پارس ناز پورتال

آموزش پخت خورش سویا و کلم بروکلی عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش پخت خورش سویا و کلم بروکلی عالی

آموزش پخت خورش سویا و کلم بروکلی عالی 

خورش ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند،مانند خورش سویا و کلم بروکلی. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رژیم خود اهمیت می دهید و به دنبال غذای رژیمی هستید،خورش سویا و کلم بروکلی پیشنهاد مناسبی برای شما است.

 

مواد لازم:
کلم بروکلی 400 گرم
سویا 2 پیمانه
هویج بزرگ 1 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
سیر 4 حبه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه:
1-سویا رو برای نیم ساعت خیس کنید و تو این مدت 2 تا 3 بار آب اونو عوض کنید و چندین بار چنگ بزنید تا بوی بد اون گرفته بشه!

 

2-هویج ها رو به اندازه دلخواه برش بدید. پیاز رو خرد کنید و تفت بدید. وقتی پیاز سرخ شد, سویا و هویج رو اضافه کنید و تفت بدید. وقتی سویا سرخ شد, رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و تفت بدید. به موادتون کمی زردچوبه, ادویه دلخواه, نمک و فلفل اضافه کنید و کمی آب روی مواد بریزید تا هویج و سویا بپزند!

 

3-در این فاصله گل های بروکلی رو به اندازه دلخواه خرد کنید. یک قابلمه آب و نمک رو به جوش بیارید و گل بروکلی ها رو توی اون بندازید. بعد از چند دقیقه که نرم شد و کمی پخت, اونا رو آبکش کنید و بلافاصله توی یک ظرف آب و یخ بندازید تا شوک حرارتی ببینه و رنگش سبز بمونه!

 

4-حدود 10 دقیقه آخر پخت خورش, کلم بروکلی ها رو اضافه کنید و اجازه بدید تا خورش جا بیفته.

 

‫‬نکات:
‫1-این روش پخت کلم بروکلی به بلانچ کردن معروفه! با این روش رنگ سبزیجان سبز رنگ حفظ میشه, زمان طولانیتری میتونید در فریزر نگهداری کنید و پخت اونا هم زمان کمتری میبره!

 

‬2-این خورش رو میتونید به عنوان خوراک و به صورت کم آب با نان هم سرو کنید.