پارس ناز پورتال

ترفندهای زنانه برای داشتن رابطه پایدار زناشویی

ترفندهای زنانه برای داشتن رابطه پایدار زناشویی

ترفندهای زنانه برای داشتن رابطه پایدار زناشویی 

رابطه اي که پایدار باشد بدون هرگونه کشمکش و دعواهای مکرر هست،خانم ها می توانند در رسیدن به این هدف کارهایی را انجام دهند. آیا اخیرا وارد یک رابطه اخیر شده اید و نگران این هستید که چگونه یک رابطه پایدار بسازید؟ عوامل درونی و بیرونی زیادی در یک رابطه وجود دارند که می توانند روی آن تاثیر بگذارند. اگر می خواهید رابطه اي پایدار داشته باشید موارد زیر را بخوانید.

 

چگونه یک رابطه پایدار بسازیم

برنامه ریزی نکنید
هیچ وقت روی یک رابطه برنامه ریزی نکنید. اگر اینکار را انجام دهید امکان اینکه هیچ چیز بر وفق مرادتان پیش نرود چندان می شود و یک رابطه تکامل یافته نخواهید داشت. معمولا برترین روابط برنامه ریزی نشده میباشند و اگر سعی کنید روند یک رابطه را برنامه ریزی کنید تاثیرات منفی خواهید دید.

 

بخشش داشته باشید

انسان جایزالخطاست و این یکی از واقعیات زندگی هست. اگر می خواهید رابطه اي پایدار داشته باشید نباید از طرفتان انتظار داشته باشید که همه ي چیز را درست انجام دهد. اگر واقعا او برایتان مهم باشد اشتباهاتش را می بخشید. کینه در رابطه یک رفتار سمی هست و مانع تداوم رابطه می شود.

 

هم گروهی خوبی باشید
رابطه ها دو نفره میباشند بنابراین نمی توانید از طرفتان انتظار داشته باشید که همه ي کارها را او انجام دهد. در واقع رابطه مانند یک خیابان دو طرفه می ماند. اما اگر در این خیابان یک طرفه بروید رابطه اي پایدار نخواهید داشت.

 

با هم رشد کنید
خیلی مهم هست که بعنوان یک جفت رشد کنید. اگر با هم رشد کنید در می یابید که طرف مقابلتان همان فرد مناسب تان هست. این رشد را با وقت گذراندن و صحبت کردن با یکدیگر ایجاد کنید. اگر رشد نکنید رابطه پایداری نیز نخواهید داشت.

 

خودتان را وفق بدهید
نمی توان در یک رابطه انتظار داشت که فقط ایده ها و عقاید خودتان را داشته باشید. اگر می خواهید رابطه ادامه داری داشته باشید باید خودتان را وفق بدهید. اگر طرف مقابلتان برایتان مهم باشد اینکار راحت تر می شود. شاید اعتقادات او کمی با اعتقادات شما متفاوت باشد اما اگر خودتان را وفق دهید رابطه اي مداوم تر خواهید داشت.

 

علائق تان را تقویت کنید
نیاز نیست دو طرف علایق مشابهی داشته باشند. چون همه ي چیز خسته کننده می شود. اگر هر شخصی علائق خودش را داشته باشد حرف بیشتری برای گفتن به یکدیگر دارید.

 

به دنبال امتیاز نباشید
رابطه بازی نیست پس دلیلی ندارد به دنبال امتیاز باشید. اگر کاری برای طرفتان انجام داده اید یا به او کمکی کرده اید نیازی نیست آن را گوشزد کنید. یا اگر او اشتباهی مرتکب شده هست نباید برای بهتر نشان دادن خودتان مدام وی را به علت اشتباهش سرکوب کنید. این یکی از مهم‌ ترین دلایل ناپایدار بودن رابطه هاست. هیچ کس دوست ندارد در رابطه بازنده به نظر برسد.

 

شریک خوب برای همسر

با هم رشد کنید‎
خویشتن شناس باشید
وقتی در یک رابطه هستید تمام سعی تان را می کنید تا طرف مقابلتان را شاد کنید. وقتی نمی دانید چه چیزی خودتان را شاد می‌ کند چطور انتظار دارید که بتوانید طرف مقابل را شاد کنید. وقتی خودتان را بشناسید می دانید چه چیزی باعث خوشحالی تان می شود و این باعث می شود شریک خوبی برای همسرتان باشید.

 

یکدیگر را تشویق کنید
مطمئنا هیچ کدام از شما نمی خواهید که به خاطر رابطه از انجام برخی کارها عقب بمانید یا برعکس مجبور شوید به خاطر رابطه دست به برخی کارها بزنید. پس برای رسیدن به اهداف تان یکدیگر را تشویق کینید.

 

به جای انتقاد راه حل بدهید
اگر در رابطه دچار مشکلی شده اید برای رفع آن مشکل راه حل توصیه بدهید. هرگز از شرایط پیش آمده انتقاد نکنید.

 

از یکدیگر تعریف کنید
شاید این مورد نیازی به توضیح نداشته باشد. وقتی از او تعریف کنید نشان می دهید که تا چه حد برایتان مهم هست. وقتی اینکار را انجام ندهید همۀ وقت} برایشان سوال هست که شما درمورد او چه فکری می کنید و چقد به کارهایش اهمیت می دهید.

 

به وقت و فاصله یکدیگر احترام بگذارید
وقت گذراندن با یکدیگر همه ي وقت به رشد یک رابطه کمک می‌کند اما برای پایدار شدن رابطه نیاز هست که گاهی از یکدیگر فاصله بگیرید و به محدوده شخصی یکدیگر احترام بگذارید. اگر اینکار را نکنید برای او سوال می شود که چه جایگاهی نزد شما دارند و شما چه فکری درمورد او می کنید.

 

کلمه “سپاسگزارم” را فراموش نکنید
این یکی از قوانین طلایی در رابطه هاست که همۀ وقت} مادرها توصیه میکنند. همین یک کلمه ساده هزار مفهوم برای طرف مقابلتان دارد. با این روش ساده باعث می شوید که فرد مقابل تان احساس ارزشمند بودن کند.

 

اشتباه تان را قبول کنید
برای خیلی ها پیش آمده که اشتباه کرده اند اما نمی خواهند آن را بپذیرند. برای لحظه اي هم که شده غرورتان را کنار بگذارید و اشتباه تان را بپذیرید. اگر بپذیرید آسان تر بخشیده خواهید شد.

 

از گفتن چیزی که در ذهن تان هست نترسید
اگر نیاز دارید با فردی که در رابطه هستید درمورد چیزی صحبت کنید تردید نکنید. اگر با این انتظار که او خودش متوجه می شود اصل مقاله را به زبان نیاورید ممکن هست او برداشتی غیر از چیزی که انتظار دارید می‌کند. و این فقط به ضرر شماست.

 

رمانتیک باشید
 به گزارش پارس ناز با یک شاخه گل غافلگیرش کنید. برنامه پیک نیک بچینید و هر کاری که دوست داشتن تان را نشان می دهد. رمانتیک بودن مهم ترین گام در رابطه هاست.

 

به دوستانش احترام بگذارید
اگر از دوستانش خوشتان نمی آید بهتر هست آن را پیش خودتان نگه دارید. وحی خانه نیست که حتما دوستان همسرتان را دوست داشته باشید. اما به خاطر رابطه تان باید به آنها احترام بگذارید.عوامل کارساز و خوب زیادی میباشند که میتواند برای ایجاد یک رابطه پایدار به کار ببرید. اما اگر هیچ کدام از انها را ارزشمند ندانید مطمئنا هیچ تاثیری هم در رابطه شما نخواهند داشت.