پارس ناز پورتال

آنچه باید درباره آزمون ماک آیلتس بدانید

مجموعه : مجله خبری روز
آنچه باید درباره آزمون ماک آیلتس بدانید

آزمون ماک آیلتس چیست؟

آزمون ماک آزمونی مشابه آزمون اصلی است. در واقع به آزمون آزمایشی، آزمون ماک هم گفته می شود. سؤالات این آزمون هم مانند سایر آزمون ها استاندارد می باشد. آزمون ماک آیلتس از چهار قسمت Listening،Reading،Speaking،Writing تشکیل شده است که به شکل حضوری و غیر حضوری قابل برگزار کردن می باشد.

 

برای برگزاری این آزمون باید حتماً فرد متقاضی در محل آزمون حضور داشته باشد. این آزمون در واقع وسیله ای جهت محک زدن فرد و کسب آمادگی برای آزمون اصلی است. این آزمون بهترین روش برای تعیین میزان پیشرفت افراد، در حوزه زبان انگلیسی قبل از امتحان اصلی می باشد. در این مطلب در مورد آزمون ماک صحبت خواهیم کرد.

 

انواع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. این آزمون به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می گردد. انواع آزمون آزمایشی آیلتس عبارتند از:

 

۱– آزمون ماک کتبی.

۲– آزمون کامپیوتری.

۳– آزمون آنلاین.

 

نتیجه این آزمون ها به دو صورت تشریحی و با کامنت یا غیر تشریحی و بدون کامنت برای فرد شرکت کننده فرستاده می شوند.وقتی نتیجه آزمون به صورت تشریحی به فرد داده می شود، ریز نمرات، شرح تمامی اشکالات موجود در آزمون و معدل هم برای او مشخص می شود.

 

این نتیجه معمولاً بعد از هفت روز اعلام می شود. برای دیدن نتایج آزمون ماک نیاز به ایمیل و همچنین شماره سفارش خود دارید. نتایج به صورت فایل پی دی اف ارائه شده و قابل پرینت گرفتن است.

نتیجه آزمون ماک به صورت غیر تشریحی اعلام می شود، فقط دربر دارنده معدل آزمون و نمره های هر مهارت است. این نتیجه بعد از دو روز به افراد شرکت کننده ارائه می شود. نوع آزمون در چگونگی اعلام نتیجه آن تأثیر زیادی دارد و توسط فرد متقاضی تعیین می گردد. برگزاری آزمون ماک نکات زیادی را به همراه دارد که در ادامه بعضی از آنها را بیان می کنیم.

 آزمون آزمایشی آیلتس

 آزمون آزمایشی آیلتس

نکات اساسی در آزمون آزمایشی آیلتس

برای اطمینان از ثبت نام در آزمون ماک آیلتس https://iran-europe.net/آزمون-آزمایشی-آیلتس/ ، ایمیلی برای شما ارسال می گردد که در واقع تأییدیه ثبت نام شما می باشد. بعضی از نکات مهم و اساسی که در این آزمون وجود دارند، عبارتند از:

 

۱– استاندارد بودن سؤالات.

۲– سؤالات از منابع دیگر گرفته نشده اند و معمولاً جدید هستند.

۳– متقاضی نوع آزمون را تعیین می کند.

۴– زمان مصاحبه تقریباً ۹ روز قبل از آن با ایمیل برای متقاضی ارسال می گردد.

۵– برای تغییر دادن زمان آزمون ماک می توانید ۱۰ روز قبل از آزمون اقدام نمایید.

۶– در این آزمون هم از هدفون های حرفه ای که روز آزمون اصلی مورد استفاده قرار می دهند، استفاده می کنند.

 

مهمترین فرق آزمون ماک با امتحانات داخلی موسسات در این نکته می باشد که این آزمون از هیچ کتابی به عنوان منبع استفاده نمی کند و به هیچ کتاب و روشی وابستگی ندارد.

 

مزایای آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس ، نمونه بسیار مشابه آزمون اصلی جهانی زبان می باشد که برای سنجش میزان دانش و تسلط دانش آموزان بر زبان انگلیسی به صورت آزمایشی برگزار می گردد. این آزمون مزایای زیادی برای افراد متقاضی شرکت کننده در آن به همراه خواهد داشت. بعضی از این مزایا عبارتند از:

 

۱– ایجاد هدف برای یادگیری زبان انگلیسی.

۲– آزمون ماک آیلتس راهی که پیش روی دانش آموزان برای آموزش و یادگیری زبان می باشد را برای آنها، روشن می نماید.

۳– ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان از دیگر مزایای این آزمون است.

۴– این آزمون معیاری جهت سنجش افراد به صورت بی طرف و استاندارد برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

۵– یکی دیگر از مزایای آزمون آزمایشی آیلتس ارزیابی و مشخص نمودن عملکرد سیستم های آموزشی موسسات است.

۶– انگیزه دهی و ایجاد هدف در اساتید جهت کمک بیشتر به دانش آموزان.

۷– ارزان بودن آزمون ماک نسبت به آزمون اصلی آن نیز یکی از مزیت های اصلی آن محسوب می شود.

۸– شرایط برگزاری این آزمون کاملاً مانند آزمون اصلی است و شرایطی واقعی دارد.

۹– شرکت در این آزمون بدون محدودیت می باشد.

۱۰– نتایج آزمون با رایانه آنالیز شده و با فرم اصلی به افراد شرکت کننده ارائه می شوند.

 

آزمون آزمایشی آیلتس کمک بزرگی برای سنجش آمادگی متقاضیان برای شرکت در آزمون اصلی است. سنجش میزان معلومات افراد برای کسانی که حتی تمایلی به شرکت در امتحانات اصلی ندارند، مهم می باشد و این امر با آزمون ماک قابل انجام است.

 آزمون ماک آیلتس و مزایای آن

 آزمون ماک آیلتس و مزایای آن

هدف اصلی برگزاری آزمون آزمایشی

آزمون ماک آیلتس چون بیشترین شباهت را به آزمون اصلی دارد، نقش پر رنگی در قبولی افراد در آزمون اصلی دارد. این آزمون موجب آشنایی افراد با نوع سؤالات، زمان بندی آنها، نحوه صحیح پاسخگویی به سؤالات و… می شود.

 

اعتماد به نفسی که افراد از موفقیت در این آزمون کسب می کنند باعث پیشرفت هر چه بیشتر آنها، همچنین بالا رفتن اعتماد به نفسشان می شود. آزمون ماک آیلتس از آزمون هایی است که معمولاً در مرکزهای آمادگی آیلتس و مدارس زبان گرفته می شود.

 

هدف اصلی از برگزاری این آزمون پیدا کردن آمادگی برای رویارویی با آزمون اصلی می باشد. با شرکت در آزمون ماک نقاط ضعف و قدرت فرد شناسایی و برای رفع نقاط ضعف چاره هایی اندیشه می شود.

 

کلام آخر

اگر به فکر موفقیت در آزمون آیلتس هستید و به دنبال راهی برای اطمینان از موفقیت در این آزمون می گردید، شرکت در آزمون ماک آیلتس بهترین گزینه می باشد. این آزمون می تواند با شناسایی ضعف شما در زبان انگلیسی برای رفع آن به شما کمک نماید.

 

اینکه چندین بار در موقعیت هایی مانند آزمون اصلی قرار بگیرید، موجب کاهش استرس و همچنین بالا رفتن اعتماد به نفس و امید به قبولی در شما می شود. در کل کارهایی که چندین بار آزمایشی انجام می شوند، در نهایت بهترین نتیجه را در پی خواهند داشت، آزمون آیلتس هم بر همین اصل استوار است.

 

آزمون ماک باعث می شود تسلط شما بر سؤالات و همچنین فضای آزمون بیشتر گردد. در این مطلب درباره آزمون آزمایشی آیلتس و همچنین مزایای آن صحبت کردیم، امیدواریم که انگیزه کافی برای شرکت در این آزمون را در شما ایجاد کرده باشیم. این آزمون بهترین ایده برای موفقیت های بزرگتر است.