پارس ناز پورتال

آموزش های مختلف جوانسازی پوست آشنا شوید !!

آموزش های مختلف جوانسازی پوست آشنا شوید !!

در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های مختلف جوانسازی پوست آشنا کنیم و بهترین مرکز جوانسازی پوست اصفهان، شهری که یکی از قطب‌های اصلی پزشکی ایران محسوب می‌شود را به شما معرفی کنیم.

 

زیبایی و جوانی پوست برای همه افراد اهمیت دارد و می‌تواند در احساس فرد نسبت به خود تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که به‌دنبال راهی برای جوان‌تر ‌شدن پوست خود می‌گردید، با ما همراه باشید.

 

جوانسازی پوست چیست؟

 

منظور از جوانسازی پوست، استفاده از تکنیک‌هایی است که به رفع آسیب‌های پوستی و زیباترشدن آن کمک می‌کند. آسیب‌های پوستی موارد مختلفی از جمله آفتاب‌سوختگی، جای جوش، آکنه، پیری پوست و مواردی از این دست را شامل می‌شود.

 

انواع راه‌های جوانسازی پوست

 

در دهه اخیر، تکنیک‌های متنوعی از جمله مزوتراپی، تزریق ژل، بوتاکس، میکرودرم، پی.‌ار‌.پی، میکرونیدینگ، آر.اف فرکشنال و لیزر برای رفع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مطلب به بررسی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مزوتراپی 

مزوتراپی یکی از روش‌های موثر برای بهبود زیبایی و سلامت پوست است که از آن در سطح جهان به‌طور گسترده برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌شود. از جمله:

 

* درمان کم‌آبی پوست

* سلولیت

* ریزش مو

* رفع چین‌وچروک‌های سطحی پوست

 

با استفاده از این روش، موادی که خاصیت درمانی دارند به داخل پوست تزریق می‌شوند. انتخاب این مواد و تعداد جلسات درمان به نظر پزشک و مشکل پوستی شما بستگی دارد؛ اما معمولا بین 8 تا 15 جلسه است.این روش هم از طریق آسیب‌های ریزی که سوزن‌ها به سطح پوست وارد می‌کنند، تاثیر مثبت دارد و هم از نظر موادی که به داخل پوست تزریق می‌شود.

 

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از راه‌های دیگر جوانسازی پوست اصفهان است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این روش کمی سم بوتولینوم به عضلاتی که باعث چین‌وچروک شده‌اند، تزریق می‌شود تا آن عضله را به‌صورت موقت فلج کند.

 

در این روش بعد از گذشت چند ساعت از تزریق، تغییرات شروع شده و نهایت تا 2 هفته تاثیر آن کامل می‌شود. این روش در صورتی که زیر نظر پزشک متخصص باتجربه صورت گیرد و از مواد مورد تایید استفاده شود، عارضه‌ای به‌دنبال نخواهد داشت.

 

میکرونیدلینگ

این تکنیک یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای رفع جای جراحت‌های روی پوست است. در این روش از یک دستگاهی استفاده می‌شود که سوزن‌های کوچکی دارد. با وارد کردن فشار کم توسط این دستگاه روی پوست، سوراخ‌های ریزی ایجاد شده که باعث جذب بهتر مواد مغذی و سرم‌ها کمک می‌کند.

 

این کار به کلاژن‌سازی و بازسازی پوست کمک زیادی می‌کند. به‌همین دلیل یکی از روش‌های موثر جوانسازی پوست است.این روش را می‌توان به 2 صورت دستی و با دستگاه انجام داد و کاربردهای گسترده‌ای دارد از جمله:

 

* رفع چین‌وچروک پوست

* کاهش ترک‌های حاملگی یا چاق و لاغری

* درمان جای جوش و آکنه

* از بین‌بردن جای زخم

 

میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن یک تکنیک برای لایه‌برداری غیر تهاجمی پوست است. در این روش لایه رویی پوست برداشته می‌شود تا پوست تازه و سالم جایگزین آن شود.این روش برای درمان برخی از مشکلات پوستی به‌کار می‌رود. از جمله:

 

* رفع چین‌وچروک‌های سطحی پوست

* رفع لکه‌ها و تیرگی پوست

* درمان لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی

* کاهش منافذ پوستی

* رفع جوش‌های سر سیاه

* رفع ترک‌های پوستی

* پاک کردن تتو و خالکوبی‌های سطحی

 

البته برای پاک‌کردن انواع تتو می‌توان از لیزر کیوسوییچ استفاده کرد.

 

تزریق فیلر یا ژل

تزریق فیلر یا ژل با اهداف مختلفی انجام می‌شود که عبارت‌اند از :

 

* افزایش حجم صورت

* افزایش حجم لب‌ها

* کاهش چین‌وچروک و خطوط روی پوست

 

از ژل‌های مختلفی برای این کار استفاده می‌شود که محبوب‌ترین آن حاوی مقداری زیادی اسید هیالورونیک است. این ماده، یک ماده طبیعی موجود در پوست است. اما ممکن است به‌دلایل متعددی از جمله نور خورشید یا آفتاب‌سوختگی کاهش پیدا کند.هیالورونیک اسید با جذب آب، حجم پوست را افزایش می‌دهد.

 

از آن برای تزریق ژل لب و حجم‌دهی به لب‌ها نیز استفاده می‌شود.در واقع تزریق ژل لب علاوه‌بر زیبایی، یکی از روش‌های جوانسازی نیز محسوب می‌شود به‌خصوص در افرادی که حجم لب‌هایشان  به دلیل افزایش سن، کاهش پیدا کرده است.برای تزریق ژل لب اصفهان می‌توانید به دکتر نیلوفر خواجه‌پور مراجعه کنید.

 

آر.اف فرکشنال یا سوزنی

این روش ترکیب 2 تکنیک میکرونیدلینگ و آر.اف محسوب می‌شود. در میکرونیدلینگ جراحت‌های سطحی به پوست وارد می‌شود تا کلاژن‌سازی آن را تقویت کرده و باعث جوان‌شدن پوست شود.

 

در روش آر.اف فرکشنال، انرژی آر.اف، تاثیر میکرونیدلینگ را بیشتر می‌کند. این انرژی به عمق پوست منتقل می‌شود و با گرما دادن به لایه‌های زیرین پوستی آن‌ها را سفت‌تر می‌کند.

 

تعداد جلسات درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما معمولا به 3 تا 4 جلسه درمان نیاز است. این روش برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های تیره و همچنین پوست‌های مستعد هایپرپیگمنتاسیون نیز کاربرد دارد.

 

با استفاده از روش آر.اف فرکشنال می‌توان مشکلات زیر را حل کرد:

 

* چین وچروک‌های سطحی پوست

* افتادگی خفیف تا متوسط

* بهبود استرج مارک‌ها

* کوچک‌کردن منافذ پوست

* اسکار آکنه و آبله‌مرغان

* بافت غیر یکنواخت پوست

 

جوانسازی پوست اصفهان با دکتر نیلوفر خواجه‌پور

 

برای جوانسازی پوست اصفهان می‌توانید به دکتر نیلوفر خواجه پور، پزشک زیبایی در اصفهان مراجعه کنید. دکتر خواجه‌پور با 25 سال سابقه فعالیت در زمینه پوست‌ومو و زیبایی و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، تمامی روش‌های جوانسازی پوست را انجام می‌دهند.برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید به قسمت تماس با ما سایت دکتر خواجه‌پور مراجعه کنید.

آموزش های مختلف جوانسازی پوست آشنا شوید !!

جمع‌بندی

 

در این مطلب روش‌های جوانسازی پوست را بررسی کردیم. با پیشرفت تکنولوژی روش‌های متعددی برای زیباسازی و رفع مشکلات پوستی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها معایب، مزایا و کاربردهای خود را دارد.

 

انتخاب یک پزشک باتجربه و متخصص، می‌تواند تاثیر این روش‌ها را بالا برده و عوارض آن را کاهش دهد.تمامی روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست توسط ایشان، ارائه می‌شود.