پارس ناز پورتال

چرا در تولید محتوای مفید و با کیفیت موفق نیستیم؟

چرا در تولید محتوای مفید و با کیفیت موفق نیستیم؟

چرا در تولید محتوای مفید و با کیفیت موفق نیستیم؟ 

باید بدانید که تولید محتوا کاری هست که همه ي وقت باید منجر به جذب مخاطب شود تا مطالب شما را مورد مطالعه و بهره گیری قرار دهد. اگر تا به امروز استراتژی ساخت محتوایی که برای کسب‌وکارتان انتخاب کرده‌اید، اثربخش نبوده هست و مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت هموار نکرده،

 

بدون‌شک باید نگاه دقیق‌تری به آن چه تاکنون انجام داده‌اید، بیندازید تا بتوانید مسیر درست را انتخاب کنید. در ادامه دلایل اصلی عدم موفقیت استراتژی محتوا در استارت‌آپ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

طرح شما برای استراتژی محتوا شفاف نیست

اگرچه بیشتر شرکت‌ها در پس‌اساس‌ استراتژی محتوای خود یک منطق مشخص دارند، اما تعداد زیادی از انها پیروز به انتخاب مسیر درست برای اجرای فرایند بازاریابی محتوا نمی شوند. برای داشتن استراتژی محتوای اثربخش باید هدفگذاری صحیح اتفاق بیفتد.

 

قدم اول در این مسیر هم، تعیین KPI یا همان معیارهای مهم متناسب با اهداف کسب‌و‌کارتان هست. پس از تعیین مهمترین شاخص‌هاي تاثیرگذار، گام بعدی ارزیابی و اندازه‌گیری انها در طول زمان هست که با تحلیل نتایج و تطبیق آن با اهداف می توان تمرکز فعالیت‌هاي آلبوم به خوبی تشخیص داد.

 

برای ساخت محتوا به نظر مشتریان خود اهمیت نمیدهید‌

یکی از اشتباهاتی که عموماً در تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها اتفاق می‌افتد، این هست که انها بدون در نظر گرفتن ترجیحات مخاطبان هدف خود، فرایند ساخت محتوا را بر اساس اولویت‌هاي ذهنی خود انجام میدهند. تعیین یک استراتژی محتوا بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطبان، تضمینی برای موفقیت نخواهد داشت.

 

دقت به اطلاعات حاصل از واحد CRM و افرادی که به طور مستقیم با مشتریان در رابطه میباشند، میتواند آمار خوبی از نظرات مشتریان را ارائه ‌کند. همین طور گفت و گو با مشتریان در بازه‌هاي زمانی مشخص نیز یکی از برترین راه‌هاي کشف نیازها، ترجیحات و علاقه‌مندی‌هاي مشتریان باشد.

 

ترویج و توسعه محتوا را فراموش کرده‌اید

تعداد زیادی از افراد بر این باورند که تنها با ساخت یک محتوای مفید و متناسب با نیاز کاربران، به نتایج مورد انتظار خود دست خواهند یافت. درحالی‌که ساخت محتوا تنها بخشی از فرایند بازاریابی محتواست. قدم بعدی برای اجرای صحیح استراتژی محتوا، تمرکز بر چگونگی ترویج، انتشار و توسعه‌ محتوای ساخت شده هست.

 

نکته‌ اساسی اینجاست که هر کسب‌وکار متناسب با شرایط خود باید برترین گزینش را از میان روش‌هاي متنوع موجود، انتخاب کند به این علت که میزان اثربخشی هر روش متناسب با نیاز مخاطبان در آن صنعت تعیین خواهد شد.

 

محتوای شما واقعا بد هست‌

دلایل زیادی برای عدم موفقیت در ساخت محتوای با‌کیفیت وجود دارد که مهمترین آن به کیفیت نویسندگان محتوا بر‌می گردد. در تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها به واسطه محدودیت در بودجه، فرایند ساخت محتوا را به نویسندگان ارزان‌قیمت واسپاری میکنند که بدون‌شک انتظار کیفیت متعالی از آن ها غیر‌منطقی خواهد بود.

 

مورد بعدی، وجود یک عکس کلی و حفظ یکپارچگی موضوع در ساخت محتواست. در حقیقت محتوایی که منسجم ساخت شده و از بافت یکدست برخوردار هست، میتواند نیاز مخاطبان را برطرف کند و برای آنان ارزشمند باشد. ساخت محتوای کسل‌کننده نیز یکی دیگر از دلایل بی‌کیفیت‌شدن محتوای شما خواهد بود.

 

داشتن انتظارات غیرواقعی‌

بازاریابی محتوا و اجرای استراتژی محتوا شبیه یک ماراتن هست نه دوی سرعت. بنابراین دستیابی به نتایج برجسته در چند هفته توقعی غیرمنطقی هست. حتی در چند ماه نیز نمی توان به اجرای یک استراتژی در ساخت محتوا امید داشت. به همین علت شما نیازمند ساخت محتوایی هستید که کشش و جذابیت آن در طول زمان منجر به جذب مداوم مخاطب شود و در نهایت شما را به نتیجه‌‌ مطلوب برساند.