پارس ناز پورتال

آموزش آشپزی مرغ و سس خیارشور خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش آشپزی مرغ و سس خیارشور خوشمزه

آموزش آشپزی مرغ و سس خیارشور خوشمزه 

برای پختن یک غذای خوشمزه به همراه خیار شور اشتها باز کن،با ما همراه باشید. شما می توانید با دستور زیر یک غذای خوشمزه برای ناهار درست کنید. بعضی ها عاشق غذاهای شور و ترش هستند، بعضی ها ترشی و خیارشور جزو اصلی مخلفات وعده غذایی شان است. شما که نمی توانید از خیارشور جدا شوید، برایتان طرز تهیه مرغ با سس خیارشور را آموزش می دهیم.

 

مواد لارم:

خیارشور یک شیشه
ران مرغ 6 عدد
آرد کامل ¼ پیمانه
روغن گیاهی یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آب مرغ یک پیمانه
کره یک قاشق غذاخوری
شوید (خرد شده) یک قاشق غذاخوری
فلفل قرمز (خرد شده) ¼ پیمانه
آموزش آشپزی مرغ و سس خیارشور خوشمزهطرز تهیه:

1- خیارشورها را خارج کنید و مرغ‌ها را درون سرکه آن بریزید و 8 تا 24 ساعت در یخچال نگهدارید.

 

2-فر را با دمای 475 درجه فارنهایت گرم کنید. مرغ‌ها را از سرکه خارج کنید و کنار بگذارید تا آب آنها کشیده شود. در یک کاسه کوچک، آرد و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. مرغ‌ها را درون مخلوط آرد بغلتانید و تکان دهید تا آرد اضافه آن گرفته شود.

 

3- در یک تابه بزرگ روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید. مرغ‌ها را داخل آن بچینید و با حرارت متوسط حدود 8 دقیقه سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند. مرغ‌ها را برگردانید و تابه را درون فر قرار دهید. آنها را به مدت 15 دقیقه بپزید . مرغ‌ها را از تابه خارج کنید. آنها را درون بشقاب قرار دهید و بگذارید 5 دقیقه بماند.

 

4- تابه را دوباره روی اجاق بگذارید. روغن تابه را خارج کنید و فقط به اندازه یک قاشق غذاخوری بگذارید بماند. آب مرغ را اضافه کنید تا دو دقیقه بجوشد و مقدار آن به نصف کاهش بیابد. با قاشق چوبی هم بزنید. کره و نمک و فلفل را اضافه کنید. شوید را اضافه کنید و سس را روی مرغ بریزید. روی آن، خیارشورهای خرد شده و فلفل قرمز بریزید و سرو کنید.