پارس ناز پورتال

طرز تهیه شارلوت شکلاتی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه شارلوت شکلاتی

مواد لازم :  برای 12 تا 14 نفر

 

نان رولت اسفنجی
2 عدد
پودر ژلاتین
1 قاشق سوپخوری و 1 قاشق چایخوری
آب سرد
یک سوم پیمانه
پودر کاکائویک چهارم پیمانه (3 قاشق سوپخوری)
کره
3 قاشق سوپخوری (60 گرم)
آب ولرمیک دوم پیمانه (125 میلی لیتر)
تخم مرغ4 عدد
شکر
یک دوم پیمانه ( 110 گرم)
وانیلیک دوم قاشق چایخوری
کِرم تارتاریک دوم قاشق چایخوری
شکریک چهارم پیمانه ( 55 گرم) برای سفیده ها
خامه فرم گرفته2 پیمانه (400 گرم)
مارمالاد توت فرنگیبه میزان لازم
پَرَک بادام برشتهبه میزان لازم

 

طرز تهیه :

درون یک قالب کمربندی به قطر 25 سانت را کاغذ بیندازید و چرب کنید. رولت های اسفنجی را با مارمالاد توت فرنگی رول کنید. البته نوع مارمالاد به دلخواه است، ولی بهتر است قرمز باشد. برای اینکه مارمالاد را راحت روی نان رولت بمالید، بهتر است آن را روی بخار آب گرم کنید.سپس به کمک چاقوی ارّه ای، رولت ها را برش های یکدست بزنید. سپس کف و اطراف قالب را با برش های رولت مارمالادی بپوشانید. قالب آماده را کنار بگذارید.

پودر ژلاتین را در آب سرد حل کنید و روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا کاملاً رقیق شود.سپس پودر کاکائو را همراه کره روی حرارت ملایم بگذارید تا کره آب شود. سپس یک دوم پیمانه آب ولرم را به این مخلوط بیفزایید و مرتب آن را هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. وقتی جوش آمد، ژلاتین حل شده را بیفزایید و مخلوط کنید. مایه آماده را کنار بگذارید تا خنک شود.زرده های تخم مرغ را با یک دوم پیمانه شکر و وانیل آن قدر بزنید تا کِرِم رنگ شود و به تدریج مایه شکلاتی را به آن بیفزایید و هم بزنید.سفیده تخم مرغ را نیز با همزن بزنید. سپس کرم تارتار و یک چهارم پیمانه شکر را به آن بیفزایید تا حدی که از ظرف نریزد.

خامه را هم جداگانه بزنید تا فُرم بگیرد. سپس خامه و سفیده را با هم مخلوط کنید و مایه شکلاتی را به این دو مواد بیفزایید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید و نیمی از مایه را روی رولت های چیده شده در قالب بریزید و روی آن را با پَرَک های بادام تُست شده بپاشید و روی بادام ها را لایه ای از برش های رولت بچینید. برای برشته کردن پَرَک بادام، می توانید آن را درون فر یا داخل قابلمه روی اجاق گاز، بدون روغن تفت دهید تا برشته شود. در ادامه، بقیه مایه را روی رولت ها بریزید.در آخر، روی مایه را برش های نان رولت را بچینید. این دسر باید 8 ساعت در یخچال بماند تا ببندد و خودش را بگیرد. سپس قبل از مصرف قالب را برگردانید و کمربند قالب را باز کنید و دسر را از قالب جدا کنید.می توانید این دسر را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

 

 

 چند نکته آموزشی مهم در شیرینی پزی