پارس ناز پورتال

افزایش چشمگیر آمار خودکشی زنان در ایران

افزایش چشمگیر آمار خودکشی زنان در ایران

افزایش چشمگیر آمار خودکشی زنان در ایران 

آمار خودکشی در ایران طی گذشت زمان روند صعودی داشته هست و در بین زنان این افزایش بسیار مشهود بوده  هست. پرونده‌هاي اقدام به خودکشی در حوزه‌هاي استحفاظی نیروی انتظامی طی 5 سال از سال 90 تا 94 افزایش 66 درصدی در بین زنان و افزایش 71 درصدی در بین مردان داشته هست.

 

محمدحسین نجاتی; خودکشی در جامعه ایرانی به شکل عجیبی در حال افزایش هست. آمارها در حوزه خودکشی سال‌هاست بدرستی در اختیار رسانه‌ها قرار نمیگیرد و نهاد‌هاي مسئول در این اساس, عمدتا این آمارها را رسانه‌اي نمیکنند. 
با این حال بررسی آمارهای مندرج در سالنامه آماری کشور در بخش امورقضایی

 

و پرونده‌هاي حوزه‌استحفاظی نیروی انتظامی نشان میدهد از سال 90 تا سال 94 خودکشی در ایران افزایش قابل توجهی داشته هست. خاطر مندرج نشدن آمار سال 95 نیز مربوط به ساز و کار انتشار سالنامه‌آماری هست که همۀ وقت} با یک سال تاخیر منتشر میشود.

 

براساس این آمار پرونده‌هاي اقدام به خودکشی در حوزه‌هاي استحفاظی نیروی انتظامی طی 5 سال از سال 90 تا 94 افزایش 66 درصدی در بین زنان و افزایش 71 درصدی در بین مردان داشته هست.به طوریکه شمار پرونده‌هاي اقدام به خودکشی زنان در نیروی انتظامی در سال 90 – 952 مورد بود

 

که در سال 94 به 1432 مورد رسیده هست. 
همین طور شمار پرونده‌هاي اقدام به خودکشی مردان در نیروی انتظامی در سال 90 – 2362 مورد بود که در سال 94 به 3288 مورد رسیده هست.
این آمار مربوط به پرونده‌هاي اقدام به خودکشی بود. در پرونده‌هاي مربوط به فوت‌شدگان خودکشی که در نیروی انتظامی تشکیل شده هست, در سال 90 در مجموع مردان و زنان 2462 مورد فوت ثبت شده هست که این آمار در سال 94 به 3234 رسیده هست.