پارس ناز پورتال

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

 

در اینبخش با بهترین خواننده هاي ترک و عرب آشنا می‌شویم. موسیقی ترکی و عربی بعد از موسیقی پارسی بالاترین هواداران را در کشورمان دارند و همه ی مـا با برخی خوانندگان ترک تبار و عرب تبار آشنا هستیم، هنرمندان محبوبی مثل: ابراهیم تاتلیس، نانسی عجرم، سزن آکسو و… در ادامه این مطلب با این خوانندگان محبوب بیشتر آشنا میشویم. با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

ابراهیم تاتلیسس

ابراهیم تاتلیسس کـه مشهور بـه ایبو اسـت چهره و صدایی آشنا برای مـا ایرانیان اسـت. ایبو در ترکیه لقب امپراطور را دارد کـه این نشان دهنده این اسـت کـه ایبو در ترکیه هم از جایگاهی ویژه‌اي بین مردم برخوردار میباشد. وی متولد ژانویه سال ۱۹۵۲ اسـت. علاوه بر خوانندگی شو معروفی در تلویزیون ترکه دارد بنام “تاتلی سس” و هم چنین بـه شغل تجارت مشغول اسـت.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

او مالک رستوران بزرگی هم میباشد. تاتلیس کـه اینروزها بیشتر اوقات خودرا در رستورانش‌ سپری می کند دوستان و دشمنانی دارد کـه همین دشمنان درسال ۲۰۱۱ سوار بر اتومبیل بـه وی چندین گلوله شلیک کردند و خوشبختانه ابراهیم تاتلیس از این مخمصه جان سالم بـه در برد.

 

ماهسون

ماهسون کرمزی گول یا ماهسون کرمزی گل در اول آوریل ۱۹۶۸ در دیاربکر ترکیه دیده بـه جهان گشود. شاید جالب باشد بدانید کـه نام اصلی او عبدالله بازنجیر اسـت و جالبتر این کـه وی مسلمان کرد تبار در ترکیه می باشد و شیعه علوی هم هست.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

ماهسون علاوه بر این کـه خواننده موفقی اسـت در زمینه کارگردانی هم فعالیت دارد و از قضا در هنر هم بسیار موفق نشان داده. ایرانی‌ها بـه وی لقب ماهسون قرمزی گول داده‌اند و بـه خواندن ترانه‌هاي احساسی شهرت زیادی دارد.

 

امراه

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

امراه اردوغان، کـه مـا او رابا نام امراه می‌شناسیم از خوانندگان مشهور و ثروتمند ترکیه اسـت. او همشهری ماهسون اسـت ودر ۱ ژانویه ۱۹۷۱ در دیاربکر ترکیه متولد شده اسـت. وی تا کنون دوبار ازدواج کرده کـه حاصل این دو ازدواج دو پسر بـه نامهای ابرو چولاک و تایفون اسـت.

 

تارکان

تارکان توت اوغلو مشهور بـه تارکان از خواننده‌هاي جذاب و دوست‌داشتنی ترکیه اسـت. وی زاده کشور کشور آلمان در ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ اسـت. او بـه‌دلیل سبک خاصی کـه اجراهایش دارد و این کـه بـه‌خوبی توانسته تلفیقی بین موسیقی شرقی و غربی ایجاد کند طرفداران زیادی دارد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

تارکان بتازگی ازدواج کرده و آه حسرت از دل طرفداران وی برآمد، طرفدارانی کـه امید داشتند کـه تارکان مجرد بماند و روزی نصیب آن‌ها بشود.

 

ادنان

ادنان شنسس در ۲۱ آگوست سال ۱۹۵۳ دیده بـه جهان گشود. او زاده شهر بورسا اسـت. ادنان بعد از مدتی بـه آنکارا نقل مکان کردند، جالب اسـت بدانید ادنان در ابتدا بـه شغل نجاری مشغول بودو بعد ها در آزمون رادیو شرکت کرد و پذیرفته شد و ۱۶ سال از عمرش را در رادیو گذراند.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

بعد از ۱۶ سال ادنان از کار در رادیو استعفا داد و بـه خوانندگی در فیلم‌هاي مشهور و کازینو پرداخت و آلبوم‌هاي زیادی بیرون داد. در بین موزیک‌هاي او “پر کن میخانه چی” و “الوداع” در بین مـا ایرانیان بسیار مشهور و پر طرفدار بوده. وی در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۳ در بیمارستان خصوصی شیشلی در استانبول در گذشت و چیزی از خود بـه‌جای نگذاشت بجز خاطره‌هاي زیبا با صدای دلنشینش.

 

احمد کایا

احمد کایا از محبوبترین خواننده‌هاي ترکیه بـه حساب می آید و بـه جرات می توان گفت نخستین خواننده‌ ترکی اسـت کـه سبک موسیقی اعتراضی را بنیان نهاد. وی در شهر ملاطیه ترکیه درسال ۱۹۵۷ بـه‌دنیا آمد. او سبکی اعتراضی داشت و بـه‌دلیل این کـه دوران کودکی و جوانی سختی را گذرانده بود سعی می کرد در ترانه‌هایش بـه وضع موجود و خفقان حاکم آن زمان ترکیه اعتراض نماید.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

لقب او “دموکرات خسته” اسـت کـه اسم یکی از آلبومهایش نیز همین می باشد. احمد کایا در طول زنندگی پر فرازونشیبی کـه داشت ۲۷ آلبوم منتشر کرد و زمانیکه برای اجرای کنسرتی بـه فرانسه رفته بود همانجا توسط فرانسوا میتران همسر رئیس جمهور فقید فرانسه اقامت آنجا را گرفت و بدلیل جو آشفته‌اي کـه آن روزها بر ترکیه حکم‌فرما بودبه ترکیه برنگشت.

 

سیبل جان

سیبل جان خواننده سرشناس و محبوب سبک فولک پاپ ترکیه اسـت. بـه‌جرات میتوان گفت دلیل شهرت فراوان وی این اسـت کـه سیبل جان از همان ابتدا با بزرگان موسیقی کارش را آغاز کرد. نخستین آلبوم سیبل را صدای ماندگار ترکیه یعنی اورهان گنجه بای آماده کرد کـه آلبومی موفق ودر نوع خود کم‌نظیر بود. سیبل جان بـه‌مرور زمان یعنی از سال ۱۹۹۵ بـه بعد سبک خودرا تغییر داد و بـه‌آرامی خواننده سبک پاپ شد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

سیبل زندگی خصوصی پر فرازو نشیبی داشت، چندین ازدواج و جدایی‌هاي پی‌در‌پی روحیه او را شکننده کرد ودر آخر هم فوت مادربزرگش ضربه روحی سختی بـه او وارد کرد اما سرانجام با پشت سر گذاشتن تمامی مشکلات بازگشتی موفق بـه عرصه موسیقی داشت و هنوز هم آلبوم‌هاي بی‌نظیری روانه بازار میکند.

 

معزز ارسوی

معزز آرسوی از خوانندگان صاحب سبک ترکیه بـه‌شمار می آید. وی در ۹ آگوست ۱۹۵۸ در استانبول متولد شد. بـه گفته آرسوی تمام موفقیت‌هایي کـه بـه‌دست آورده را مدیون تشویق مادرش بود چرا کـه از همان ابتدای دوران جوانی تنها کسی کـه او رابه سمت خوانندگی سوق داده مادرش بوده و از هیج کمکی برای موفقیت فرزندش دریغ نکرده اسـت.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

طرفداران آرسوی لقب “ملکه نوستالژی” رابه او داده‌اند و این لقب کاملا برازنده اوست چرا کـه در طول حیات هنری خود آلبوم‌هاي دوازده‌گانه مشهور خودرا با نام نوستالژی منتشر کرد کـه هنوز هیچ خواننده ترکی نتوانسته چنین کاری کند. علاوه بر این‌ها آرسوی از سال ۲۰۰۲ بـه‌عنوان سفیر صلح و دوستی یونسکو برگزیده شد و فعالیت‌‌هاي بشر دوستانه زیادی دراین زمینه انجام داده اسـت.

 

بولنت ارسوی

بولنت ارسوی زاده ۹ ژوئن ۱۹۵۲ اسـت. ارسوی خواننده جنجالی ترکیه بـه‌حساب می آید و یک تراجنسی اسـت کـه در ابتدا با خواندن موزیک‌هاي کلاسیک عثمانی بـه شهرت رسید. پس از منتشر کردن آلبوم‌هاي متعدد صفحه‌اي مشهور بنام “طوطی معجزه گویم نه دسم لاف دییل” را روانه بازار کرد کـه نه‌تنها سروصدای زیادی کرد بلکه رکورد فروش آلبوهای خودرا هم شکست.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

بولنت در تمام این سالها مرد بود تا این کـه درسال ۱۹۸۱ با انجام عمل جراحی در در لندن تغییر جنسیت داد و بـه خانم بولنت تبدیل شد. وی همیشه از این تغییر جنسیت خود ابراز خوشحالی کرده و معتقد اسـت کـه بهترین تصمیم زندگی‌اش بوده اسـت. البته جامعه آن زمان ترکیه پذیرای چنین چیزی نبودند و بولنت پس از خودکشی ناموفقی کـه داشت بـه کشور آلمان رفت.

 

او در آنجا بـه ایفای نقش در فیلم‌هاي گوناگون با صحنه‌هاي نامتعارف پرداخت کـه باز هم مورد انتقاد قرار گرفت. سرانجام درسال ۱۹۸۸ با تغییراتی کـه در ترکیه صورت گفت از وی بصورت رسمی دعوت کردند تا بـه ترکیه برگردد. ارسوی بعد از بازگشت بـه ترکیه و گذراندن دورانی پر فرازونشیب جایگاه خودرا بازیافت تا جایی کـه مردم برای اجرای برنامه تلویزیونی “بولنت شو” بـه او لقب “خواهر مردم” را داده‌اند.

 

اورهان گنجه بای

اورهان گنجه بای از بزرگان موسیقی ترکیه اسـت بـه‌ طوریکه ترکها بـه او لقب “اورهان باب” را داده‌اند کـه این نشان از هنر فراوان و گسترده وی در صنعت موسیقی دارد. اورهان در ۴ اوت ۱۹۴۴ در شهر ساحلی سامسون دیده بـه جهان گشود. وی درخانواده‌اي اهل هنر پرورش یافت کـه نتیجه‌اش آموختن موسیقی از همان سن ۶ سالگی بود.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

اورهان موسیقی دانی برجسته، آهنگساز، خواننده‌اي موفق، تک نواز برجسته، تنظیم کننده و تهیه کننده موسیقی، سرپرست گروه موسیقی و بازیگر سینما و تلویزیون اسـت. بـه‌جرات می توان گفت کـه او یکی از پیشتازان پدیدآوران موسیقی ترکیه اسـت؛ کـه این نتیجه پرورش درخانواده‌اي فرهنگ دوست اسـت.

 

امل سایین

امل سایین از خوانده‌هاي نوستالژی اسـت کـه خیلی در ذهن‌ها ماندگار شده و دلیل آن هم همکاری هنری نزدیکی اسـت کـه در روزگاران گذشته با هنرمندان ایرانی داشته. سایین تهیه کننده، بازیگر و خواننده مشهور ترک در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۵ بـه‌دنیا آمد. وی در دهه ۵۰ بـه ایران زیاد سفر می کرد و کنسرتی هم اجرا کرد کـه با اقبال عمومی زیادی روبه‌رو شد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

سایین حتی وارد صنعت فیلم ایران هم شده بودو در فیلم “سر سپرده” با ایرج قادری هم‌بازی شده بود. پس ازآن پیشنهاد‌هاي زیادی با مبالغ گزاف از ایران برای بازی در فیلم‌هاي متفاوت بـه او شد کـه هیچ کدام را قبول نکرد و دلیلی آن هنوز هم مشخص نیست. با این حساب بـه‌جرات می توان گفت امل سایین از چهر‌هاي ماندگار موسیقی ترکیه در ایران بوده و هست.

 

سزن آکسو

سزن آکسو کـه نام اصلی او “فاطمه سزن ییلدیریم” اسـت متولد ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴ می باشد. وی از خواننده‌گان بـه‌نام ترکیه در موسیقی پاپ اسـت بـه‌طوریکه ترکها لقب “ملکه موسیقی” رابه او داده‌اند. آکسو نه‌تنها در زمینه خوانندگی بسیار موفق بوده بلکه ترانه‌سرا، شعر نویس و بازیگر موفقی هم می باشد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

شاید بـه‌شکلی بتوان آکسوی را همانند شهرام شهپره خودمان بدانیم چراکه خوانندگان زیادی را کشف و وارد صحنه موسیقی کرده اسـت. آکسو بیش از ۴۰۰ ترانه سروده کـه تعداد قابل توجهی اسـت. کنسرتهایی کـه برپا کرده بیش از ۱۵۰۰ شماره میباشد. تمامی این آمار و ارقام نشان دهنده فعالیت زیاد و چشمگیر این هنرمند ترکی اسـت.

 

ابرو گوندش

ابرو گوندش متولد ۱۲اکتبر سال ۱۹۷۴ در استانبول ترکیه اسـت. ابرو نامی آشنا برای مـا ایرانی‌هاست کـه تقریباً با خیلی از موزیک‌هایش خاطره داریم. او در حرفه خود بسیار خوش درخشید و میزان فروش نخستین آلبومش از مرز ۱۲۵۰۰۰۰ آلبوم گذشت کـه آماری تکان دهنده اسـت و همین امر باعث شد تا ابرو جوایز متعددی را دریافت کند و پله‌هاي ترقی را یک شب طی کند.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

همسر امره تاجر ایرانی‌الاصل بـه‌نام رضا ضراب اسـت کـه تابعیت آذربایجان و ترکیه را دارد و حاصل این ازدواج یک دختر اسـت کـه پیوند آن‌ها را مستحکم و شیرین کرده اسـت.

 


 

بهترین و خاطره‌ انگیز‌ترین خواننده‌ های عرب‌

 

جوانب مختلف فرهنگی را می توان در بین عرب‌ها مشاهده کرد، در بین تمامی جنبه‌‌هاي هنری کـه مردمان کشور هـای عربی بـه آن‌ مشغول هستند، هنر موسیقی عرب‌ها بیشتر توانسته راه خود رابه سایر کشورها باز کند. این امر باعث شده تا خواننده‌ هاي عرب‌ زبان جای خودرا در دل سایر ملت‌ها نیز باز کنند.

 

فیروز

وقتی صحبت از موسیقی عرب بـه میان می آید بی شک اشاره‌اي بـه خواننده‌هاي لبنانی خواهد شد و کمتر خواننده عرب‌زبانی را سراغ داریم کـه بـه اندازه خواننده‌‌هاي لبنانی محبوبیت داشته باشد. فیروز کـه با نام نهاد حداد نیز شناخته می شود اینروزها سن و سالی ازش گذشته و بیشتر از ۸۰ سال از خدا عمر گرفته اسـت.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

فیروز یکی از مشهور‌ترین چهره‌‌هاي خوانندگی لبنان اسـت ودر کنار خواننده دیگری با نام ام‌کلثوم موسیقی را از سنین کودکی شروع کرد‌ند. فیروز با موسیقی‌دان‌هاي بزرگی مانند محمد فلیفل، ال‌رومی و برادران ال‌رحبانی همکاری داشته اسـت. درنهایت نیز فیروز با یکی از این برادران موسیقی‌دان با نام آسی ازدواج کرد.

 

این برادران شعر‌هاي زیادی در وصف فیروز نوشته‌اند ودر کنار یک دیگر برنامه‌هاي زیادی اجرا کرده‌اند. ترانه‌هاي فیروز در دوران جنگ لبنان جنبه ملی بخود گرفت و شعرهای مختلفی از فیروز را برای اتحاد و آزادی لبنان سراغ داریم. اینروزها فیروز بدلیل کهولت سن کمتر بر روی صحنه ظاهر می شود اما صدای وی همان‌ گونه در ذهن طرفداران موسیقی عرب ماندگار خواهد ماند.

 

کاظم الساهر

کاظم الساهر کـه در بین طرفداران بعنوان سزار موسیقی عرب‌زبان‌ها شناخته می شود از کودکی بـه موسیقی علاقه داشت. وی در سنین طفولیت بـه موسیقی‌هاي پخش شده در رادیو گوش می‌داد و سلانه‌سلانه نواختن گیتار را فرا گرفت. در نهایت نیز در دانشگاه موسیقی بغداد ثبت‌نام کرد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

جایزه‌اي در دنیای موسیقی عرب وجود ندارد کـه کاظم الساهر ازآن خود نکرده باشد، موسیقی‌هاي عاشقانه، سیاسی و پاپ کاظم الساهر هرگز از ذهن طرفداران فراموش نخواهد شد. این هنرمند عراقی علاقه زیادی بـه حضور در مراسم انسان‌دوستانه دارد و تا کنون کمک‌هاي زیادی بـه موسسه‌هاي خیریه کرده اسـت.

 

ام‌ کلثوم

این ستاره بی‌فروغ دنیای موسیقی عرب درسال ۱۹۰۰ در مصر بـه دنیا آمد. ام‌کلثوم بعنوان یکی از ماندگارترین خواننده‌هاي عرب‌زبان شناخته میشود و صدای ملکوتی وی تا مغز استخوان شنونده‌ها نفوذ می کرد. کنسرت‌هاي ام‌کلثوم در ملا‌عام برگزار میشد و این امر نیز افزایش محبوبیت او را بـه دنبال داشت. اجراهای ام‌کلثوم ساعت‌ها بـه طول می‌انجامید ودر ترانه‌هایش از عشق و فراق سخن میگفت.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

محبوبیت ام‌کلثوم بـه اندازه‌اي بود کـه حتی مورد عنایت روسای جمهور و اشخاص بلند‌پایه سیاسی مصر قرار گرفت. گفته می شود ام‌کلثوم تنها روی موسیقی دنیای عرب تأثیر نداشته اسـت و موسیقی‌دان‌هاي بین‌ المللی مانند باب دیلن و لد زبلین از او الهام گرفته‌اند.

 

فرید الاطرش

وی اصالتی سوری مصری داشت و بزرگان موسیقی عرب بـه او لقب پادشاه عود داده‌اند. فرید الاطرش چیزی حدود ۴ دهه حضوری درخشان در صنعت موسیقی جهان عرب داشت و بیشتر از ۴۰۰ ترانه خوانده اسـت. مادر طبیعت درکنار صدای زیبا بـه فرید الاطرش ظاهری خوب و جذاب داده بودو همین امر باعث شد تا فرید الاطرش در دنیای سینما نیز حضور پیدا کند و چیزی حدود ۳۱ فیلم را در کارنامه وی شاهد هستیم.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

فرید الاطرش کار خودرا با خوانندگی در شبکه رادیوی مصری شروع کرد و خواهرش أسمهان الاطرش نیز صدای خوبی داشت و از زیبایی بهره گرفته بود. در نتیجه این دو هنرمند در فیلم‌هاي مختلفی حضور پیدا کردند و ترانه‌هاي زیادی درکنار هم خوانده‌اند. شهرت و اعتبار بـه فرید الاطرش وفا نکرد و زندگی شخصی او صرف قمار و رابطه با زن‌هاي مختلف گذشت…

 

نانسی عجرم

دراین قسمت از لیست بهترین خواننده‌هاي عرب‌زبان بـه نانسی عجرم رسیدیم کـه چهره‌اي آشنا برای جوان‌هاي ایرانی علاقه‌مند بـه موسیقی عرب اسـت. همان‌گونه کـه حتما می دانید نانسی از نسل جدید خواننده‌هاي لبنانی بـه حساب می آید ودر کنار خوانندگی، سابقه خوبی در بازیگری دارد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

نانسی عجرم در فعالیت‌هاي انسان‌‌دوستانه زیادی شرکت میکند و بعنوان سفیر حسن‌نیت سازمان ملل شناخته می شود. نانسی زیبارو مانند بسیاری دیگر از خواننده‌ها و هنرمندان موسیقی را در دوران نوجوانی و زمانی کـه تنها ۱۵ سال داشت شروع کرد.

 

عبدالحليم حافظ

حساب عبدالحلیم با سایر خواننده‌هاي مصری فرق می کند و بسیاری عبدالحلیم حافظ را بهترین خواننده مصری می‌شناسند. استعداد خوانندگی عبدالحلیم در کودکی شناسایی شد و او را بـه مؤسسه موسیقی در قاهره فرستادند. عبدالحلیم حافظ سبک اجرای بسیار خاصی داشت ودر حین خوانندگی، شنوندگان رابه شور و وجد می‌آورد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

متأسفانه این خواننده‌ جاویدان مصری آثار زیادی را در کارنامه خود ندارد و بیشتر وقت خود رابه اجرای کنسرت اختصاص داد. عبدالحلیم درکنار خوانندگی ید طولایی در نواختن عود، پیانو، کلارینت، گیتار و طبل داشت ودر چندین فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. عبدالحلیم فرد بسیار زیرک و باهوشی بودو موقعیت‌هاي تجاری خوبی برای خودش ایجاد کرده بود. وی بـه آموزش موسیقی نیز مشغول بود.

 

اصاله نصری

این ستاره دنیای موسیقی سوریه در سن چهار سالگی نبوغ خودرا در خوانندگی نشان داد ودر آن زمان آواز‌هاي مذهبی و کودکانه رابه بهترین شکل ممکن می خواند. اصاله نصری بـه هنرآموزی خود ادامه داد تا این کـه یکی از آلبوم‌هایش برای وی شهرت و افتخاری در سراسر کشور هـای عربی کسب کرد.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

اصاله نصری در سال روز استقلال بحرین ترانه‌اي از عشق و وفاداری برای مردم این کشور خواند و بهمین دلیل بحرینی‌ها بـه پاس قدردانی از وی، بـه او اجازه شهروندی در بحرین را داده‌اند. اصاله نصری بـه پنجمین دهه زندگی خود نزدیک می شود اما همان‌ گونه زیبا و خوش‌صدا اسـت و انتظار میرود تا مدت‌ها شاهد درخشندگی این ستاره دنیای موسیقی عرب باشیم.

 

راغب علامه

دراین قسمت باز هم بـه یک چهره‌ لبنانی می رسیم کـه درکنار خوانندگی، تجربه خوبی در حضور در برنامه‌هاي تلویزیونی دارد. راغب علامه دریک برنامه استعداد‌یابی درسال ۱۹۸۰ حضور پیدا کرد ودر همان زمان نظر تمامی طرفداران و داوران این مسابقه رابه خود جلب کرد و موفق شد جایزه این برنامه را ازآن خود کند.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

راغب علامه علاقه زیادی بـه حضور در برنامه‌هاي تلویزیونی دارد ودر سال ۲۰۱۱ در برنامه مشهور عرب آیدل بعنوان سرپرست قضاوت‌کنندگان این برنامه انتخاب شد. جالب اسـت بدانید راغب علامه از جانب سازمان ملل بعنوان سفیر تغییرات آب‌و‌هوایی انتخاب شده اسـت.

 

ورده

این ستاره دنیای موسیقی عرب اصالتی لبنانی الجزایری دارد و متولد فرانسه اسـت. ورده از سنینی کودکی کار خودرا با خواندن شعرهای وطن‌پرستانه شروع کرد ودر بیشتر ترانه‌هاي او اتحاد میان ملت‌هاي عربی را شاهد هستیم. ورده کـه در بین کشور هـای عربی بعنوان رز الجزایری مشهور اسـت را مدتی در صحنه‌هاي موسیقی شاهد نبودیم، دلیل این غیبت اجازه ندادن همسر ورده بـه خوانندگی وی بود.

معرفی بهترین خواننده های ترک و عرب | از تارکان تا نانسی عجرم

اما ورده کـه قلبش همیشه برای موسیقی می تپید نتوانست زیر بار خواسته همسرش برود و با جدا شدن از وی دوباره فعالیت موسیقی خودرا شروع کرد. ورده بدلیل چهره زیبایی کـه داشت چندین بار در فیلم‌هاي سینمایی حضور پیدا کرد و نهایتاً درسال 2012 دار فانی را وداع گفت. ورده در قبرستانی در الجزایر کـه قهرمانان جنگی این کشور خاک میشوند دفن شده اسـت.