پارس ناز پورتال

آموزش تهیه مربا از پوست پرتقال خوشمزه

آموزش تهیه مربا از پوست پرتقال خوشمزه

آموزش تهیه مربا از پوست پرتقال خوشمزه 

پوست پرتقال که همیشه دور ریخته می شود،ماده بسیار مغذی است که هم در غذاها هم در مرباها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.  پوست پرتقال را به صورت هلالی برش بزنید سپس تمیز کنید ( با چاقو مقداری از گوشت سفید پوست پرتقال را جدا کنید تا پوست پرتقال نازک شود ) ، پوست های پرتقال را رول کنید و با خلال چوبی محکم نمایید.

 

برای از بین بردن تلخی پوست پرتقال قابلمه ای را از اب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، پوست های پرتقال را داخل اب در حال جوش بریزید و 10 دقیقه بگذارید بجوشد سپس داخل آبکش بریزید و با اب سرد آبکشی کنید ( این کار را 3 بار تکرار کنید ) ، پس از اینکه 3 بار شوک وارد کردید پوست های پرتقال را داخل ظرفی پر از آب سرد بریزید و 1 ساعت کناری قرار دهید.

 

پس از 1 ساعت پوست های پرتقال را ابکشی کنید ، شکر و 3 لیوان آب و آبلیمو را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر حل شود سپس پوست های پرتقال را داخل شیره بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید مربا بجوشد و غلیظ شود.

 

مربای پوست پرتقال آماده را در ظرف دربسته بریزید و دخل یخچال قرار دهید تا خنک شود ، همچنین میتوانید پرتقال را با پوستش حلقه حلقه کنید و به همین صورت مربای پرتقال را آماده نمایید.