پارس ناز پورتال

عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا

عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا
1. طوطی رنگین کمانی

طوطی رنگین کمانی (Trichoglossus haematodus) نژادی از طوطی است که در استرالیا، شرق اندونزی (مالوکو و غرب گینه نو) ،پاپوآ گینه نو، نیو کالدونیا، جزایر سالومون و وانویاتو یافت می شود. در استرالیا در امتداد کرانه دریا، از  کویینزلند تا  جنوب استرالیا و شمال غرب تاسمانیا وجود این پرنده معمول است. در چند نمونه از رده بندی های حیوانات این طوطی را در گروه طوطی رنگین کمانی که به عنوان گونه های اختصاصی در نظر گرفته می شوند قرار داده اند. این طوطی ها انقدر کوچکند که نر و ماده آنها زیاد قابل تشخیص نیست، اما  یک مشاهده گر زیرک از نوع رفتار و رنگ و البته دو شکل متفاوتشان می تواند دو جنس را شناسایی کند.

 

 

2. قرقاول طلایی

منظره ای واقعا باشکوه، این قرقاول طلایی یا چینی گونه ای دیگر از پرنده هایی است که با نمایش شگفت انگیز رنگ چشم ما را تسخیر می کند. این پرنده ها (از گونه پرنده هایی که شکار می شوند برای خوردن یا سرگرمی..) اگرچه در کشورهای دیگری مثل انگلیس هم دیده شده اند، بومی غرب چین هستند و به خاطر تاج طلایی  و رنگ قرمز روشن بدنشان جذابیت دارند. وقتی که جنس نر می خواهد با ماده جفت گیری کند برای نشان دادن خود شنل وسیع نارنجی خود را باز کرده که شبیه یک بادبزن مشکی و نارنجی می شود و هرچیزی به جز چشم های زرد روشنش را می پوشاند. این پرنده بومی جنگل ها و مناطق کوهستانی غرب چین است، اما نمونه های شکاری آن در انگلیس و جاهای دیگر هم هستند.

 عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا

 

3. Quetzal

  Quetzal   باشکوه نام پرنده ای است که خیلی ها به درستی آن را در رده زیباترین حیوانات جهان قرار داده اند.  این پرنده های رنگارنگ درخشان در کوهستان ها، جنگل های گرمسیری مرکز آمریکا  زندگی می کنند، جایی که بتوانند میوه، حشرات، مارمولک و دیگر موجودات کوچک را بخورند. متاسفانه این پرنده قابل توجه در گواتمالا و جاهای دیگر مورد تهدید قرار گرفته است.

 عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا

 

4. هدهد

هدهد این پرنده رنگارنگ در سرتاسر کشورهای آفریقا-اروپا و آسیا یافت می شود، علامت مشخصه آن تاج پردارش است. این پرنده تنها گونه باقیمانده از خانواده Upupidae شانه به سرها است. یک گونه منزوی، هدهد غول پیکر قدیسه هلنا، منقرض شده است و گونه های ماداگاسکار هدهد گاهی اوقات به یک گونه کامل ترفیع داده می شوند. مثل نام لاتین upupa، نام انگلیسی یک فرم صداواژه است که به معنی گریه پرنده است.

عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا

 

5. پرنده بالی از بهشت

این پرنده های بهشتی از اعضای خانواده Paradisaeidae و از طبقه Passeriform هستند. اکثر گونه های این خانواده در جزایر گینه نو و پیرامون آن یافت می شوند، گونه های بسیار کمی هم در مالوکاس و شرق استرالیا دیده می شوند.  اکثریت این پرندگان در حنگل های بارانی متراکم و دور از دسترس زندگی می کنند و احتمالا به این خاطر است که شما فقط اینها را در فیلم ها دیده اید.

عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا 

 

6. پوفین- پنگوئن اقیانوس اطلس

پنگوئن اقیانوس اطلس (Fratercula arctica) یک گونه پرنده دریایی از خانواده پنگوئن هاست. این یک پرنده ساکن دریاهاست که اصولا با شیرجه زدن برای گرفتن ماهی تغذیه می کند، اما دیگر موجودات دریایی مثل squid و خرچنگ ها را هم می خورد. نشان مشخصه واضح آن ها در فصل جفت گیری رنگ منقار است که به رنگ روشن در می آید. این گونه پنگوئن فقط در اقیانوس اطلس یافت می شود. ظاهر غریب این پرنده، با منقار بزرگ رنگی و پرهای دورنگ قابل توجه باعث شده لقب دلقک اقیانوس و خروس دریا به آنها داده شود. پوفین برای ایالت کانادایی جزیره نیوفاونلند و لابرادور یک پرنده استانی است.

عکس های پرندگان خوش آب و رنگ و زیبا