پارس ناز پورتال

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس

مجموعه : اخبار سینما
بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس

نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر به بهانه درگذشت ناگهانی پل واکر بازیگر سرشناس مجموعه فیلم‌ های اکشن سریع و خشن که در یک سانحه رانندگی در 40 سالگی کشته شد فهرستی از بازیگرانی که مشغول بازی در پروژه سینمایی بوده و مرگ ناگهانی گریبانگیر آنها شده است را منتشر کرد.

« مرلین مونرو» یکی از سرشناس‌ترین و پرحاشیه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که در جریان پروژه ساخت فیلم «Something`s Got to Give» در سال ۱۹۶۲ به کارگردانی «جورج کوکر» ظاهرا بدلیل مصرف زیاد مواد مخدر درگذشت و این فیلم را برای همیشه ناتمام گذاشت. این فیلم هیچگاه کامل نشد، اما بخش‌هایی از این فیلم در مستند «مرلین: واپسین روزها» در سال ۲۰۰۱ گنجانده شد. دلیل رسمی مرگ وی خودکشی بر اثر “مصرف بیش از حد داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش” اعلام شد، اما ادعاهای مبنی بر وجود یک توطئه و مجموعه حوادث اسرارآمیزی که منجر به مرگ وی شد، همواره بحث‌برانگیز بوده‌ است.

 


«بروس لی»، چهره افسانه‌ای سینمای رزمی در سال ۱۹۷۳ پیش از پایان پروژه ساخت فیلم «بازی مرگ» به طرز مشکوکی درگذشت. نسخه ناقص این فیلم که بروس لی قصد داشت با آن سبک «جیت کاندو» را تثبیت کند، در همان سال اکران شد؛ اما نسخه کامل‌تر در سال ۱۹۷۸ و با تصویرهایی که پس از مرگ «بروس لی» گرفته شد به نمایش گذاشته شد. بروس لی که کارگردانی این فیلم را نیز برعهده داشت، به تومور مغزی دچار شده بود و پزشکان مصرف آسپرین قوی را عامل تورم مغری شدید و مرگ او می‌دانند. البته تعدادی شاهدانه در معده وی یافت شد که عده‌ای معتقدند آغشته به زهر بوده است، اما پزشک اصلی او معتقد بود که به دلیل خوردن آسپرین قوی، تومور فعال شده و مرگش فرا رسیده بود. در واقع چنین فردی با داشتن تومور مغزی نباید چنین آسپرینی مصرف می‌کرد.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


جسد «ناتالی وود»، بازیگر معروف هالیوودی که مشغول پروژه سینمایی و علمی تخیلی «مکاشفه مغزی» بود، در نوامبر ۱۹۸۱ در چند صد متری ویلای شخصی‌اش در کنار قایق تفریحی او همراه با جسد همسرش پیدا شد. پلیس علت مرگ ناتالی را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد، اما با توجه به نزاع او با همسرش ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه زنی‌ها در این‌باره هیچگاه پایان نیافت. «داگلاس ترومبل»، کارگردان فیلم موفق شد با توجه به پایان فیلمبرداری نقش «وود» فیلم را در سال ۱۹۸۳ اکران کند، اما وی در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تجربه بد ساخت آن فیلم تا سال‌ها آو را از عرصه فیلمسازی دور نگه داشت.

«وود» برای بازی در فیلم‌های «شکوه علفزار» (۱۹۶۱) و «عشق با بیگانه کامل» (۱۹۶۳) توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد. وی در آثار تلویزیونی نیز موفق ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی «از اینجا تا آخرت» برنده جایزه گلدن گلوب شد.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


«برندون لی»، فرزند «بروس لی» نیز نه تنها هنگامی که مشغول یک پروژه سینمایی بود بلکه در حین فیلمبرداری فیلم «کلاغ» بر اثر اصابت گلوله واقعی درگذشت. در یکی از صحنه‌های فیلم که باید براندون مورد اصابت گلوله قرار بگیرد، پس از شلیک گلوله توسط یکی از بازیگران و اتمام فیلمبرداری، زمانیکه «الکس پرویاس»، کارگردان فیلم دستور کات می‌دهد، براندون از جا بلند نشده و خون از اندام وی جاری شده و صحنه را فرامی‌گیرد. عوامل فیلم «برندون» را به بیمارستان مدیکال سنتر اوکلند منتقل می‌کنند، اما وی جان می‌بازد. آرامگاه او در کنار پدرش بروس لی در سیاتل است.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


«ریور فونیکس» در سال ۱۹۹۳ و در حالی که تنها سه هفته به پایان فیلمبرداری «خون تیره» مانده بود، بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در ۲۳ سالگی جان باخت. مرگ این بازیگر جوان که برادر «یواخین فونیکس» – بازیگر مشهور هالیوودی – است، از پر سر و صداترین اتفاقات هالیوود بود و از آن به عنوان یکی از فجیع‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین‌ها نام برده شد. خانواده و دوستان او تا چندین سال بعد در مورد این اتفاق صحبتی نکردند و بعضی از آن‌ها هنوز هم از آن یاد نمی‌کنند. فیلم «خون تیره» به دلیل پیچیدگی‌های قانونی پس از مرگ ریور فونیکس تا سال‌ها ناتمام ماند تا این که «جورج سلویزر»، کارگردان فیلم یک کمپانی آلمانی را متقاعد به سرمایه‌گذاری کرد، اما خانواده فونیکس به مقابله با اکران فیلم پرداختند و این فیلم تنها در سال ۲۰۱۳ در چند جشنواره سینمایی به روی پرده رفت.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


زمانی که «جورج کندی» در مارس ۱۹۹۴ بر اثر حمله قلبی در خواب درگذشت، تقریبا فیلمبرداری فیلم «واگن‌های شرق» تمام شده بود و تنها چند سکانس باقی مانده بود. «پیتر مارکل» کارگردان فیلم با استفاده از بدل «کندی» و استفاده از صدایی شبیه به وی برای پر کردن دیالوگ‌های خالی و همچنین انتقال دیجیتال وی از یک صحنه به صحنه دیگر فیلم را کامل کرد.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


«الیور رید»، بازیگر انگلیسی در سال ۱۹۹۹ در حالی که در لوکیشن فیلم معروف «گلادیاتور» ساخته «ریدلی اسکات» حاضر بود، به دلیل حمله قبلی درگذشت. اما بیشتر صحنه‌های مربوط به نقش‌آفرینی او در فیلم پایان یافته بود و «اسکات» از جلوه‌های دیجیتالی در برخی صحنه‌ها برای کامل کردن فیلم استفاده کرد.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


«آلیا دانا هاوتون»، بازیگر و مدل آمریکایی که قرار بود در دو قسمت از فیلم «ماتریکس» به نام «بارگذاری مجدد» و «انقلاب‌ها» نقش‌آفرینی کند، در روز ۲۵ اوت سال ۲۰۰۱ در بندر مارش، جزیره آباکو در کشور باهاما در اثر حادثه سقوط هواپیما در سن ۲۲ سالگی جان سپرد و پیکرش در نیویورک به خاک سپرده شد. وی بخش‌هایی از فیلم «بارگذاری مجدد» را بازی کرده بود، اما پس از مرگش «نونا گای» جایگزین وی شد.

 


«هیث لجر»، بازیگر سرشناس و اسکاری هالیوود است که در سال ۲۰۰۸ و در حالی که در میانه پروژه فیلم «تصورات دکتر پارناسوس» بود درگذشت. در ابتدا مرگ او تصادفی و بر اثر مسمومیت شدید دارویی در نتیجه مصرف هم‌زمان چندین نوع قرص ضداضطراب و مسکن و خواب‌آور اعلام شد. در نهایت و پس از مرگ «لجر»، جود لا، جانی دپ و کالین فارل هریک بخش‌های گوناگونی از شخصیت لجر را بازی کردند.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس


ماه گذشته «پل واکر»، بازیگر مجموعه فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» در یک تصادف رانندگی در کالیفرنیا در سن ۴۰ سالگی درگذشت. واکر» نقش‌آفرینی در فیلم‌های «سریع و خشن» را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرد و در تمامی شش قسمت از این فیلم پرفروش مقابل دوربین رفت. وی در حالی‌ که عازم یک مراسم خیریه با دوستش بود، دچار سانحه رانندگی شد و پلیس ماشین آنها را در حالی که در آتش می‌سوخت پیدا کرد و مرگ دو سرنشین آن تایید شد.

بازیگران مشهوری که ناگهان مردند! + عکس

 

 

منبع:ایسنا