پارس ناز پورتال

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند 

زندگی برخی از بازیگران و ستاره هاي مشهور جهان دستخوش رسانه ها شده هست تا جاییکه در انتها برخی از آنان زندگی خود را ویران شده دیدند. با ترویج پوشش 24 ساعته اخبار, ایده “سریع بودن” و “پیش از سایرین خبر را منتشر کردن” اهمیت بیشتری از “توجه و صحت” و “صداقت و راستگویی” پیدا کرده هست.

 

به همین علت اخبار سر هم بندی شده بسیاری گزارش می‌شود. بله, برخی از رسانه ها برای پاک کردن اسم خود و تبرئه کردن خود, تکذیبیه اي صادر می‌کنند, اما گاهی این تکذیبیه ها دقیقا بعد از این که اخبار منتشر شده خسارتی به بار می آورند, گزارش میشوند. در این جا برخی از چهره هاي معروفی که به دلیل اخباری از این قبیل, شهرت شان لکه دار شده هست را دیدن می‌کنیم.

 

شبکه تلویزیونی سی ان ان و جان سینا

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

با وجود آنکه برخی از کشتی گیرها از جواب دادن به انگ مصرف استروئید طفره می‌روند, سوپراستار کمپانی دبلیو دبلیو اي, جان سینا, کشتی گیری هست که قویا این انگ را رد میکند. در قبل در سال 2007, سی ان ان با سینا یک گفت و گو اختصاصی در مورد کریس بنوا که مرتکب 2 قتل عمد شده

 

و نهایتا دست به خودکشی زده بود, داشت. پس از گفت و گو اي که حدود 45 دقیقه به طول انجامید, سی ان ان تنها چند ثانیه مختصر از گفتگو هاي سینا را اکران کرد. بخش کوچکی از گفتگو هاي سینا که سی ان ان از آن برای بخش پایانی برنامه بهره گیری کرد, این تصور را ایجاد کرد که او به مصرف استروئید اعتراف کرده هست.

 

سینا و کمپانی دبلیو دبلیو اي, صراحتا این ادعا را رد کرده, اقامه دعوا کرده و شکایت رسمی اي به دادگاه ارائه کردند. با این وجود, سی ان ان هرگز به دلیل اینکار خود عذرخواهی نکرد. بلکه به جای آن, شبکه مذکور مجددا گزارش ویژه را با اضافه کردن بخش اصلی جواب سینا در مورد بهره گیری از استروئید, اکران کرد.

 

گرچه هم چنان بخشی از گفت و گو راکه القاکننده موضوع اعتراف او به بهره گیری کردن از استروئید بود را در اکران مجدد گزارش نیز, حفظ کرده بود. بنابراین, سی ان ان ظاهراً روندی را در پیش گرفته که هر انچه راکه خودش دوست دارد, در اخبار منعکس میکند.

 

شبکه تلویزیونی سی ان ان و هیت‌ برید

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

در مثال دیگری از خطای رسانه ها, شبکه سی ان ان را داریم که اسم گروه هیت‌ برید که یک گروه متال‌کور از ایالت کنکتیکت هست را جزو فهرست گروه هاي معتقد به برتری سفید پوستان, قرار داده بود. لنی نساتیر یکی از اعضای اتحادیه ضد افتراء, با قرار دادن اسم گروه هیت‌ برید جزو گروه هایي که نامشان احساس نفرت و خشم را القا میکنند,

 

باعث اتهام این گروه شد. این گروه در توییتر, نه تنها خواهش عذرخواهی و تکذیب این خبر را کرد, بلکه این کانال خبری را مورد تمسخر قرار داد. همین طور این گروه با گذاشتن دیدگاهی در توییتر, بیان کرده بودند که: «نویسندگانی چون لنی نساتیر علت مسخره به نظر رسیدن رسانه هاي آمریکایی میباشند».

 

مایلز تلر و مجله اسکوایر

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

مایلز تلر ستاره فیلم “ویپلش” مشهور و فیلم ناموفق “چهار شگفت‌انگیز” در سال 2015, قبلا نیز مشهور بوده هست, گرچه نه بخاطر استعدادش در بازیگری. در گفت و گو اي که تلر در سال 2015 با مجله اسکوایر انجام داد, او به نوعی بازیچه و آلت دست معرفی شد, که گرچه این کلمه مودبانه تر و ملایم تری از واژه اي هست که این مجله بکار برده بود و ظاهراً مردم نیز این عقیده را پذیرفته بودند.

 

اگرچه تلر اعتقاد داشت که مطلب, قضیه را بد و نادرست جلوه داده هست. برای پشتیبانی از حکایت تلر, سه ستاره همکار او در “چهار اعجاب انگیز” با بیان این که او فردی اعجاب انگیز و مردی بزرگ هست, از او دفاع کردند. به هر حال, در مطالب چاپ شده در اسکوایر اغراق شده بود. صاحب این مجله شرکت هرست هست که توسط ویلیام راندولف هرست, ابداع کننده “روزنامه نگاری زرد”, راه اندازی شده هست.

 

مت دیمون و روزنامه گاردین

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند که خبرنگاران باعث تخریب زندگی انها شده اندگاردین یکی از معتبرترین روزنامه هاي جهان هست, اما حتی این نشریه نیز بدون اشتباه نیست. در سال 2015, این نشریه گزارش کرد که مت دیمون فکر می‌کند بازیگرانی که با افراد هم صنف خود ارتباط بسیار خودمانی دارند, باید رفاقت خود را نشان ندهند و تقریباً باعث شد

 

که او از مخالفان سرسخت این افراد به نظر بیاید. حال این که حتی اگر دیمون این حرف را زده باشد, این همه ي ي حرف او نیست یا دست کم منظور او این نبوده هست. چیزی که او گفته بود این بود که, «وقتی این موضوع در مورد بازیگران به صورت یک راز باقی بماند, انها تاثیرگذارتر خواهند بود». اساسا او معتقد هست

 

که اگر مردم چیزی در مورد رفاقت هاي بازیگران ندانند, آن ها نیز بهتر کارشان را انجام خواهند داد, که در واقع این به حقیقت نیز بسیار نزدیک هست. به نظر می‌رسد که کارکنان گاردین باید هنگام بازگو کردن نقل قول افراد, کمی اکثر توجه کنند.

 

تیلور سوئیفت

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

در سال 2015 جیسون شلدون «عکاس» تلاش کرد تا شهرت تیلور سوئیفت را با ریاکار خطاب کردن او در نامه اي سرگشاده, از بین ببرد. این رخداد پس از پیروزی سوئیفت در مقابل اپل, هنگامی که سازنده آیفون تلاش کرد آهنگ هاي رایگان را بدون ذکر اسم هنرمندان و مارک تجاری انها وارد بازار کند, به وقوع ضمیمه. شلدون در نامه خود ادعا کرد که سوئیفت نحوه بهره گیری از تصاویر تبلیغی خود در طی سفر وی در سال 1989 را, برای او و دیگر عکاسان محدود کرده هست.

 

شلدون گفت که طبق تعبیر او از قرارداد, او تنها می توانست یک‌بار تصویر ها را بفروشد و دیگر نمی توانست بعدها آن تصویر ها را در گزیده آثار هنری خود بهره گیری کند. تیم حقوقی سوئیفت اتهامات وی را رد کردند و گفتند که هیچ محدودیتی در کار او و دیگر عکاسان ایجاد نکرده اند. شلدون آن گونه جواب این ادعا را می‌دهد که می‌گوید سوئیفت نکته را نگرفته هست. به نظر میرسد که دشمنی بین آن ها اتمام نخواهد یافت.

 

آلیشا کیز و مجله بلندر

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

در سال 2008, چند سال پس از بحبوحه شهرت آلیشا کیز, مجله بلندر, که حالا فعال نیست, گزارش داد که کیز ادعاهای توهین آمیزی در مورد نوع موسیقی گنگستا رپ کرده هست. آنگونه که مجله بلندر گزارش کرده بود, اینجور به نظر میرسید که کیز گفته هست گنگستا رپ به نوعی توسط دولت ایالات امریکا در جهت تلاش: «برای متقاعد کردن سیاه پوست ها به منظور کشتن یکدیگر», ایجاد شده هست.

 

اساسا, این مسئله باعث شد که او یک نظریه پرداز توطئه هاي دیوانه وار به نظر برسد. مجله بلندر شاید به این علت این حکایت را مطرح کرد که در آن زمان چیز چندان دیگری برای پرداختن بدان, نداشت. کیز بیانیه اي منتشر کرد که به سادگی ادعاهای دروغین این مطلب را افشا کرد.

 

کاترین هیگل

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

خبرنگارانی که به طور زیاده روی آمیزی از شایعات بهره گیری می‌کنند, نزدیک بود حرفه کاترین هیگل را نابود کنند. در سال 2013, هالیوود ریپورتر داستانی در مورد برخورد هیگل با مادرش را اکران کرد که نزدیک بود حرفه وی را نابود کند. این مطلب بیان میکرد که اگرچه هیگل استعداد زیادی برای تبدیل شدن به ستاره بزرگ فیلم دارد, رفتار «بدقلقی» او مردم را از کار کردن با او منصرف می‌کند. اگرچه هیگل گفته هست کار کردن با او سخت نیست, نظرش جهت دار هست.

 

هرچند جو کارنهان «تهیه کننده» نیز به دفاع از او برخواسته و گفته هست: «قضیه فقط این هست که او یک نظر داده هست» و مردم, زنانی راکه نظر میدهند دوست ندارند. با این وجود او هنوز جوان هست. اگر راسل کرو و چارلی شین توانستند پس از داشتن رفتارهای روان پریشی,

 

مجدد سلامتی خود را بدست بیاورند, هیگل نیز می‌تواند این دوران اعتراض و مخالفت مردم با عقیده خود را پشت سر بگذارد. فقط کافی هست که او در فیلمی مانند “آبستن 2” ستاره بشود, تا همه ي چیز به روال عادی خود برگردد.

 

ناتالی دورمر

خبرنگاران زندگی این ستاره ها را خراب کردند

از میان همه ي گزارش ها باطلی که تا به این جا به انها اشاره کردیم, شاید این گزارش جدی ترین مورد خواهد بود. ناتالی دورمر بازیگر آلبوم تلویزیونی “بازی تاج ‌و تخت”, مجبور بود با گزارش نادرست منتشر شده اي که وی را به نادیده گرفتن سن قانونی برای داشتن روابط احساسی متهم کرده بود, دست و پنجه نرم کند.

 

این گزارش ها پس از نقل قول هایي که او در غالب نقش خود در آلبوم “بازی تاج ‌و تخت” کرده بود, ارائه شدند که اساسا به اشتباه تفسیر شده و باعث شد که او به نادرست, موافق آن گونه روابط با کودکان زیر سن قانونی, به نظر بیاید. این اتهامی هست که برخی اوقات باعث مقصر شناخته شدن فرد می‌شود.

 

اگرچه قبل از آنکه چیزی از بازرسی خارج شود, دورمر در جواب به این ادعاهای غیر مسئولانه, درخواستی برای پلیس مسئول رسیدگی به انگ هاي زده شده به چهره هایي, جهت رسیدگی به این موضوع فرستاد.یکی از چیزهایی که او در جواب خود بیان کرده بود این بود که او در حال بازی کردن یک شخصیت خیالی در یک سرزمین خیالی هست.

 

آن گونه به نظر میرسد که برخی از طرفداران “بازی تاج ‌و تخت” نمیدانند چطور تخیل را از چیزی که میخواهند واقعیت داشته باشد جدا کنند, که در واقع خیلی هم از واقعیت دور نیست. جک گلیسون که نقش جافری منفور را بازی میکند, مجبور بود با نفرتی که مردم در زندگی حقیقی از او داشتند کنار بیاید. نفر بعدی, شان بین هست که ظاهراً باید به همگان اثبات کند که هنوز سرش روی بدنش قرار دارد و از تنش جدا نشده هست.