پارس ناز پورتال

تاثیر زبان بدن در رابطه بین زن و شوهر

تاثیر زبان بدن در رابطه بین زن و شوهر

تاثیر زبان بدن در رابطه بین زن و شوهر 

روابط بین زن و شوهر امری کاملا مهم است که باید به کوچکترین آثار آن دقت نمود. زن و شوهر وقتی در زیر یک سقف زندگی می کنند تمامی کارهای یکدیگر را زیر نظر دارند. مطالعات نشان می‌دهند که 93 درصد از ارتباطات بین زن و شوهر بدون رد و بدل شدن کلام صورت می‌پذیرد. بنابراین، درک زبان بدن شریک زندگی‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است

 

یک نگاه گذرا، یک اشاره و حتی یک هیجان احساسی کوتاه می تواند منجر به ترشح هورمون های هیجانی در مغز زن و مرد شده و آن ها را به سمت هم سوق دهد.همچنین، در بررسی هامشخص شده، گاهی فقط یک لبخند می تواند باعث برانگیخته شدن موجی از احساسات خوب مثل شادمانی و آرامش در طرفین شده و سیستم دفاعی بدن آنها را قوی تر نماید.

 

برای درک بهتر این موضوع، در این مقاله به موارد مختلفی که به همسران کمک می کند زبان بدن یکدیگر را بفهمند، اشاره شده است.

 

صورت
چهره و ابراز احساسات از طریق آن می تواند تاثیر زیادی بر تقویت روابط عاطفی بین زن و مرد بگذارد.طبق تحقیقات انجام شده، زمانی که یکی از طرفین رابطه در برخورد با چهره ی شادمان شخص دیگر، با رویکردی منفی برخورد کرده و با وی با نگاهی حقارت آمیز برخورد می کند، روابط آن دو به شدت به سمت فروپاشی رفته و دوامی نخواهد داشت.

 

بنابراین، همیشه با نگاهی عاشقانه به یکدیگر نگاه کرده و هیچ گاه این چهره پر از عشق و محبت را از یکدیگر دریغ نکنید تا روابط تان پایدار بماند.

 

چشم ها
تجربه نشان می دهد که زل زدن و با دقت نگاه کردن به چشمان یکدیگر حس محبت و صمیمیت را بین زن و مرد افزایش می دهد.بنابراین، وقتی با همسر خود صحبت می کنید، نگاه خود را به چشمان وی معطوف کرده، از نگاه کردن به اطراف بپرهیزید و به این طریق به وی نشان دهید هیچ چیز در آن لحظه برای شما جذاب تر از گفتگو کردن با وی نیست.

 

لبخند زدن
روانشناسان معتقدند که لبخند زدن مسری است. آنها می گویند: ” لبخند زدن تنش ها را آرام و روابط را طولانی تر می کند.در نتیجه، زمانی که خندیدن به یک عادت تبدیل می شود، روابط زن و شوهر به طور شگفت آوری مستحکم می گردد.همچنین، ثابت شده است که خندیدن سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در مقابل انواع بیماری ها مجهز می کند.

 

در ضمن، لبخند زدن باعث باز شدن ذهن، بهبود روند یادگیری، جذب دوستان بیشتر و همچنین افزایش اعتماد به نفس در افراد می گردد.

 

سر
هرگز اشاره کردن با سر را فراموش نکنید. در واقع، اشاره کردن های آهسته نه تنها بیان کننده توجه به طرف مقابل است بلکه گویای تایید و تصدیق افکار و گفته های اوست.از طرفی دیگر، اشاره های تند و سریع با سر به طرف مقابل می گوید که شما به اندازه کافی شنیده اید و دیگر تمایلی به ادامه گفتگو ندارید.

 

بنابراین، اگر مثلا شوهرتان در مورد خاطرات خسته کننده ماهیگری با شما صحبت می کند، سعی کنید به آرامی سر خود را تکان داده و او را به ادامه گفتگو تشویق نمایید.این برخورد نشان می دهد که شما به تفریحات و سرگرمی های همسر خود احترام می گذارید.

 

بدن
بین هر زن و شوهری جر و بحث به وجود می آید. بنابراین، زمانی که بحث بالا گرفته، شاید دوست داشته باشید از معرکه فرار کرده و محیط را ترک کنید.اما هرگز این کار را نکرده و به همسرتان پشت نکنید.به جای اینکه با حرکت بدن تان به وی بگویید، دارید می روید، اجازه بدهید صورت برافروخته و ناراحت شما با وی ارتباط برقرار کند و به او بگوید که چقدر ناراحت هستید.

 

روانشناسان معتقدند که در چنین مواقعی بهتر است زن و شوهر کنار یکدیگر نشسته و با درآغوش گرفتن هم، به یکدیگر خوب گوش کرده و دلیل ناراحتی ها را متوجه شوند.

 

دست ها
دست های همدیگر را بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که گرفتن دست ها باعث ترشح هورمون اکسی توسین شده که باعث آرامش و حس اعتماد و اطمینان عمیق در طرفین می شود.در ضمن، هورمون دیگری به نام دوپامین نیز ترشح شده که منجر به رفتاری آرام و مملو از شادمانی در افراد می شود.

 

پاها
اگر می خواهید روابط تان مستحکم باقی بماند، شانه به شانه یکدیگر قدم بردارید نه با اختلاف ده قدم از همدیگر.در ضمن، هنگام راه رفتن با هم، به یکباره تغییر جهت نداده و با دست های قلاب شده به کمر همسرتان، وی را همراهی کنید.

 

زیر نظر گرفتن
هیچ کس بهتر از یک زن و شوهر نمی توانند همدیگر را شناخته و حالات و رفتارهای یکدیگر را درک کنند. بنابراین، گاهی اوقات یکدیگر را کاملا زیر نظر بگیرید.بدین ترتیب، زمانی که با هم گفتگو و یا حتی جر و بحث می کنید، ابتدا به زبان بدن یکدیگر توجه کنید تا بسیاری از مسائلی را که نمی توانید از طریق کلام بفهمید و یا انتقال دهید، با زبان بدن درک کرده و یا منتقل نمایید.

 

در نتیجه، بسیاری از تضادهای موجود بین شما از بین خواهد رفتن و به مرور روابط تان محکم تر خواهد شد.این کار حتی به شما کمک خواهد کرد تا بدانید بهترین زمان برای گفتن حرفی به همسرتان، چه زمان است.