پارس ناز پورتال

پیدا شدن مقبره یک زن ثروتمند آنگلو ساکسون در بریتانیا

پیدا شدن مقبره یک زن ثروتمند آنگلو ساکسون در بریتانیا
یک کشف منحصر به فرد راز و رمزهای زیادی از دفن شدن یک زن آنگلو ساکسون در دنیای باستان شناسی غرب مطرح ساخت.به گزارش پارس ناز اسکلت این زن باستانی به همراه صدها دانه تزئینی کهربا و سنگهای زینتی یافت شده است . کارشناسان معتقدند این نوع دفن شدن نشان از ثروت و موقعیت اجتماعی بالای این زن دارد.
 
 
این مقبره در منطقه کمبریج و توسط دانشجویان باستان شناسی دانشگاه منچستر کشف شده است و به گفته محققان یک نمونه منحصر به فرد است.ابتدا محققان تصور کردند حیوانی که کنار این زن دفن شده است و حکم قربانی دارد یک اسب است اما بعد مشخص شد این حیوان یک گاو است.سابقا ثابت شده بود اکثرا جنازه مردان در کنار اسب ها دفن میشده است . اما جنازه این زن متعلق به قرن پنجم در کنار یک گاو دفن شده است  و افق های جدیدی از رسوم آن زمان را در اختیار دانشمندان قرار داد.
 
 
تا کنون جنازه 12 مرد انگلو ساکسون در منطقه بریتانیا یافت شده است که همگی به همراه یک اسب دفن شده اند و جنازه مذکور تنها نمونه مونث است.این اسکلت یک کمربند آهنی به همراه دارد که نشان از موقعیت بالای اجتماعی و ثروتمند بودن صاحبش دارد که همین مسئله باعث شده است این اسکلت اهمیت خاصی داشته باشد. تحقیق روی این نمونه منحصر به فرد همچنان ادامه دارد.