پارس ناز پورتال

بیماری های مقاربتی چه تاثیری روی زنان دارند؟

بیماری های مقاربتی چه تاثیری روی زنان دارند؟

زنان و مردان به میزان یکسانی به ویروس های  STD مبتلا می شوند، اما برخی از بیماری های مقاربتی، تأثیرات متفاوتی روی زنان دارند. در ادامه ی مطلب با تأثیر متفاوت بیماری های مقاربتی روی زنان بیشتر آشنا می شوید:

 

بیماری های مقاربتی چه تأثیرات متفاوتی روی زنان دارند؟

با اینکه اکثر بیماری های مقاربتی هم مردان و هم زنان را درگیر می کنند، اما آناتومی بدن زنان به گونه ای است که بیماری های مقاربتی تأثیر متفاوتی روی آنها دارند.

بیماری های مقاربتی چه تاثیری روی زنان دارند؟

1- آناتومی بدن زنان، آنها را بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی قرار می دهد.

پوشش واژن به میزان قابل توجهی نازکتر و ظریفتر از پوست روی آلت تناسلی است و بنابراین نفوذ ویروس های  STD آسانتر می شود. علاوه بر این، محیط گرم و مرطوب واژن، مکان خوبی برای رشد باکتری است که می تواند منجر به چندین بیماری مقاربتی دیگر همچون برفک و واژینوز باکتریایی شود.

 

2- زنان به میزان کمتری علائم بیماری های مقاربتی را نشان می دهند.

کلامیدیا و گنوره آ، شایع ترین بیماری های مقاربتی در زنان هستند و اغلب شناسایی نمی شوند، زیرا در اکثر موارد هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند. گرچه، کلامیدیا در صورت درمان نشدن می تواند به رحم و لوله های فالوپ منتقل شود که منجر به بیماری التهابی لگن می شود.

 

3- زنان اغلب علائم بیماری های مقاربتی را با چیز دیگری اشتباه می گیرند.

یک زن ممکن است علائمی از بیماری های مقاربتی را تجربه کند، اما آنها را با بیماری دیگری اشتباه بگیرد. برای مثال ممکن است ترشح را با برفک اشتباه بگیرد و مشکلات ادراری را به عفونت های ادراری ربط دهد، که هر دو آنها در بین زنان بسیار شایع هستند.

بیماری های مقاربتی چه تاثیری روی زنان دارند؟

4- بیماری های مقاربتی می توانند سیستم تولید مثل زنان را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهند.

بیماری های مقاربتی در صورت درمان نشدن می توانند منجر به بیماری التهابی لگن شوند که این به نوبه خود می تواند به سیستم تولید مثل زنان آسیب جدی برساند و موجب بارداری های خارج رحمی و ناباروری شود. این نوع مشکلات باروری ناشی از بیماری های مقاربتی، در بین مردان شیوع کمتری دارند.

 

5- بیماری های مقاربتی می توانند به جنین انتقال پیدا کنند.

بیماری های مقاربتی مانند هرپس، اچ آی وی و سفلیس در دوران بارداری یا در زمان زایمان می توانند از مادر به نوزاد انتقال پیدا کنند. این بیماری ها کودک را در معرض خطرات احتمالی زیادی همچون زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، آسیب مغزی، نارسایی ها و ناتوانایی ها قرار می دهد.

بیماری های مقاربتی چه تاثیری روی زنان دارند؟

اگر شما قصد برنامه ریزی برای بارداری دارید، باید آزمایش بیماری های مقاربتی انجام دهید. قبل از اقدام برای بارداری، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه بیماری مقاربتی ندارید یا تحت درمان قرار بگیرید.

 

6- زنان با ابتلا به ویروس  HPV، بیشتر در معرض سرطان رحم قرار دارند.

ویروس  HPV، یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در زنان و علت اصلی سرطان رحم است. این ویروس در بین مردان نیز بسیار شایع است. گرچه، اکثر مردان در اثر ابتلا به این ویروس، دچار مشکلات سلامتی جدی نمی شوند. اگر میخواهید با نشانه ها و علائم بیماری زگیل تناسلی در مردان آشنا شوید، سایت زگیل تناسلی را ببینید.