پارس ناز پورتال

گرانترین و مخرب ترین حوادث جهان + عکس

گرانترین و مخرب ترین حوادث جهان + عکس
در تاریخ زمین از ابتدا تا كنون بیشتر حوادث مربوط به شرایط جوی كره بوده است اما گاهی هم حوادث ناشی از دخالت بشر مثل جنگها و آلودگیهای نفتی و انفجارهای اتمی باعث به وجود آمدن فجایعی عظیم شده است.
 

زلزله و سونامی ژاپن 2011: حتی جنگ جهانی دوم خسارتی به اندازه زلزله 9 ریشتری ماه مارچ امسال ژاپن نداشت.به گزارش پارس ناز تلفات جانی 1600 نفری و مفقود شدن بیش از 500 نفر و نابودی میلیونها خودرو و منزل از پیامدهای این زلزله بود و خسارتی بالغ بر 325 میلیارد دلار برجا گذاشت.
 
 
نشت لوله های نفتی خلیج مكزیك 2010: در حالیكه هنوز هم آلودگیهایی از این نشت در خلیج مكزیك مشهد است نمیتوان به درستی میزان خسارت را محاسبه كرد. صدمات جبران ناپذیری كه این واقعه به اقتصاد آمریكا وارد كردبه علاوه آلودگی زیست محیطی گسترده این حادثه از این موضوع یك بلای هولناك ساخته است تلاش برای پاكسازی این منطقه تا كنون 41 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.
 
گرانترین و مخرب ترین حوادث جهان + عکس
 
طوفان كاترینا 2005: طوفان كاترینا گرانترین بلای طبیعی تاریخ آمریكا به شمار می رود. این طوفان باعث مرگ بیش از 1800 نفر شدو خسارتی بالغ بر 21 میلیارد دلار برجا گذاشت.
 
گرانترین و مخرب ترین حوادث جهان + عکس

سونامی اقیانوس هند 2004: بزرگترین بلای طبیعی كه بیش از 11 كشور درگیر این حادثه شدند این سونامی باعث كشته شدن 225000 نفر در 11 كشور مختلف شد گفته میشود كه انرژی آزاد شده توسط این زلزله به اندازه 23000 بمب اتمی هیروشیما بود این زلزله به حدی مهیب بود كه زمین را اندكی در مدار خود جابجا كرد.