پارس ناز پورتال

اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد

اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد

اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد 

اسفنج ظرفشویی که در خانه ها به طور فراوان مورد بهره گیری قرار میگیرد خودش نیازی به شستشو ندارد و میتوانید اینکار را انجام ندهید. شستن اسفنج کار اشتباهی هست, ما آن را تضمین میکنیم. در واقع, اصلا نباید اسفنج ظرفشویی را ضد عفونی کنید.

 

مطالعه اي که اخیرا در مجله گزارش هاي علمی «scientific reports» منتشر شده, کاملا واضح بیان کرده که تنها راه خلاص شدن از شر باکتری هاي اسفنج این هست که آن را در سطل آشغال بیندازید.

 

درست هست, محققان پیشنهاد می‌کنند که هر هفته اسفنج ظرفشویی خود را عوض کنید. اگر اسفنج را جزو خرید مادام العمر تان قرار ندهید, خودتان را در معرض خطر باکتری هاي بالقوه بیماریزا قرار داده اید, حتی اگر دائما آن را تمیز کنید.وقتی محققان میکروب هاي موجود در اسفنج شسته شده با آب جوش یا مایکروفر را با اسفنج شسته نشده سنجش کردند,

 

هیچ تفاوتی بین انها پیدا نکردند. بنابراین, به نظر می‌رسد که ضد عفونی کردن اسفنج, باعث کاهش باکتری هاي آن نمیشود. حتی ممکن هست به دلیل تلاش تان برای خلاص شدن از میکروب هاي روی اسفنج, اوضاع بهداشتی بدتری هم پیدا کند.

 

بر اساس مطالعات, تلاش برای خلاص شدن از شر باکتری هاي اسفنج در واقع ممکن هست باعث افزایش تعدادشان شود, اینکار منجر به باقی ماندن باکتری هاي واقعا مقاوم شده که به سرعت شروع به تکثیر می‌کنند و در نتیجه باکتری هایي که باقی می مثل دیگر شباهتی به باکتری هاي قدیمی ندارند.

 

بر اساس مطالعه کلینیکی انجام شده در اساس مریضی هاي عفونی, این باکتریها با مریضی هایي از قبیل «moraxella osloensis» در رابطه میباشند که نه تنها باعث ایجاد بوی بد در اسفنج می‌شوند, بلکه باعث ایجاد عفونت هایي مثل مننژیت و عفونت مهبل میشوند.

 

آیا این مطالب وحشتناک واقعیت دارد؟ ما شما را سرزنش نمی‌کنیم اگر از همان ابتدای مطلب خواندن را رها کرده باشید و به دنبال اسفنج هاي موجود در آشپزخانه تان رفته باشید تا آنها را دور بیندزاید. اسفنج هایي که برای شستشوی ظروف بهره گیری میکنید یکی از کثیف ترین چیزهایی هست که روی زمین پیدا میشود.