پارس ناز پورتال

تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ – قسمت دوم

تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ – قسمت دوم
سهره نر بیشتر از هر پرنده دیگری مسئولیت این را داشته که آدم های بیشتری را ترغیب کند تا کتاب در مورد جانوران بنویسند. اینها ترکیب بی نظیر آشنایی، شهرت و سبک هستند: سایه ای قرمز رنگ که نمی توانید ازش چشم بردارید. حتی ماده های قهوهای تاجی با رنگ تند و صدای گرمی دارند. این پرنده مهاجرت نمی کند و پرهایش هم نمی ریزد پس زیبایی آن در فصل زمستان چند برابر می شود. در تابستان آواز شیرین شان اولین صدایی است که صبحها به گوش می رسد.

1. طوطی دم بلند Lear….طوطی دم بلند Lear (Anodorhynchus leari) طوطی نیلی نیز نامیده می شود، این طوطی برزیلی تماما آبی بزرگ است که عضو خانواده بزرگ طوطی های متعلق به آمریکای جنوبی و نواحی گرمسیری آمریکای شمالی است. اولین بار چارلز لوسین بناپارت این طوطی را در سال 1856 توصیف کرد. طوطی دم بلند 70 تا 75 سانتیمتر است. و حدود 950 گرم وزن دارد. این طوطی رنگ آبی متالیک دارد با مقدار جزئی رنگ سبز کمرنگ که به ندرت قابل تشخیص است و یک تکه رنگ زرد در نقطه آغازین منقار سنگین مشکی اش. این طوطی با یک حوزه محدود شده خیلی کمیاب است.




2. مرغ ماهیخوار… مرغ های ماهیخوار با منقار لک لکی بیشتر ماهی می خورند درحالیکه از منقارهای بزرگ سنگین خود استفاده کرده و شکار خود را گرفته و می کشند. آنها از ارتفاع حدود 2 تا 4 متر بالاتر از آب در آب شیرجه می زنند. آنها خرچنگ، حشرات، قورباغه، موش، مارمولک و پرندگان و تخم هایشان را هم می خورند. مرغ های ماهیخوار معمولا در نزدیکی آب های تازه و در امتداد سواحل و خانواده شاه پسندان، خصوصا در مناطق قابل سکونت که محل فرود مناسب دارند شکار می کنند. برخلاف Collared، این نوع مرغ ماهیخوار به ندرت در نزدیکی مناطق شهری یافت می شوند.


تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ - قسمت دوم


3. طاووس….طاووی مرغ بهشتی رنگارنگ (با رنگ غالب سبز و آبی) و بزرگی که به خاطر دم رنگین کمانی اش شهرت دارد. پرهای دم پرنده از هم باز شده و مانند یک بادبزن باز می شود که بیشتر از 60 درصد طول بدن طاووس را تشکیل می دهد و با نشان هایی که شبیه چشم است با رنگ های آبی، طلایی، قرمز و دیگر رنگ ها فخر فروشی می کند. به گزارش پارس ناز این پر بزرگ در موقع معاشقه و نمایش مخصوص جفت گیری مورد استفاده قرار می گیرد. پرها مانند یک بادبزن بزرگ است که پشت پرنده باز شده و از دو طرف به زمین می رسد. گفته می شود که ماده ها براساس رنگ، سایز و کیفیت پرهای نر جفت خود را انتخاب می  کنند.

تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ - قسمت دوم

4. سهره کاکل قرمز شمالی….سهره نر بیشتر از هر پرنده دیگری مسئولیت این را داشته که آدم های بیشتری را ترغیب کند تا کتاب در مورد جانوران بنویسند. اینها ترکیب بی نظیر آشنایی، شهرت و سبک هستند: سایه ای قرمز رنگ که نمی توانید ازش چشم بردارید. حتی ماده های قهوهای تاجی با رنگ تند و صدای گرمی دارند. این پرنده مهاجرت نمی کند و پرهایش هم نمی ریزد پس زیبایی آن در فصل زمستان چند برابر می شود. در تابستان آواز شیرین شان اولین صدایی است که صبحها به گوش می رسد.

تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ - قسمت دوم


5. کرکس کالیفرنیا…کرکس کالیفرنیا (Gymnogyps californianus) لاشخور دنیای جدید است و بزرگ ترین پرنده آمریکای شمالی محسوب می شود. این کرکس ساکن آریزونای شمالی و جنوب یوتا (شامل منطقه گراند کانیون و پارک ملی ژیون)، کوه های ساحلی مرکز و جنوب کالیفرنیا، و شمال باجا کالیفرنیا است. این پرنده تنها عضو باقیمانده از خانواده Gymnogyp است.

تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ - قسمت دوم


6. ماهیخوار کاکل دار آفریقایی….این ماهیخوار کاکل دار (Balearica regulorum) پرنده ای از خانواده ماهیخواران است. این پرنده اگرچه لازم است محل زندگی اش کمی مرطوب باشد، در جنوب زمین های خشک آفریقایی سحرای ساهارا زندگی می کند. آنها در مرداب ها، زمین های زراعی و زمین های پست چمن دار نزدیک رودها و رودخانه ها از شرق اوگاندا و کنیا تا جنوب آفریقا زندگی می کنند. این حیوانات مهاجرت نمی کنند. و تنها دو زیرگونه دارند. B. r. gibbericeps شرق آفریقا (ماهیخوار کاکل دار) که در شرق جمهوری دموکراتیک کونگو در سرتاسر اوگاندا، جاییکه منزل بومی این پرنده است و از کنیا تا جنوب شرق آفریقا. در این گونه قسمت بدون پر قرمز پوست بالای تکه سفید پوست وسیع تر از گونه های کوچکترB. r. regulorum  است (ماهیخوار کاکل دار جنوب آفریقا) که از قسمت پایین آنگولا تا جنوب آفریقا زاد و ولد می کنند.


تصاویر پرندگان زیبا و خوش آب و رنگ - قسمت دوم