پارس ناز پورتال

خاصیت های مفید و مضر حنا را بشناسیم

خاصیت های مفید و مضر حنا را بشناسیم

خاصیت های مفید و مضر حنا را بشناسیم 

حنا ماده هاي طبیعی که برای پوست و موی انسان خاصیت هاي بسیاری دارد،حنا می‌تواند بعنوان رنگ مو نیز بهره گیری گردد. یکی از گیاهان دارویی که از دیر باز در کشور ما مورد بهره گیری قرار می‌گیرد حنا هست که اکنون نیز با وجود پیشرفت هاي صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده هست و بهره گیری از خواص گیاه حنا در میان مردم جایگاه ویژه اي دارد. «طراحی حنا هندی روی دست»

 

حنا چه بصورت مصرف موضعی و چه به صورت غذایی در کتاب هاي طب سنتی ایران و چین بارها و بارها آمده هست و برای آن مصارف متعددی از جمله درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه، جرب و غیره ذکر شده هست. از جمله خواص گیاه حنا در طب اخیر نیز می‌توان به خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب اشاره نمود.

 

این موارد بعنوان خواص حنا به ثابت رسیده و حنا توانسته جایگاه خود را بعنوان یک گیاه دارویی حفظ کند. بعضی از خواص گیاه حنا بسیار دیدنی و شگفت انگیز می باشد. «طراحی‌هاي جذاب و جذاب با حنا سفید»

 

خواص حنا
خواص حنا برای پوست: یکی از مهم‌ترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا میتواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می‌شود که تدریجی باکتری هاي مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهم‌ترین خواص حنا برای پوست هست. این باکتریها سبب به وجود آمدن بعضی از عفونت ها در بدن می‌شود

 

که به روشهای مختلفی ساخت میشوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و بهره گیری از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتریها دارد. «نقش حنا هندی خوشگل»اختلالات کبدی: از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا بعنوان گیاه پزشکی کاملا خوب در نظر گرفته می‌شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد

 

خواص برگ حنا: برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد بهره گیری نمایید.

 

خواص ریشه حنا: برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت بهره گیری می‌شود.

 

خواص حنا برای تسکین درد: حنا میتواند التهابی که منجر به درد میشود را کاهش بخشد، شما می‌توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا بعنوان مسکن ضعیف بهره گیری کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به بهره گیری از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا بهره گیری کنید و اضافه بر آن ها حنا یک ماده طبیعی هست که مزیت خاص آن محسوب میشود.

 

رفع جوش هاي دهان: یکی از خواص حنا رفع جوش هاي دهان می باشد. برای رفع جوش هاي دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

 

جلوگیري از بید زدگی: یکی از خواص حنا این هست که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباس هاي خود از بید زدگی لباس جلو گیری میکنید.

 

خواص متعدد حنا: از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان بهره گیری می‌شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همین طور برای رفع خشونت صدا تجویز میشود. از دیگر خواص حنا این هست که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر هست

 

حنا ضد سردرد: یکی از خواص حنا این هست که با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی سر دردتان خوب میشود.

 

خواص حنا برای بینایی: گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.

 

خواص گوناگون حنا: از خواص حنا این هست که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخمهای دهان خوب هست. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده ۵۰ گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع هست. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

 

خواص حنا و نیروی جنسی: حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

 

خنک کننده پوست: حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر میشود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می‌برید، با بهره گیری از این خاصیت حنا می‌توانید آن را بهبود بخشید.

 

اما حنا نمی‌تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر اوضاع پوست شما گرم هست به دکتر مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

 

خواص حنا و درمان اسهال: از دیگر خواص حنا درمان اسهال و اسهال خونی می باشد.

 

خواص حنا و پوست: از بین بردن مریضی هاي قارچی پوست از دیگر خواص دارویی حنا می باشد.

 

خواص حنا و شوره: پیشگیری و درمان خارش سر و شوره یکی دیگر از خواص حنا می باشد.

 

روماتیسم و خواص حنا: کاهش دردهای روماتیسمی از خواص درمانی حنا می باشد.

 

خواص حنا برای مو: از بین بردن چربی زاید مو از خواص حنا هست.

 

خواص حنا برای مو: حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می کند. این خاصیت حنا در داشتن موهایی سالم می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

خواص حنا برای مو: تقویت رشد مو و پیشگیري از ریزش مو از خواص حنا هست.

 

خواص حنا و تعرق: پیش گیری از تعریق چندان یکی دیگر از خواص حنا می باشد.

 

خواص درمانی حنا نباید باعث شود تا آن را به هر شکل و اندازه اي مصرف و از عوارض آن غافل شد.

 

 به گزارش پارس ناز در مورد خواص حنا و هر ماده دیگر باید به این نکته مهم دقت داشت که به صرف گیاهی بودن، نباید یک ماده رابه هرشکلی مصرف نمود. حنا در عین حالیکه بسیار خوب هست می‌تواند مضر نیز باشد.حنا برای حلق و ریه مضر هست و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود. مقدار مجاز خوردن حنا ۵ گرم هست و مصرف اکثر آن خطرناک هست.

 

حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین واثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا میباشند. به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم پیش گیری شود.