید.

چرا به مصرف پروتئین کلاژن نیازمندیم ؟
کلاژن یک پروتئین و ضد پیری قوی ای هست که در حفظ درخشش پوست و روشن وجوان تر شدن پوست نقش مهم واصلی ایفا می کند . کلاژن همچنین در جهت سوخت چربیها  و مدیریت پروسه کاهش وزن به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

در طول زمان به دلیل فاکتورهای محیطی و کمبود این پروتئین و ویتامین های موثره در ساخت کلاژن ،پیری ، چین و چروک،افتادگی و باز شدن منافذ پوست سراغ پوست می آید، و برای تحریک بدن به تولید پروتئین کلاژن نیاز به مصرف مکملهای های کلاژنی الزامی می باشد.همچنین برای جلوگیری از تخریب پوست و ترمیم سلولهای آن به مواد غذایی و گیاهان که آنتی اکسیدان دارند نیازمند هستیم .

پوست از دو لایه تشکیل شده است لایۀ خارجی پوست اپیدرم نامیده می شود و بعنوان یک سد طبیعی مانع ورود عوامل مضر به بدن می شود. لایۀ داخلی که درم نامیده می شود حاوی بافت همبندی بود و عروق و اعصاب و بافت پشتیبان پوست را در خود جای می دهد. اغلب چین و چروک های پوستی در لایه داخلی پوست یعنی درم ایجاد می شوند. سطح درونی نیازمند تغذیه مناسب است تا ساختار درم ، شامل کلاژن الاستین و عوامل حافظ رطوبت را استحکام بخشد.این پروتئین کلاژن نیاز پوست شما را تامین می کند.

تمامی علائم پیری شامل خشکی ، ازدست دادن شادابی ، خطوط ریز و چروک ها نشان دهنده اتفاقاتی است که در لایه های پائین تر یعنی درم رخ می دهد.

کیفیت و ظاهر کلی پوست ، استحکام و خاصیت ارتجاعی آن در لایه عمیق تر یعنی درم که نزدیک به سطح پوست می باشد  تعیین می شود.

در زیر به بخشی از اثرات و تعدادی از گیاهان و مواد آنتی اکسیدان برای زیبایی پوست شما اشاره می کنیم.

بخشی از اثرات عصاره ی گیاه آلوئه ورا:
زخمها و اسکار ( جای زخم ) را بهبود می بخشد و می تواند پوست را کاملا ترمیم کند . پوست های بسیار سوخته و خشک را درمان می کند . سلولهای شکسته شده ی پوست را ترمیم می کند ،جای جوش را از بین می برد.

:Astaxanthinبخشی از اثرات عصاره ی گیاه
باعث بهبود کیفیت پوست می شود. مانع از تخریب های پوستی ناشی از نور خورشید یاUV می شود ، باعث کاهش چین و چروک و لکه های ایجاد شده در اثر سن بالا می شود، سطح رطوبت پوست را بهبود می بخشد، باعث کشش و صافی پوست می شود،قوی ترین آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است و اندازه گیری شده است  که چند برابر قوی تر از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و ویتامین C، بتا کاروتن، لوتین و یا پیکنو گنول می باشد،پوست را جوان و زیبا نشان می نماید

بخشی از اثرات کلاژن دریایی هیدرولیز شده ازیک نوع ماهی:
کمک به احیای پوست و جوان شدن آن در مدت ۲ – ۴ هفته پس از مصرف آن می کند،پوست را جوان و سالم نشان می دهد.از چین و چروک و خشک بودن پوست جلوگیری می کند ،به ترمیم پاشنه های ترک خورده کمک می کند.قارچ ناخن را از بین می برد و به ترمیم و تقویت مو از داخل کمک می کند.

Morinda  بخشی از اثرات عصاره ی گیاه موریندا 
باعث تشویق رشد بافتهای پوستی در بدن می شود،باعث سرعت بخشیدن به جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش می شود،در بازگرداندن شور و نشاط و دوام از پروتئین های بدن (ضد پیری) نقش مهمی دارد،غنی از آنتی اکسیدان هایی می باشدکه روند پیری را کند می کنند ،دربازگرداندن سلول ها یا بافت های آسیب دیده به حالت اولیه بسیار موثر است (به تاخیر انداختن روند پیری)،.برای مادران بعد از زایمان بسیار مفید می باشد.

آنتی اکسیدانی به نام (ال گلوتاتیون) و خواص ضد پیری:
گلوتاتیون که به نام GSH هم شناخته می شود آنتی اکسیدانی است که در همه سلولهای بدن یافت می شود . هم چنین از آن به عنوان بهترین دفاع بدن در برابر آسیبهای ناشی از وجود رادیکالهای آزاد و توکسین ( سم ) ها نام برده می شود . GSH با اکسیده شدن  مبارزه می کند . اکسیده شدن واکنش شیمیایی است که طی آن اکسیژن با یک مولکول دیگر ترکیب می شود . این ترکیب شدن اکسیژن با یک مولکول یا اتم شبیه حالتی است که یک همسایه بد در همسایگی تان قرار می گیرد و موجب نقل مکان دیگر مولکولها یا اتمها می گردد . این واکنش موجب انتقال هیدروژن  و یک یا چند الکترون می گردد . واکنش اکسیداسیون موجب تولید رادیکالهای آزاد می گردد . رادیکالهای آزاد ترکیبات ارگانیکی هستند که ثابت نیستند و خواهان ترکیب شدن با مولکولهای دیگر هستند . دلیل بروز بسیاری از بیماری ها ، آسیب دیدن بافتهای بدن و حتی پیری پوست، نتیجه ی ترکیب شدن رادیکاهای آزاد با دیگر مولکولها می باشد . گلوتاتیون استاد آنتی اکسیدان ها نامیده می شود و شهرتش تمام قاره آسیا را فرا گرفته چرا که تمام آسیایی ها خواهان رسیدن به پوستی سفید و بی عیب و نقص هستند . گلوتاتیون کلید زیبایی و طول عمر است .


منبع:زیبا شو