پارس ناز پورتال

بهترین توصیه ها برای ورزش افراد سالمند

بهترین توصیه ها برای ورزش افراد سالمند

بهترین توصیه ها برای ورزش افراد سالمند 

ورزش و تمرینات سبک برای افراد سالمند می‌تواند روحیه و سلامت انها را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد، ما برای افراد سالمند برترین راهکارهای ورزشی را داریم. هر چه سن بالاتر می‌رود، ورزش کردن سخت تر میشود. در این جا ۸ راهکار ارائه میگردد که با آنها میتوانید ورزش را به عادت هرروز خود تبدیل کنید و فرم بدن خود را حفظ نمایید.

 

راهنمایی برای ورزش سالمندان
مشاوره تخصصی بگیرید: در جوانی ، تناسب اندام آخرین موضوعی هست که به آن می اندیشیم. اما برای سلامت اکثر باید ورزش کرد. با دکتر خود مشورت کنید و درمورد انواع فعالیت هایي که علاقه دارید یا پتانسیل انجام آن را دارید، بحث کنید.

 

تدریجی ورزش کردن را شروع کنید: با ورزش‌هاي سخت شروع کردن، خاطر اصلی کنار گذاشتن ورزش هست. بنابراین به اخطارهایی که بدن نشان میدهد، دقت کنید. اگر بدن درد داشتید انجام ندهید و اگر دچار سرگیجه شدید آن را متوقف کنید. اگر هیچ کدام از ورزش‌ها را نتوانستید انجام دهید، قدرت پیاده روی را دست کم نگیرید. پیاده روی هم روشی ارزان هست و هم درمانی.

 

دنبال علایق خود بروید: البته خیلی ها ممکن هست به شما بگویند که ورزش بسیار زیبا هست اما فعالیتی را برگزینید که از آن لذت میبرید. از دویدن بر روی تردمیل بیزارید؟ پیاده روی کنید. وزنه برداری را دوست ندارید؟ شنا را امتحان کنید. اگر دوچرخه سواری را دوست دارید و اینکار را به طور منظم انجام دهید، بی تردید به وزن ایده آل خود دست می یابید.

 

ورزش را به یک عادت تبدیل کنید: فعالیت هاي فیزیکی را اکثر و اکثر انجام دهید تا به یک عادت هرروز تبدیل شود. میتوانید برای خود هدف تعیین کنید مثلا چهار روز در هفته به مدت چند ماه ورزش میکنم.

 

توقعات را تعدیل کنید: با دو سه جلسه باشگاه رفتن هیچگاه ۲۰ پوند وزن کم نمی‌کنید این یک هدف بلند مدت هست. مانند این هست که در آینه نگاه کنید و آدمی که ۴۰۰ سال پیش بوده اید را تماشا کنید « اگر روراست باشیم، این غیرممکن هست». در عوض سعی کنید برترین عکس از خود راکه در حال حاضر میتوانید داشته باشید، متصور شوید.

 

با کلاس هاي تناسب اندام شروع کنید: گروهی ورزش کردن میتواند دیدنی و هیجان انگیز باشد. سرای محله یا باشگاهی که در نزدیکی خود دارید کلاس هاي تناسب اندام مانند یوگا، شنا یا ایروبیک دارند. این کلاس ها مقرون به صرفه میباشند و به شما کمک میکنند که با افرادی که وضعیتی نمونه شما دارند ملاقات کنید. آنها شما را در رسیدن به اهدافتان تشویق می‌کنند.

 

با یک مربی شخصی در رابطه باشید: یک مربی شخصی میتواند برنامه تناسب اندامی که متناسب با محدودیت ها و توانایی هاي خاص شماست، طراحی کند. کسانی که مریضی هاي مزمن دارند و یا در مورد درد و ناراحتی ناشی از ورزش نگرانند ، عامل روانی مهم ترین مانع برای ورزش کردن آنهاست اما مربی آنها را در این راه کمک می‌کند.

 

خودباوری: فعالیت فیزیکی فواید بیشماری دارد از بازرسی سطح استرس تا کاهش احتمال سکته و مریضی هاي قلبی. تدریجی زمان اثرات ورزش، در زندگی خود را نشان میدهند. ورزش درمان پیری نیست اما به شما کمک میکند با بدنی سالم و سبک به خط پایان برسید.