پارس ناز پورتال

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی 

سینا سرلک خواننده سرشناس ایرانی هست که همۀ آهنگ هاي زیبای وی با محسن چاووشی در سریال شهرزاد را به دلیل داریم.

 

سینا سرلک

زاده; آبان ۱۳۶۱ الیگودرز, ایران
شغل ; خواننده نوازنده
حرفه; موسیقی
سبک ; سنتی پاپ سنتی
سازها ; تنبک
سال‌هاي فعالیت; ۱۳۷۲-حالا

 

سینا سرلک «آبان 1361, الیگودرز », خوانندهٔ موسیقی ایرانی هست.وی مدتی خوانندهٔ ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی بود. اضافه بر آن زمانی که کمیاب مشایخی بعنوان رهبر در ارکستر سمفونیک شهر تهران فعالیت داشت; با این ارکستر مشارکت میکرد. وی هم‌چنین در ارکستر پایور نیز فعالیت داشت. اضافه بر آن او با ارکستر ملل به سرپرستی پیمان سلطانی مشارکت داشته هست.

 

زندگی‌نامه ;
وی موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی‌هاي محلی بختیاری نخست کرد. ۷ سال اکثر نداشت که در سریال تلویزیونی “شاخه طوبی” که از شبکه یک سیما اکران می‌شد, ترانه‌اي محلی خواند. پس از آن به صورت جدی به موسیقی پرداخت. ساز تنبک را در شهرستان الیگودرز و با حسن رضایی شروع کرد و برای تکمیل از آموزه‌هاي جمشید محبی بهره گیری کرد و سپس مدت شش سال نزد ناصر فرهنگ‌فر بود.

 

بیوگرافی سینا سرلک

او در چندین دوره جشنواره فجر مقام اول آواز و تنبک را کسب کرد. بعد از مدتی از طرف قربان سلیمانی به محمد رضا شجریان معرفی شد و به مدت هشت سال ردیف‌هاي آوازی و شگرد‌هاي صداسازی را در محضر این استاد آموخت. در کنار آواز و تنبک مدتی هم نزد کیوان ساکت تار آموخت. وی در ماه اسفند سال 1382 از طرف سازمان ملی جوانان بعنوان جوان همانند در حوزه هنر گزینه شد.

 

موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی هاي بختیاری شروع کرد. ۷-۶ سال اکثر نداشت که در سریال تلویزیونی شاخه طوبی که آن زمان از شبکه یک سیما اکران می شد, ترانه اي محلی خواند. پس از آن جدی تر به موسیقی پرداخت. ساز تنبک را در شهرستان الیگودرز و با حسن جزایی شروع و برای تکمیل از محضر جمشید محبی بهره گیری کرد

 

و سپس مدت شش سال خدمت زنده یاد ناصر فرهنگ فر بود.سرلک در چندین دوره جشنواره فجر مقام اول آواز و تنبک را کسب کرد.او به دلیل می‌آورد که در شش سالگی با صدای تار پدرش به وجد می‌آمده و پیش خود زمزمه می‌کرده هست. بهرام سرلک مسئول امور فرهنگی @شهرستان الیگودرز@ بود و محقق @موسیقی بختیاری@. وی همۀ وقت} مشغول جمع‌آوری قطعاتی بود که توسط پیران دهات اطراف خوانده می‌شد.

 

وقتی مادرش سیمین خواندن و زمزمه کردن طفل را به گوش میشنود بهرام را از آن آگاه می کند. کمی بعد پدر موسیقی‌دوستْ تعلیم‌ به پسرش را نخست میکند – آواز همراه با نواختن تنبک. هدف او این بود که استعداد نهفته پسر را هدایت کند و از او موسیقی‌دانی بسازد

 

که سنتهای بختیاری را حفظ کند. تلاش‌هاي پدر شش سال بعد به ثمر نشست. فرزندش نوجوانی شد و در رشته آواز و تنبک مقام اول را در بخش موسیقی نواحی @نهمین جشنواره فجر@ «۱۳۷۲», و در میان بزرگان این موسیقی, کسب کرد. اما بعد از آن پاداش بود که برای سینا رخداد جریان‌سازی افتاد. نوازنده سرشناس دوتار, حاج قربان سلیمانی, سینا را به استاد آواز ایران, محمدرضا شجریان, معرفی کرد و او سینا را به شاگردی پذیرفت.

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی

عکس سینا سرلک و همسر و دخترش

 

کلاس درس با شجریان هر سه‌شنبه برگزار می‌شد و سینا هر هفته همراه با پدر یا مادرش از الیگودرز به استان تهران می‌آمد. فرقی نمیکرد زمستان هست یا تابستان, فصل امتحانات هست یا باید در مدرسه حضور داشته‌ باشد. دو سال اول به تعلیم شگرد‌هاي صداسازی سپری شد.

 

جمله‌بندی‌هاي تحریری در موسیقی سنتی و دستگاهی را تحت نظر شجریان آموخت, آموخت که چطور از قسمتهای گوناگون دستگاه صوتی‌اش بهره‌گیرد, تکنیکهای “چکشی”, “بلبلی”, “دوتایی”, “تکی”, و تحریرهای “بالارونده” و “پنهان” را به کار بندد. پس از این, شش سال دیگر دستگاه‌ها و ردیف‌هاي آوازی را آموخت.

 

در کنار آواز و تنبک مدتی هم نزد کیوان ساکت تار آموخت. سینا سرلک در ماه اسفند سال ۱۳۸۲ از طرف سازمان ملی جوانان بعنوان جوان همانند ایران در حوزه هنر گزینه شد وی در جشنواره فجر سال قبل نیز شرکت کرد و مورد تقدیر قرارگرفت. وهم حالا نیز سرپرستی گروه سرلک را عهده دار هست.

 

اما اهداف خواننده جوان چندگانه هست. او حالا در استان تهران زندگی می کند و قصد اعتلای فنون آوازی را تا جای ممکن دارد. در عین حال, یکی از خواسته‌هاي مادام العمر‌اش پویایی موسیقی بختیاری در دستگاه‌هاي سنتی هست. این همان چیزی هست که استادش در جلسه اول تعلیم آواز با او طی میکند; “به شرطی آواز ایرانی را به تو می‌آموزم

 

که موسیقی بختیاری را حفظ کنی.” و سینا در طی این سال‌ها اضافه بر اجرا و بازخوانی قطعات کلاسیک, بخش‌هایي از موسیقی سرزمینش را نیز اجرا کرده ‌هست.او جدیدا در تیتراژ سریال @منزل‌اي در ظلمات@ دو قطعه از ترانه‌هاي بختیاری را با ارکستر بازخوانی کرده‌هست که مورد پیشباز بسیاری قرار گرفت.

 

این خواننده جوان امیدوار هست که با رجوع به موسیقى بختیارىْ موسیقى دستگاهى را غنا بخشد, “من بعنوان جوانى که نماینده سرزمین بختیارى‌ست نمی‌خواهم فرهنگ قومم از بین رود و به احیاء آن فکر می کنم.”

بیوگرافی و تصاویر سینا سرلک خواننده ایرانی

سینا سرلک خوانندهٔ موسیقی ایرانی هست

 

موسیقی شناسی;
مجموعه
۱۳۸۸ مجموعه راه و ماه
۱۳۸۸ مجموعه بیگاه
۱۳۸۸ مجموعه یکیست
۱۳۸۸ مجموعه رومی ۲
۱۳۸۸ مجموعه تیام «به گویش بختیاری»
۱۳۸۹ مجموعه پریچهره
۱۳۸۹ مجموعه فرزند ایران
۱۳۸۹ مجموعه افسانه عشق
۱۳۸۹ مجموعه منطق عشق
۱۳۸۹ مجموعه فکر و فریاد
۱۳۹۰ مجموعه بوی مهر
۱۳۹۱ مجموعه فردای دگر
۱۳۹۱ مجموعه ظهیر « عاشقانه لیلی و مجنون »
۱۳۹۱ مجموعه موج سودا
۱۳۹۱ مجموعه کوک کولی
۱۳۹۱ مجموعه رومی ۳
۱۳۹۲ مجموعه بی منت می
۱۳۹۲ مجموعه کی میرسد بابان
۱۳۹۳ مجموعه اشکی در گذرگاه تاریخ
۱۳۹۳ مجموعه زیر باران
۱۳۹۳ مجموعه جرس
۱۳۹۴ مجموعه دلبر طناز
۱۳۹۴ مجموعه جرس
۱۳۹۵ مجموعه در بند تو آزادم