پارس ناز پورتال

پیشنهاد تحریک کننده میلیاردی برای یک الهه + عکس

پیشنهاد تحریک کننده میلیاردی برای یک الهه + عکس
مطبوعات ایتالیایی از تمایل میخاییل پروخروف میلیاردر روس برای خرید یک منطقه باستانی در سیسیل که گفته می شود معبد زئوس الهه یونانی در آن قرار دارد، خبر دادند. پیشنهادی که البته مارکو زامبوتو شهردار اگریجنتو با آن مخالفت کرد.او گفت : دره معابد فروشی نیست، حتی اگر برایش چهل میلیارد یورو پول بدهند. مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در حمایت از این مجموعه و یا ترمیم آن مسئله کاملا متفاوتی است.

پیشنهادی عجیب و در عین حال تحریک کننده.به گزارش پارس ناز اما نظر یک جهانگرد را در این مورد ببینیم : این دیوانگی محض است. درست مثل این است که کولوسئوم رم یا آتشفشان وزوو ناپل را از آنها بگیریم. دیوانگی است. مثل آن ژاپنی که گفته می خواهد پس از مرگش با نقاشی های ون گوک سوزانده شود.

 
 
یک توریست دیگر می گوید: حرف بیخودی زده است. میراث ملی قابل فروش نیست و متعلق به همه نسلهاست. بنابراین حتی تصور اینکه آنها بخواهند چیزی را بفروشند که نه تنها به ما بلکه به کل بشریت تعلق دارد هم امکان ندارد.این منطقه باستانی که به دره معابد مشهور شده، در سال 1997 بعنوان میراث بشری در یونسکو به ثبت رسیده و سالانه میزبان تعداد قابل توجهی جهانگرد از گوشه و کنار دنیاست.