پارس ناز پورتال

اسرار شبکه های اجتماعی برای افراد کارآفرین

اسرار شبکه های اجتماعی برای افراد کارآفرین

اسرار شبکه های اجتماعی برای افراد کارآفرین 

مطمئنا  در اساس پیشرفت و کار آفرینی، شبکه های اجتماعی در زمان کنونی نباید نادیده گرفته شوند چون رمز موفقیت در انها نهفته هست. برای موفقیت در بازاریابی رسانه‌هاي اجتماعی باید با راز شبکه‌هاي اجتماعی آشنا باشید. هر چند این رازها برای متخصصان پرتجربه پوشیده نیست اما شما بعنوان یک تازه کار ممکن هست

 

با اصول آن‌ها آشنایی نباشید. اما دیدنی هست بدانید که با آشنایی و عمل به این رازها در مدیریت استراتژیک شبکه‌هاي اجتماعی خود به موفقیت‌هاي بزرگی دست خواهید یافت.معمولا افراد کم تجربه به اشتباه، بازاریابی از طریق شبکه‌هاي اجتماعی را صرفا انتشار چند مقاله و تصویر ساده در شبکه‌هاي اجتماعی تصور کنند. اما در عمل اصولی فراتر از این برای استراتژی شبکه‌هاي اجتماعی مورد نیاز هست.

 

شبکه اجتماعی مفید، عملکرد تاثیرگذاری داشته و ارتباط عمیقی با مخاطبان برقرار می کند. از سوی دیگر نیز معمولا کسب و کارها با ارائه خدمات و محصولات مناسب، کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشند. از این رو شبکه‌هاي اجتماعی نیز باید به سمت افزایش کیفیت زندگی مخاطبان پیش روند. در ادامه چند مورد مهم از راز شبکه‌هاي اجتماعی را برایتان گردآوری کرده‌ایم. با عمل کردن به این رموز میتوانید مزیت رقابتی منحصر به فردی در بین رقبای خود کسب کنید.

 

۱» شناخت کامل کسب و کار

اکثر بازاریابان شبکه‌هاي اجتماعی یک اصل مهم را نادیده میگیرند. این اصل مهم داشتن شناخت کامل از کسب و کار هست. بازاریابان شبکه‌هاي اجتماعی باید نقاط ضعف و قوت و چشم انداز مطلوب کسب و کار مورد فعالیت خود را شناسایی کنند. داشتن شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت، نه تنها در شبکه‌هاي اجتماعی، بلکه همۀ جنبه‌هاي کسب و کار را تحت تاثیر قرار میدهد.

 

برای پیروز شدن در شبکه‌هاي اجتماعی، باید نکات زیر را شناسایی و تحلیل کنید:

 

هدف از عضویت در شبکه‌هاي اجتماعی
شناسایی مخاطبان هدف
شناسایی محتوای دیدنی و خوشگل برای این مخاطبان
شناسایی اساس‌هایي که در آن مهارت کافی دارید.

 

شناسایی روش‌هاي ساخت محتوا، به صورتی که متناسب با شخصیت، فرهنگ و ظرفیت اعضای تیم شما باشد.پس از ارزیابی این موارد، امکان راه اندازی یک پیج در رسانه‌هاي اجتماعی و برنامه ریزی برای ساخت محتوا، میسر خواهد بود. اگر نکات گفته شده بررسی نشوند، شیوه‌هاي شما نمونه تعداد زیادی از رقیبانتان خواهد بود که کورکورانه از الگوی شبکه اجتماعی

 

سایر شرکت‌ها را پیروی میکنند. اما با شناخت درست از کسب و کار میتوان اشتراکات زیادی بین نکات قوت شرکت و خواسته مشتریان ایجاد کرد.

 

۲» برنامه ریزی برای ساخت محتوا

فعالیت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعی باید نمونه و هم راستا با سایر جنبه‌هاي کسب و کار باشد. لازم به ذکر هست که معمولا در قسمت‌هاي عملیاتی، یک فرآیند مشخص برای ارائه محصول یا خدمات انجام میگیرد. در امور مالی نیز یک برنامه سالانه جامع تعریف میشود و نظارت‌هاي هرروز و هفتگی برای صورت‌هاي مالی انجام می گیرد. در قسمت فروش نیز اهداف و برنامه‌هاي اجرایی به منظور رسیدن به موفقیت تعریف میشوند.

 

برای موفقیت در شبکه‌هاي مجازی باید برنامه‌ریزی و مقاصد معینی تعریف شود. نخستین قدم گذشته از شروع فعالیت در شبکه‌هاي مجازی و استخدام تیم بازاریابی شبکه اجتماعی، تبیین برنامه سالانه و ساز و کاری برای تحلیل آمار شرکت می‌باشد.برای ساخت محتوای سالانه نیر باید برنامه‌ریزی انجام گیرد. شیوه‌ي ساخت محتوا نیز باید مشخص شود. همین طور باید پلانی برای زمان‌بندی به اشتراک گذاری محتوا، تعریف شود. این اطلاعات از طریق ابزارهای بازاریابی اتوماتیک به راحتی بدست می آیند.

 

برای موفقیت استراتژی بازاریابی خود باید روند بازاریابی شبکه اجتماعی خود را تحلیل کنید. آمارهای گوناگون را با هم مقایسه کنید. بازخوردهای مثبت را شناسایی کرده و کسب وکارتان را در این مسیر پیش ببرید.

 

۳» تعامل سازنده

نظراتی راکه مخاطبان زیر پست‌هاي کسب و کار شما قرار می دهند، جدی بگیرید. این نکته را می توان راز شبکه‌هاي اجتماعی دانست زیرا راهی برای تعامل سازنده با مخاطبان می‌باشد. از سوی دیگر نیز سعی کنید به نظرات مخاطبان در شبکه‌هاي مجازی، شخصا پاسخ دهید. هر چند اینکار زمان و نیروی زیادی را به خود اختصاص می دهد، ولی تاثیر خیلی زیادی در موفقیت کسب و کار دارد.

 

علایق مخاطبانتان را شناسایی کنید. برایشان ایمیل‌هایي در حوزه کسب و کار ارسال کنید. به یاد داشته باشید که اختصاص زمان کافی برای تعامل سازنده با تک تک مخاطبان، برند شما را محبوب‌تر خواهد کرد.

 

۴» مسیریابی برای رسیدن به موفقیت

پست‌هاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعی خود را به صورت سالانه و ماهانه بررسی کنید و پست‌هایي که در شبکه اجنماعی بیشترین بازخورد را داشته‌اند شناسایی کنید. دانستن این که چه محتوایی مناسب با کسب و کار شماست، استراتژی رسانه‌هاي اجتماعی شما را تقویت میکند.

 

شناسایی روش ساخت محتوا و پست‌هایي که بیشترین استقبال را داشته اند، به شکل مداوم تکرار کنید. سعی کنید از انتشار محتوا و مطالبی که بازخورد مثبت زیادی نداشته‌اند نیز خودداری کنید. با انجام اینکار، عملکرد سالانه شما رفته رفته بهبود خواهد یافت.

 

۵» برقراری تماس تلفنی

 به گزارش پارس ناز حداقل برای یکبار در سال هم که شده به پایگاه داده مشتریان سر بزنید. و با مشتریان وفادار خود تماس تلفنی برقرار کنید. از آنها بخواهید صفحه شما را در شبکه‌هاي اجتماعی دنبال کنند. پست‌هاي شما را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند. با انجام این عمل، تعداد زیادی از مشتریان که عضو مخاطبان شبکه اجتماعی شما نیستند نیز شناسایی می شوند. با این روش آنها به مخاطبان شما افزوده میشوند و به اعضایی فعال تبدیل میشوند.

 

به یاد داشته باشید که پرسیدن کلید موفقیت هست و به توسعه شبکه اجتماعی کسب و کارتان کمک زیادی خواهد کرد. دیدنی هست بدانید که این راز شبکه‌هاي اجتماعی، بسیار هوشمندانه هست. با عمل کردن به این راز شبکه‌هاي اجتماعی خدمت‌رسانی به مشتری، مدیریت فروش و توسعه شبکه اجتماعی در کنار هم محقق می شوند.