پارس ناز پورتال

این کشور به قتلگاه زنان بی گناه تبدیل شده است + عکس

طی دو سال گذشته 1000 زن در هندوراس کشته اند. و طی یک دهه گذشته بیش از سه هزار زن در این کشور کشته شده اند ، این آمار بسیار بالایی است و نکته جالب در این مسئله اینجاست که در 90 درصد موارد علت قتل مورد بررسی قرار نمیگیرد.به گزارش پارس ناز این کشور توسط سازمان ملل پرکشتارترین کشور دنیا شناخته شده است و نکته قابل تامل اینکه طبق آمار سازمان حقوق بشر 40 درصد آمار قتل زنان در این کشور در دو سال گذشته رخ داده است.
 
 
 
در سال 2010 هرماه 36 زن کشته شده اند و در نیمه نخست سال جاری میلادی این آمار به هر دو روز قتل 3 زن رسیده است. بنابر گزارشات اکثر این قتلها توسط افراد خانواده این زنها صورت میگیرد و یا بر اساس خشونتهای قومی و قبیله ای است. آژانس حقوق بشر فعال در این کشورپلیس را متهم کرده است که چشمش را روی این اتفاقات بسته است.
 
این کشور به قتلگاه زنان بی گناه تبدیل شده است + عکس

رئیس سازمان حقوق بشر میگوید مهمترین مسئله کنونی در مورد حقوق بشر قتل زنان در هندوراس است. طبق گزارشات آمار این قتلها از سال 2009 رو به افزایش است. درحالیکه آمار غیر رسمی زنان به قتل رسیده در این کشور خیلی بیشتر از آمار رسمی است و بسیاری از این قتلها هرگز گزارش نمیشوند. زنان در این کشور در بدترین و نا امن ترین شرایط ممکن زندگی میکنند و این کشور یکی از بدترین مکانها برای زندگی زنان شناخته شده است.
 
این کشور به قتلگاه زنان بی گناه تبدیل شده است + عکس

در بسیاری از موارد زنان کشته شده به هیچ وجه درگیر مسائلی نظیر قاچاق اسلحه و مواد و یا فحشا نیستند و تنها قربانیان بی گناهی هستند که به قتل میرسند بدون اینکه مقامی در این کشور در پی علت وقوع چنین جرائمی باشد.هندوراس کشوری است در امریکای جنوبی با آمار 82.1 قتل در سال گذشته که این کشور رابه قتلگاه زنان تبدیل کرده است.