پارس ناز پورتال

تست شخصیت شناسی برطبق درآمد افراد

تست شخصیت شناسی برطبق درآمد افراد

تست شخصیت شناسی برطبق درآمد افراد 

شما می‌ تواند شخصیت شناسی را بر زمینه درآمد افراد انجام دهید. این نوع دیدنی از تست روان شناسی را با هم در ادامه می خوانیم. موضوع پول و درآمد در زندگی افراد معمولا از اهمیت خاصی برخوردار هست. بعضی از افراد دایم نگران کسب درآمد میباشند، اما دیگران با خونسردی به این مساله می‌نگرند

 

میتوان افراد را از لحاظ مالی در پنج نوع کلی قرار داد:

مضطرب
اگر هر روز نسبت به کسب درآمد مضطرب هستید و مدام به این فکر می کنید چگونه از مشکلات مالی تان بکاهید و حتی در برترین زمان روزتان نیز لحظه ای از یاد پول غافل نمی شوید، بنابراین شما از نظر امور مالی شخصی نگران هستید.افراد نگران در خرج کردن پول بسیار مقتصد و دقیق میباشند و به علت این که در کسب درآمد پشتکار دارند جلوی خطاهای مالی شان را به خوبی می گیرند.

 

اما جنبه منفی این ویژگی این هست که نگرانی موجب افزایش هورمون استرس شده و از توانایی سیستم ایمنی بدن می کاهد و سلامت و خواب فرد را به خطر می اندازد.برای این که بتوانید این نوع نگرانی را از خود دور کنید باید به جای این که به گرفتاری مالی فکر کنید به لحظه حال دقت کرده و از زندگی تان لذت ببرید.اما در عین حال به محض یافتن فرصت برای پول درآوردن آن را از دست نداده و تلاش لازم را انجام بدهید.

 

بی خیال
آیا در تصمیم گیری هاي مالی تان مدام طفره می روید و یا صورتحساب هایتان بدون پرداخت، روی هم تلنبار می‌ شوند؟اگر اینجور هست باید گفت شما در خصوص مسائل مالی بی خیال هستید. شما معمولا با خود می اندیشید هرچه پیش آید خوش آید و هرگز به دل تان نگرانی راه نمی دهید.

 

جنبه خوب این تفکر این هست که دچار اضطراب و عوارض ناشی از آن بیستید اما انجام ندادن تعهدات مالی سرانجام برای تان دردسر ساز می شود و آرامش تان را از دست خواهید داد.

 

ولخرج
اگر نمی توانید در برابر خرج کردن مقاومت کنید و حتی با خرج کردن بیش از حد، احساسات خشم، اندوه و تنهایی تان را بازرسی می کنید باید گفت که شما به ولخرجی معتاد هستید.شما هیجان خرج کردن را به امنیت مالی ترجیح می دهید. در واقع بیشتر افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند و موضوعاتی عذاب شان داده و افسرده میباشند

 

در خرج کردن زیاده روی میکنند و کنترلی برروی آن ندارند.این نوع خرج کردن که ریشه احساسی و روحی دارد با کمک مشاوره، درمان شدنی هست

 

خسیس
اگر مدام در حال پس انداز کردن هستید و نمی توانید از خرید کردن لذت ببرید شما گرفتار خساست شده اید که نوعی مریضی وسواسی هست.گرچه افراد خسیس در پس انداز کردن بسیار مهارت دارند و پول شان را به قول خودشان برای روز مبادا نگه می دارند اما باید گفت که آن ها به طور کلی از خرید کردن، تعطیلات رفتن و کنار دیگران به تفریح و پول خرج کردن مشغول شدن، ذره ای لذت نمی‌ برند.زندگی به کام این افراد و خانواده شان به معنای حقیقی تلخ هست.

 

چنین فردی حتی نمی تواند برای مایحتاج خود هزینه کند و همه ي وقت به علت از دست دادن پول در هراس هست و زندگی اش جهنمی حقیقی هست.

 

متعادل
بالاخره اگر شما می دانید کجا پول خرج کنید و کجا مراقب پول هایتان باشید در این گروه قرار می گیرید. شما در خرج کردن متعادل هستید و افراط و تفریط ندارید.اگر برای انجام دادن موضوعی مناسب و منطقی پول لازم باشد به راحتی هرقدر نیاز باشد خرج می کنید. اما اگر منطقی در کار نبینید، امکان ندارد پولی صرف کنید.

 

شما می دانید پول تان را چگونه مدیریت کنید. افرادی که در خرج کردن پول هوشمندانه رفتار می‌کنند همه ي وقت از آرامش و اطمینان کافی برخوردارند.

 

رابطه بعضی از تیپ هاي شخصیتی و مقدار کسب درآمد
شخصیت متفاوت افراد در میزان کسب درآمدشان بسیار موثر هست و می توان از روی ویژگی هاي شخصیتی بیشتر مردم به این موضوع که آیا آن ها می توانند درآمد خوبی داشته باشند یا خیر اظهار نظر کرد.در ادامه به بعضی از تیپ هاي شخصیتی مردم و ارتباط شخصیت شان با مقدار درآمدشان صحبت شده هست.

 

خوش بین
این افراد به علت احساس خوب شان، با دیگران در ارتباط مناسب میباشند و بسیار گرم و صمیمی می باشند.از آنجایی که می توانند با دیگران ارتباط خوبی داشته باشند و افکار منفی را از خود دور کنند، به راحتی در حرفه و شغلی که گزینش میکنند سازگار شده و از حمایت اطرافیان خود بهره مند خواهند شداین افراد معمولا می توانند از درآمد نسبتا خوبی بهره مند شوند.

 

عمل گرا
این افراد توانایی بررسی وضعیت و شرایط محیط زندگی و کاری خود را دارند. انها در عین حال که رک و صریح میباشند، می توانند انتقادهایی راکه به آن ها می شود بپذیرند و بررسی کنند.این افراد معمولا دست به کارهایی می زنند که برایشان پول و درآمد خوبی به همراه دارد.

 

پدرسالار
 به گزارش پارس ناز بعضی از افراد همۀ وقت} نقش یک رئیس را بازی میکنند. اگرچه انها سعی می‌ کنند با دیگران ارتباط خوبی داشته باشند و در عین حال مدیران خوبی باشند، اما گاهی اوقات چنان تحت فشار قرار می گیرند که نمی توانند احساسات شان را بازرسی کنند.از تغییر هم به شدت متنفرند. این افراد با این که می توانند از درآمد خوبی در کارشان بهره مند شوند، اما به علت بیش از حد سخت گیر بودن شان، گاهی اوقات موقعیت هاي خوب مالی را از دست می دهند.

 

مبتکر
افراد مبتکر می توانند به راحتی با دیگران کار کنند و خود را به سرعت با محیط زندگی و کاری شان وفق می دهند. معمولا انعطاف پذیر و همین طور وفادار میباشند.به خود و توانایی هاي شان اتکا دارند. آن ها برنامه ریزی هاي طولانی مدت در سر دارند و همۀ وقت} مشغول انجام کاری خوب میباشند.می توان گفت که این افراد سرانجام دست به ابتکاری بسیار پرپول خواهند زد و آینده کاری و همین طور زندگی شان را فراهم سازی میکنند.