پارس ناز پورتال

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

حیواناتی که خوش شانسی می آورند 

در این مطلب با حیواناتی که خوش شانسی می آورند آشنا می شویم. موضوع شانس قرن هاست که افکار مردم را به خود مشغول کرده است و هنوز هم بخشی از زندگی روزمره ماست. با گذشت زمان، انواع نظریه ها در مورد اینکه چه کسی یا چه چیزی به موفقیت انسان ها کمک می کند، آشکار شده است. حتی غارنشینان فکر می کردند کسانی که حیوانی را می کشند قدرت آن را به ارث می برند.

 

بنابراین آنها پوست حیوانات را به عنوان طلسم خوش شانسی و قدرت می پوشیدند. همچنین نمادهایی وجود دارند که می توانند موفقیت را وارد زندگی ما کنند. فقط به شبدر چهار برگ، نعل اسب و… سپس به این فکر کنید که این نمادها هنوز هم ما را به این موضوع می رساند. در این مطلب تعدادی از حیواناتی که شانس می آورند را گردآوری کرده ایم، با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

1. پای خرگوش

بیایید با خرگوش شروع کنیم که یکی از محبوب ترین چیزها در فرهنگ بریتانیا در این زمینه است. طبق یک ضرب المثل انگلیسی، اگر در روز اول ماه سه بار پشت سر هم کلمه خرگوش را بگویید، برای کل ماه خوش شانس خواهید بود. ارزش تلاش را دارد! بر اساس فرهنگ های خاص، خرگوش نماد رفاه و باروری و یکی از محبوب ترین حیوانات در بین مردم انگلستان است.

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

عمدتاً به این دلیل که خرگوش نماد ثروت است، حتی آمریکایی ها هم شروع به بستن پای خرگوش بر روی کمربند خود به عنوان یک طلسم خوش شانسی در کازینو کردند. با این حال، مهم است که در مورد کدام پا صحبت می کنیم. برای اینکه این طلسم خوش شانسی کار کند به یکی از پاهای چپ آن خرگوش بخت برگشته نیاز دارید.

 

2. قورباغه

نماد قورباغه در آسیا و بیشتر در چین، رایج است. جایی که آنها معتقدند این حیوانی است که برای مردم خوش شانسی و سعادت به ارمغان می آورد. قورباغه یکی از معروف ترین حیوانات خوش شانس چینی است. در واقع، احتمالاً قورباغه پولی سه پای معروف چینی را دیده اید که در خانه های بسیاری از مردم به عنوان یک طلسم شانس برای آوردن شانس و ثروت نگهداری می شود.

 

طبق افسانه ها، یک جاودانه به نام لو های، یک وزغ سه پا را که نمی توانست از چاه بیرون بپرد، نجات داد. قورباغه برای شکرگزاری، هر روز یک سکه طلا در دهان خود از یک مکان مخفی می آورد تا اینکه تبدیل به یک وزغ شد. بنابراین مردم آن را وزغ پول می نامند. به همین دلیل است که می‌توانید مجسمه‌های قورباغه کوچک را با یک سکه بین لب‌هایشان برای موفقیت بخرید.

 

3. دیدن یک دلفین در دریا

چندین کشور از جمله ایتالیا، یونان، ترکیه، مصر و ایالات متحده این پستانداران را حیواناتی خوش شانس می دانند. بومیان آمریکا برای قرن ها دلفین ها را نمادی از خوشبختی می دانستند. ملوانان همیشه از دیدن آنها خوشحال می شدند، زیرا به این معنی بود که زمین نزدیک است و یا به خانه رسیده اند یا به جایی رسیده اند که ممکن است شانس آنها را بیاورد.

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

افسانه ها حتی تا آنجا پیش می روند که دلفین را ناجی و محافظ انسان ها می نامند. بسیاری از مردم بر این باورند که دلفین ها تناسخ مردم آتلانتیس هستند و داستان های بی شماری در اساطیر یونان متولد شده است که در آنها شخصیت های اصلی هستند. دلفی در زبان یونانی به معنای رحم است و کودکی که با دلفین سفر می کند چندین بار ظاهر می شود که به پیوند بین مادر و فرزندش اشاره دارد.

 

4. جیرجیرک

جیرجیرک ها ما را به یاد شب های تابستان می اندازند که چیزی جز صدای جیرجیرک به عنوان موسیقی طبیعت نمی شنوید. این یکی از محبوب ترین حیواناتی است که خوش شانسی می آورد. کارتون مولان رو یادتان هست؟ مادربزرگش جیرجیرک را به او داد تا شانس او را بیاورد. جیرجیرک ها همچنین در ایرلند فرهنگ بزرگی دارند، جایی که مردم معتقدند هر کسی که به جیرجیرک صدمه بزند به زودی بدشانسی خواهد داشت.

 

5. خوک ها خوش شانسی می آورند!

این مورد به خصوص در چین محبوبیت دارد و طبق فال چینی سال 2019 سال خوک بود. با این حال، نه تنها چینی ها نماد یک خوک را خوش شانس می دانند، بلکه بسیاری از این نظر برای حیوان احترام زیادی قائل هستند. همچنین شایعه ای که در سراسر اروپا به خصوص در میان مردم شمالی وجود دارد این است که شما می توانید با کمک نماد خوک ثروتمند شوید. به هر حال، این حیوانات چاق کوچک از ابتدا نماد ثروت بوده اند.

 

6. ماهی قرمز

ماهی قرمز در همه جا نماد خوش شانسی است. ماجرای صید ماهی قرمز توسط ماهیگیر را همه می دانند که در ازای رها کردن آن، سه آرزوی مرد را برآورده می کند. اگرچه بسیاری سعی کرده اند ماهی قرمزی را به امید رسیدن به سه آرزوی خود صید کنند، اما همچنان یک نماد باقی مانده است. همچنین بودایی ها معتقدند ماهی قرمز نماد شادی، ثروت و سلامتی است.

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

جالب است که بسیاری از مردم گزارش داده اند که پس از به دست آوردن یک ماهی قرمز، زندگی آنها دستخوش تغییرات اساسی شد. به عنوان مثال، در ازدواج، در محل کار، و غیره. شما باید آن را امتحان کنید! یک چیز دیگر هم این است که طبق فنگ شویی، ماهی قرمز در خانه انرژی چی را فعال و افزایش می دهد.

 

7. با نمادهای فیل شانس را جذب کنید

فیل یکی از پرطرفدارترین حیواناتی است که به ویژه در بین مردم آسیا شانس می آورد. بسیاری از مجسمه های فیل ساخته شده از چینی را در جلوی خانه ها و آپارتمان های خود قرار می دهند که برای دفع بدشانسی از مجاورت خانه هایشان است. آنها معتقدند فیل ها نماد موفقیت، قدرت، خرد، آرامش و عمر طولانی هستند. وقتی می گوییم فیل، بیشتر مردم به هند فکر می کنند، جایی که فیل ها حیوانات مقدسی هستند.

 

یکی از قدرتمندترین خدایان هندو، گانشا، معمولاً با سر فیل به تصویر کشیده می شود. در بانکوک و تایلند هم، پناهگاهی با مجسمه یک فیل سه سر وجود دارد که می توانید برای حل مشکلات خود از آن کمک بگیرید. با این حال، اگر نمی‌توانید از مجسمه در بانکوک دیدن کنید، می‌توانید مجسمه‌های حیوانات کوچک را تهیه کرده و در خانه خود قرار دهید. فرقی نمی کند که تنه آن رو به بالا باشد یا پایین، برای شما شانس می آورد.

 

8. اژدها

اژدها بخش مهم دیگری از فرهنگ چینی است. این یکی از نمادهای خوش شانسی در طالع بینی آنهاست. به اژدهایان عظیم الجثه در رژه فکر کنید. همچنین چینی‌های باستان فکر می‌کردند که امپراتور از نوادگان مستقیم اژدها است. امروزه اژدها محافظت، قدرت و شانس را از خود ساطع می کند. گفتیم که کریکت در کارتون مولان نقش خوش شانسی دارد و اژدها هم همینطور.

حیواناتی که خوش شانسی می آورند!

از آنجایی که این حیوان افسانه ای بیشتر نماد چینی شانس است، در فنگ شویی نیز جایگاهی دارد. شما می توانید خانه خود را با تعداد زیادی مجسمه های کوچک چینی یا چوبی تزئین کنید، که به نیروی چی کمک می کند تا به آپارتمان شما منتقل شود. البته برای اژدها مهم است که رو به اتاق باشد. به گفته دوستداران فنگ شویی، این باعث جذب انرژی مثبت و شانس به زندگی فرد می شود.

 

9. اسب و نعل اسب

اسب‌ها برای هزاران سال بخشی از تاریخ ما بوده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که مردم به واسطه آنها شانس را تجربه کرده‌اند. دوستداران اسب مطمئناً موافق هستند که این موجود زیبا نماد آزادی و قدرت است. آنها در بسیاری از داستان های اساطیری یونان به عنوان پگاسوس ظاهر می شوند که طبق افسانه ها ماجراهای زیادی داشته است. در کارتون دیزنی، او دوست وفادار هرکول بود و به خدایان کمک می کرد.

 

بسیاری از مردم یک نعل اسب کوچک را بالای درب ورودی آویزان می کنند تا از بدشانسی جلوگیری کنند. آنها نعل اسب را با هفت میخ محکم می کنند که عدد خوش شانسی است. آنها همچنین فکر می کردند که مواد آن، (آهن) شیطان و اجنه را از خود دور می کند. اگر نعل اسب را با انتهای آن روی قاب در آویزان کنید، شانس می آورد. اما اگر به سمت پایین باشد، خانه و افراد ساکن آنجا تحت محافظت قرار می گیرند.

 

10. کفشدوزک

کفشدوزک یک حیوان خوش شانس محبوب در سراسر جهان است. در هر فرهنگی معنای منحصر به فردی دارد، اما توانایی آن برای خوش شانسی گسترده است. طبق داستان ها، اگر کفشدوزکی روی شما فرود آمد، باید ساکن بمانید و نقطه های سیاه روی حیوان را بشمارید. تعداد نقاط نشان دهنده ماه های خوش شانس است. افسانه دیگری می گوید که قبل از شمردن آنها باید آرزویی کرد. اما اگر به او صدمه بزنید، بدشانسی خواهید داشت.

 

11. اسب تک شاخ

اسب شاخدار حیوانی عرفانی است که شاخ دارد اما نمی تواند مانند پگاسوس پرواز کند. البته اسب شاخدار موجودی زنده نیست، اما در بین کودکان و بزرگسالان محبوب است. به احتمال زیاد، قدرت جادویی که ما به آنها نسبت می دهیم در راز نهفته است. آیا می دانستید که اسب شاخدار حیوان ملی اسکاتلند است؟ اسکاتلندی ها معتقدند که این حیوان افسانه ای نماد وفاداری و رحمت است.