پارس ناز پورتال

باتری لیتیوم یون چیست؟ برای خرید باتری لیتیوم یون مطمئن و تضمینی به کجا مراجعه کنیم؟

مجموعه : مجله خبری روز
باتری لیتیوم یون چیست؟ برای خرید باتری لیتیوم یون مطمئن و تضمینی به کجا مراجعه کنیم؟

باتری لیتیوم یون نوعی از باتری های ساخته شده قابل شارژ است که به وسیله یون های لیتیوم که ما بین الکترودهای منفی یا همان آند و الکترودهای مثبت یا کاتد حرکت می کند، شارژ و دشارژ می گردد. در مجموع به باتری هایی که این قابلیت را دارند که بارها و بارها شارژ و دشارژ شوند،

 

باتری های ثانویه و به باتری هایی که تنها یک بار قابل استفاده هستند و اصطلاحا یکبار مصرف هستند، باتری های اولیه گفته می شود. باتری های لیتیوم یونی می توانند انرژی با ظرفیت بالایی را ذخیره کنند و بسیار پر کاربرد هستند.

 

باتری های لیتیوم یونی برای طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مانند تلفن های همراه، لپتاپ ها، دوربین های دیجیتال، ربات های صنعتی، تجهیزات الکترونیکی و خودروهای هیبریدی و غیره کاربرد دارند.

 

باتری های لیتیوم یون چگونه کار می کنند؟

باتری های لیتیوم یون از آند، کاتد، جداکننده، الکترولیت و دو جمع کننده جریان مثبت و منفی تشکیل یافته است. آند و کاتد لیتیوم را ذخیره می کنند و الکترولیت یو های لیتیوم با بار مثبت را از آند به کاتد و بالعکس توسط جداکننده حمل می کند. این حرکت یون های لیتیوم باعث ایجاد الکترون های آزاد در آند شده و در جمع کننده جریان مثبت ایجاد بار می نماید.

 

پس از آن جریان الکتریکی از کلکتور جریان از طریق دستگاه تغذیه شونده مانند تلفن همراه، لپ تاپ، دوربین دیجیتال و غیره به جمع کننده جریان منفی می رسد. جداکننده نیز جریان الکترون ها را در داخل باتری مسدود می نماید.

 

هنگامی که باتری لیتیوم یون در حال تخلیه جریان الکتریکی خود است، آند یون های لیتیوم را به کاتد آزاد می کند و جریانی از الکترون ها از یک طرف به سمت دیگر هدایت می شود. هنگامی که باتری لیتیوم یون در حال شارژ است، دقیقا برعکس این اتفاق رخ می دهد، در این حالت یون های لیتیوم توسط کاتد آزاد شده و توسط آند دریافت می شوند.

 

باتری لیتیوم یون با کیفیت و تضمینی از کدام فروشگاه بخریم؟

 

باتری های لیتیوم یون پر طرفدار ترین باتری های موجود در بازار هستند که روزانه انرژی دستگاه های مختلف میلیون ها نفر از انسان ها را تامین می کنند. استفاده از باتری های لیتیوم یون به دلیل وزن سبک، چگالی انرژی بالا و قابلیت شارژ مجدد و ماندگاری طولانی روز به روز در حال افزایش است.

 

اگر قصد خرید باتری لیتیوم یون دارید، حتما سری به فروشگاه بزرگ اینترنتی الکترونیک و رباتیک کافه ربات بزنید. در فروشگاه اینترنتی کافه ربات طیف گسترده ای از انواع باتری های لیتیوم یون در ابعاد، ظرفیت ها و برند های معتبر و متنوع وجود دارد و نیاز هر مصرف کننده ای را تامین خواهد کرد.

 

انواع باتری لیتیوم یونی 18650، 21700، 26650 و سایر انواع باتری ها در کافه ربات موجود است. قیمت باتری لیتیوم یون در کافه ربات بسیار رقابتی و مقرون به صرفه است. در کافه ربات می توانید علاوه بر خرید باتری لیتیوم یون ، انواع بردهای توسعه، سنسورها، ماژول ها، نمایشگرها، قطعات الکترونیکی و مخابراتی، ابزار و تجهیزات، مکانیک و رباتیک و سیم و کابل و کانکتور را تهیه کنید.

 

همچنین می توانید از کافه ربات به خرید ماژول بلوتوث در انواع مختلف و خرید برد آردوینو uno نیز بپردازید. کافه ربات همواره به خلاقیت و نوآوری می اندیشد و بهترین ها را برای شما ارائه کرده است.