پارس ناز پورتال

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن 

هنگام تمیزکاری و انجام کارهای منزل می توان ورزش نیز کرد. هنگام آشپزی یا جارو کردن یا هر وقت دیگری می توان تمرین هم داشت. می توانید هر فعالیتی که روزانه و در خانه انجام می دهید را نوعی ورزش تلقی کنید. مثلا زمانی که جارو می زنید، ظرف می شویید و یا لباس ها را پهن می کنید از فرصت استفاده کرده و کالری هم بسوزانید.

 

اگر بتوانید راهکارهای این متن را به درستی به کار گیرید خواهید توانست باشگاه خانگی برای خود به راه اندازید و از هر لحظه به بهترین نحو و با بیشترین میزان فعالیت بدنی استفاده کنید.

 

زمانی که جاروبرقی می کشید هم ورزش کنید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

بر اساس نظریات «مت سوئرهوف» از مربیان تناسب اندام می توانید در زمان جاروبرقی کشیدن بر بخش های پایینی بدن تمرکز داشته باشید. زمانی که جاروبرقی را با خود می کشید، یک قدم به جلو بردارید. اجازه دهید بخش های جلو و پشت پاهای تان در زمان خم شدن تان به سمت زمین پایین بیایند.

 

با دو پا زاویه ۹۰ درجه بسازید و حدود ۷۰ درصد از وزن خود را روی پای جلویی قرار داده و سینه را صاف نگه دارید. حدود ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید. سپس این کار را با پای مخالف انجام دهید.این مربی بر آن باور است که با این کار عضلات پا را قوی کرده و بر تعادل آن خواهید افزود. همچنین به طور همزمان می توانید زمین را نیز جارو کنید.

 

وی در این مورد چنین نیز می گوید: ” با فعال باقی ماندن می توانید جریان خون را به حرکت در آورید، مفاصل را تقویت کنید و از ضعیف شدن ماهیچه تان جلوگیری به عمل آورید. باید بدانید که فعالیت های بدنی نوعی دارو به شمار می رود.”خم شدن و برداشتن چیزها از روی زمین مانند اسباب بازی کودکان تان هم می تواند ورزش خوبی به شمار آید.

 

زمانی که گردگیری می کنید وزنه ای را هم به خود وصل کنید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

زمانی که گردگیری می کنید می توانید به مچ دستان تان وزنه هایی را متصل کنید. «بارون لامبرت» از مربیان حرفه ای بدنسازی چنین پیشنهادی می دهد. از آنجایی که گردگیری احتیاج به تحرک بازوها دارد، حتی اگر به اندازه یک کیلو هم وزنه اضافه روی آن قرار بگیرد با هر بار تکان می توانید آنها را تقویت کنید.وی بر این باور است که مقدار اندک وزن اضافه می تواند ماهیچه های شما را قوی تر کرده و آنها را اندکی جمع کند.

 

زمانی که غذا درست می کنید نیز تحرک داشته باشید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

زمانی که آشپزی می کنید کمی هم ماهیچه های خود را درگیر کنید. «کریستین مک گی» مربی یوگای سلبریتی ها و نویسنده کتاب «صندلی یوگا» می گوید در هنگام آشپزی کردن لگن خود را تکان دهید.

 

یکی از پاها را از پشت بالا بیاورید. ۲۰ بار این کار را با بالا و پایین آوردن پای خود تکرار کنید و سپس با طرف دیگر همین کار را تکرار کنید. در هر طرف دو یا سه بار این کار را انجام دهید. این کار برای پشت، باسن و عضلات دیگر بدن مفید است.

 

زمانی که لباس های خشک شده را تا می کنید اسکات بزنید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

سبد لباس های تمیز را روی زمین بگذارید و برای تا کردن هر کدام خم شده و دوباره بلند شوید. برای اسکات زدن لازم است پاها را کمی باز کرده، زانوها را اندکی خم و به سمت پایین بیایید اما باسن باید در راستای پاها قرار داشه باشد. نباید زانوها از انگشتان پا جلوتر قرار بگیرند.این کار برای باسن، لگن، پشت و ران ها بسیار مفید است.

 

زمانی که که در حال محاسبه قبض ها و حساب کتاب ها هستید شکم را حرکت دهید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

بین دو صندلی بایستید و همان طور که محاسبات را انجام می دهید، از ناحیه شکم بدن را بچرخانید. اگر صندلی ها بلند باشند می توانید شانه ها را نیز در این تمرین دخالت دهید.باسن را به سمت جلو نگه دارید. این حالت را در بدن ایجاد کنید گویی که کسی به شکم تان مشت می زند.

 

زمانی که آشغال را بیرون می برید، با آن نرمش کنید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

زمانی که بسته های سنگین آشغال را حمل می کنید، بازها را ۱۵ بار بچرخانید. همان طور که بسته سنگین را حمل می کنید این کار را انجام دهید و آرنج را به دنده ها نزدیک کنید.آنچه گفته شد پیشنهاد فردی به نام «گلور» است که خود مشاوره ورزشی می دهد. می توانید بازوها را از هم باز نگه داشته و از آن بسته های سنگین به عنوان وزنه استفاده کنید و آن را تا شانه هم بالا بیاورید.

 

با این کار ضربان قلب را افزایش خواهید داد و در مقایسه با زمانی که این کار را انجام نمی دهید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. با انجام این کار انرژی بیشتری برای دویدن دنبال به فرزندتان در تعطیلات آخر هفته و همراه شدن با دوستان تان در فعالیت های ورزشی خواهید داشت.

 

زمانی که ظرف می شویید ماهیچه پشت پا را بالا بیاورید

انجام کارهای خانه در کنار ورزش کردن

گلور بر این باور است اگر زمانی که ظرف می شویید، ماهیچه های پشت پا را حداقل ۲۰ بار بالا بیاورید می توانید وضعیت صاف ایستادن در هنگام ظرف شستن را نیز تمرین کنید.در فواصل بین این کار هم می توانید اسکات بزنید. سپس دوباره به شستن ظرف ها ادامه داده و آن را ۲۰ بار تکرار کنید. اگر برای مدت یک هفته این کار را انجام دهید متوجه اثرات مثبت آن بر روی ران ها، پاها و باسن خواهید شد.

 

وی تاکیید می کند در کنار این کار تلاش کنید رژیم غذایی خود را نیز به سمت مصرف غذاهای سلامت ببرید. به همان اندازه ای که غذا میل می کنید، تحرک هم داشته باشید.