پارس ناز پورتال

اختراع کپسول خودکشی برای مرگ خود خواسته + عکس

اختراع کپسول خودکشی برای مرگ خود خواسته + عکس

کپسول خودکشی برای مرگ خود خواسته 

رونمایی از یک کپسول خودکشی برای مرگ خود خواسته باعث واکنش بسیاری از افراد در جهان شده است. دکتر فیلیپ نیچکه، پزشکی که لقب دکتر مرگ را دریافت کرده، از این کپسول به عنوان یک اختراع برای مرگ سریع و راحت رونمایی کرده است. این کپسول مرگ قرار است به زودی در سوئیس مورد استفاده کسانی قرار گیرد که درخواست اتانازی دارند.

 

باید بگوییم که مرگ خودخواسته یا خودکشی، پایان عمدی زندگی انسان است. خودکشی یک مشکل جدی است که می تواند تأثیر عمیقی بر افراد نزدیک به فرد داشته باشد. مرگ خودخواسته به کمک پزشکان، می تواند شامل کمک به فرد برای خودکشی یا تجویز داروهای مرگبار به آنها باشد. این نوع مرگ، به روش های بسیار مختلفی صورت می گیرد.

 

البته اتانازی در بسیاری از کشورها غیرقانونی است، اما در برخی از کشورها، مانند سوئیس، هلند و بلژیک، قانونی است. همچنین، اتانازی یک موضوع بحث برانگیز است. برخی از افراد معتقدند که این یک حق انسانی است که افراد بتوانند به زندگی خود پایان دهند. دیگران معتقدند که این غیراخلاقی است و به ارزش زندگی انسانی احترام نمی گذارد.

 

بیشتر بخوانید: روش درمان عجیب برای خودکشی

 

کپسول خودکشی دکتر فیلیپ نیچکه

مخترعی که لقب دکتر مرگ نام دارد، از یک کپسول مرگ (سارکو پاد) رونمایی کرده است. این کپسول خودکشی قبل از انجام عملیات مرگ، از کاربرش سه سوال می پرسد. دکتر فیلیپ نیچکه به دلیل کارش در یک حوزه پزشکی جنجالی، “دکتر مرگ” و “ایلان ماسک کمک به خودکشی” لقب گرفته است.

کپسول خودکشی

او پس از اینکه ادعا کرد کپسول سارکو او می تواند به زودی در سوئیس استفاده شود، حاشیه ساز شد. این کپسول مرگ تابوت شکل، ‌مانند چاپ سه‌بعدی از یک کپسول نیتروژن است که به سرعت اکسیژن درون کپسول را در حدود 30 ثانیه از 21 درصد به تنها 1 درصد کاهش می‌دهد.

 

در نتیجه، قبل از اینکه کاربران هوشیاری خود را از دست بدهند، یک احساس “سرگیجه” و “شعف” برای آنها ایجاد می شود. مرگ در این کپسول، به دلیل هیپوکسی (کم شدن اکسیژن در بافت های بدن) و هیپوکاپنی (کاهش دی اکسید کربن در خون) و به دنبال آن کمبود شدید اکسیژن و دی اکسید کربن اتفاق می افتد.

 

بیشتر بخوانید: مکان های پرطرفدار برای خودکشی در جهان

 

کپسول مرگ چگونه کار می کند؟

دکتر نیچکه، که در هلند زندگی می کند به خبرنگاران گفت: ما آماده استفاده از این کپسول خودکشی هستیم… ما در حال صحبت با تعدادی از افرادی هستیم که می خواهند اولین کسانی باشند که از آن استفاده می کنند. وی ادامه داد: فرد وارد دستگاه می شود، سه سوال از او پرسیده می شود و فرد به صورت شفاهی به آنها پاسخ می دهد:

 

1. تو کی هستی؟

2. کجایی؟

3. آیا می دانی اگر دکمه را فشار دهی چه اتفاقی می افتد؟

 

بیشتر بخوانید: زیباترین دختر آمریکایی و مرگ در اثر خودکشی

 

اگر افراد به صورت شفاهی به سوالات بالا پاسخ دهند، نرم افزار برق دستگاه را روشن می کند تا دکمه خودکشی را فشار دهید. بنابراین، اگر افراد این دکمه را فشار دهند خیلی سریع خواهند مرد. دکتر نیچکه، از سازمان Exit International که این کپسول را ارائه کرد، به رسانه‌های محلی گفت که: هیچ نوع وحشت و احساس خفگی وجود نخواهد داشت.

دکتر فیلیپ نیچکه

دکتر نیچکه گفت: این ماشین را می توان برای مرگ به هر جایی یدک کشید. سال گذشته حدود 1300 نفر در سوئیس با کمک خودکشی به زندگی خود پایان دادند. البته دولت سوئیس هنوز این موضوع را برای مردم روشن نکرده است که آیا قصد دارد از این کپسول استفاده کند یا خیر. کمک به خودکشی و اتانازی در بیشتر کشورها غیرقانونی است.

 

بیشتر بخوانید: خودکشی امیر تتلو در کنسرت تابستانی

 

اتانازی یا مرگ خود خواسته چیست؟

هر کسی که برای مقابله با داشتن افکار خودکشی تلاش می کند، می تواند با مشاوران آنلاین و یا کمک های تلفنی صحبت کند. اتانازی یا مرگ خودخواسته در برخی کشورها انجام می شود. افرادی که دچار معلولیت، سوختگی ها شدید، سن بالا و ناتوانی های غیرقابل جبران هستند از این روش استفاده کرده اند. البته قبل از اتانازی آنها ترغیب به اینکار شده اند.

کپسول خودکشی برای مرگ خود خواسته

البته علم پزشکی اکنون می تواند افرادی که دچار معلولیت هستند را تا حد زیادی درمان کند. افراد می توانند با سبک زندگی سالم طول عمرشان را افزایش داده و خودکشی آخرین راه حل برای مشکلات نیست. متاسفانه این روزها تبلیغات برای اتانازی و مرگ خودخواسته بسیار افزایش یافته و افراد زیادی شست و شوی مغری داده شده و به اینکار ترغیب داده می شوند.

 

برخی از دلایل اتانازی:

1. افراد از بیماری لاعلاجی رنج می برند که باعث درد و رنج شدید می شود.

2. افراد از زندگی نباتی رنج می برند و دیگر قادر به ارتباط یا کنترل بدن خود نیستند.

3. افراد می خواهند از بار مالی مراقبت از خود، خانواده و دوستان شان بکاهند.

 

دلایل مخالفت با اتانازی:

1. اینکار غیراخلاقی است و به ارزش زندگی انسانی احترام نمی گذارد.

2. منجر به سوء استفاده از افراد آسیب پذیر می شود.

3. می تواند به ایجاد فرهنگ بی احترامی به زندگی انسانی کمک کند.