پارس ناز پورتال

کشف لاکپشتی بسیار عجیب با شش پا و دو سر + عکس

کشف لاکپشتی بسیار عجیب با شش پا و دو سر + عکس
یک لاکپشت که 2 سر و 6 پا دارد در موزه علوم طبیعی کیف پایتخت اوکراین به نمایش گذاشته شده است. این خبر را خبرگزاری فرانسه مخابره کرده است. مردم می‌توانند به مدت دو ماه این خزنده را دراین موزه که زنده بودن آن به معجزه شبیه است، ببینند. لاک این لاکپشت پنج ساله به شکل قلب و حدود دوازده سانتیمتر است.

اگرچه دیمتری تکاچف (Dmitry Tkachev) مدیر این پروژه از موتاسیون سخن می‌گوید اما یوری جوراویلوف از کارشناسان حیوانات شرکت اکزولاند که این نمایش را ترتیب داده است گفت: این جانور واقعا لاکپشت دو سر به معنای واقعی کلمه نیست بلکه یک لاکپشت دوقلو است.
 
 
به گزارش پارس ناز این لاکپشت ماده، دو سر، دو قلب، چهار پای جلو و دو پای عقب و فقط یک روده دارد. دو سر این حیوان ویژگی‌های متفاوتی حتی از نظر ترجیحات غذایی دارند. سر سمت چپ که مسلط و فعال‌تر است مواد غذایی سبز رنگ را ترجیح می‌دهد و سر دیگر محصولاتی با رنگ‌ های گرم تر مانند هویچ را دوست دارد.

به گفته جوراویلوف، این لاکپشت بیشه زار که از گونه‌ای در آسیای مرکزی است می‌تواند تا پنجاه یا حتی شصت سال عمر کند. لاکپشت مزبور از یک نفر در اوکراین که آنرا از زمان تولد در خانه‌اش نگهداری می‌کرد، خریداری شده است.