پارس ناز پورتال

بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر مشهور + علت فوت و عکس های قدیمی مرجان

بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر مشهور + علت فوت و عکس های قدیمی مرجان

بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر مشهور 

در اینبخش بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر معروف کشورمان را مرور میکنیم. مرجان با نام اصلی شهلا صافی ضمیر ساعاتی پیش در بیمارستانی واقع در لس آنجلس ایالات متحده ایالات امریکا درگذشت. ابراهیم حامدی خواننده نامدار ایرانی بطور رسمی خبر مرگ مرجان را در اینستاگرام خودش منتشر کرد. جامعه هنری برای چندمین بار در آغاز سال 1399 بـه سوگ نشست. در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

بیوگرافی مرجان و همسرش 

مرجان با نام اصلی شهلا صافی ضمیر، خواننده و بازیگر زن قبل از انقلاب در سن ۷۲ سالگی در بیمارستانی در لس آنجلس و بدلیل ایست قلبی درگذشت. او متولد سال ۱۳۲۷ در تهران بود، پدرش از مدیران وزارت راه و مادرش معلم بود. او در دوران نوجوانی برای مجری گری دریک برنامه کودک و نوجوان انتخاب شده و سپس بعنوان گوینده برنامه کودک تلویزیون ملی ایران مشغول بکار شد.

 

چون چشم های درشتی داشتم، شهلا نام گرفتم

بـه گفته خودش بخاطر چشم‌هاي درشتش مادرش نام وی را شهلا گذاشت. او در ۱۲ سالگی خبرنگار نوجوان مجله اطلاعات کودکان بودو گویندگی برنامه هفتگی این مجله را هم در تلویزیون انجام می‌داد.

 

مرجان چگونه مشهور شد؟

با شروع فعالیت بازیگری نام هنری مرجان را برای خود برگزید. نخستین حضور او در دنیای سینما در سن ۲۱ سالگی در فیلمی بنام دنیای پرامید بـه کارگردانی احمد شیرازی بود کـه در آن برای نخستین بار از نام هنری مرجان استفاده شد. مرجان با ترانه کویر دل کـه پیش ازآن توسط یک خواننده ترک بنام آژدا پکان و بـه زبان فرانسوی خوانده شده بود بـه شهرت رسید.

 

ازدواج و همسر مرجان

وی پس از اتمام تحصیلات با مهدی علی محمدی کـه آن زمان دوبلور و گوینده رادیو بود ازدواج کرده کـه حاصل آن یک دختر بنام پوپک بود اما بعد از شهرت و بازی در سینما از وی طلاق گرفته و با فریدون ژورک کـه آن زمان کارگردان و تهیه کننده سرشناسی بود ازدواج کرد.

 

علت طلاق مرجان از همسر اول

گفته می‌شود جدایی مرجان از شوهر اولش بخاطر محدودیت هایي بوده کـه وی برای کار مرجان در زمینه بازیگری ایجاد کرده بود. گفته میشود وی بـه این دلیل نام مرجان را برای خود انتخاب کرد کـه شهلا ریاحی در آن دوران شهرتی در سینما داشت و مرجان نمیخواست از این نام استفاده کند.

 

بازی در کنار بزرگان

بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر مشهور + علت فوت و عکس های قدیمی مرجان

هم چنین وی از جمله بازیگرانی بود کـه بعد از بازی در سینما بـه موسیقی روی آورد. مرجان در طول دوران حرفه اي خود در سینمای پیش از انقلاب در فیلمهای متعددی با چهره هاي سرشناس سینمای کشور مانند محمد علی فردین، ناصر ملک مطیعی، رضا بیک ایمانوردی، سعید راد و ایرج قادری همبازی شد.

 

مرجان و خوانندگی

بعد از ورود بـه دنیای موسیقی و شهرت دراین عرصه، مرجان بازیگری را کنار گذاشت و تنها بر خوانندگی متمرکز شد. نخستین ترانهٔ او «دو دونه» ساختهٔ پرویز مقصدی، با تنظیم واروژان بودو بـه سرعت بـه یکی از محبوب ترین خوانندگان کشور تبدیل شد. وی پس از انقلاب در ایران ماند اما درسال ۱۳۶۱ بخاطر عضویت و ارتباط با مجاهدین خلق همراه با شوهرش دستگیر شد.

 

هدفم درست خواندن بود

او درباره این کـه چطور بـه شکل حرفه‌اي خواننده شد گفت: کـه در حال زمزمه موزیک کوچه ‌هاي فرهاد بوده اسـت کـه فریدون ژورک، همسرش کـه کارگردان سینما و تلویزیون بود بـه او می گوید چـه صدای خوبی دارد و صدای وی را کشف می کند. مرجان میگوید کـه پس ازآن یکسال با آقایان واروژان، بابک بیات و پرویز مقصدی کار کرده و راه و رسم خواندن را آموخته اسـت.

 

مهاجرت مرجان و همسرش به آمریکا

مرجان بعد ها آزاد شده و ۱۷ سال بعد درسال ۱۳۸۰ از ایران خارج و بـه ایالات متحده مهاجرت کرد. وی در طول دوران حضور در ایران اجازه فعالیت نداشت.

 

تایید خبر فوت توسط ابراهیم حامدی

ابی خواننده سرشناس در اینستاگرام خود از مرگ مرجان ابراز تاسف کرد. متاسفانه باخبر شدم امروز مرجان عزیز از بین مـا رفت، درگذشت این بانوی هنرمند رابه تمام جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت می گویم.

 

پیج اینستاگرام مرجان

مرجان در اینستاگرام خود بالغ بر 70 هزار دنبال کننده دارد، او تا امروز بیش از 1300 پست در صفحه خودش بـه اشتراک گذاشته بود. برای دسترسی بـه پست ها و اخبار صفحه اینستاگرام مرجان بـه آی دی marjan.victor.star@ مراجعه کنید.

بیوگرافی مرجان خواننده و بازیگر مشهور + علت فوت و عکس های قدیمی مرجان

مرجان و ناصر ملک مطیعی