پارس ناز پورتال

با فواید روغن بابونه آشنا شویم

با فواید روغن بابونه آشنا شویم

با فواید روغن بابونه آشنا شویم 

روغن بابونه برای موها بسیار مفید است و در صنعت شامپو نیز بابونه به دلیل خاصیت های مفیدش کاربرد دارد. گل بابونه متعلق به خانواده گل آفتابگردان است و بومی اروپا و غرب آسیا است.استفاده دارویی از بابونه به دوران مصر باستان برمی گردد.واکنش های آلرژیک به این گیاه نادر است با این حال واکنش های آلرژیک به خانواده این گیاه بصورت خارش پوست یا مشکلات تنفسی بروز پیدا می کند.

 

درمان اختلال اضطراب

بابونه یک درمان مفید برای اختلال اضطراب است. طبق مطالعات صورت گرفته محققان دریافتند که میزان اضطراب در افراد درمان شده با بابونه به نسبت سایرین که از دارو استفاده کرده اند ، بطور قابل توجهی کاهش یافته است. روغن بابونه را می توانید به پوست خود بمالید و یا با اضافه کردن آن به دستگاه بخار ساز از بخارات آن در هوا لذت ببرید.

 

اسپری روی پوست

بابونه تسکین دهنده طبیعی پوست است که برای درمان آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد.مقداری از این روغن بابونه را داخل اسپری بریزید و برای تسکین پوست بدن خود از آن استفاده کنید. یک قطره روغن را به یک لیوان آب درحال جوش اضافه کنید و بگذارید یکساعت بماند.این مایع را درون یک بطری اسپری تمیز بریزید و بر روی پوست تمیز خود اسپری کنید.

 

حمام آرام بخش

بابونه یک گیاه ضدالتهاب است و بعنوان یک تسکین دهنده برای انواع ناراحتی های پوستی از جمله بواسیر ، اگزما ، پسوریازیس ، بریدگی، کبودی ،آفتاب سوختگی و تاول استفاده می شود.آماده کردن حمام بابونه با اضافه کردن چند قطره روغن بابونه به آب گرم همراه است.بمدت ۲۰ دقیقه درون این آب بمانید عطر و ترکیبات آن باعث تسکین پوست شما خواهد شد.

 

درمان پوست

از این گیاه بر روی پوست استعمال می شود برای درمان درد ، التهاب و درمان های ضدمیکروبی. از روغن این گیاه همراه با سایر روغن ها نظیر روغن بادام بر روی پوست خود استفاده کنید. برای درمان ترک های نوک سینه ، اگزما ، زخم ، سوختگی ، سوختگی های ناشی از پوشک و بواسیر می توان از روغن بابونه همراه با سایر روغن ها استفاده کرد.