پارس ناز پورتال

خواص و روش تهیه چای آویشن معجزه طبیعت

خواص و روش تهیه چای آویشن معجزه طبیعت

خواص و روش تهیه چای آویشن معجزه طبیعت 

آویشن گیاه دارویی است که برای لثه و دهان گرفته تا آرامش ذهنی و روانی مفید است،آویشن برای دستگاه گوارشی نیز معجزه میکند. از زمان هـای قدیم آویشن برای مقابله با عفونت ها و درمان زخم‌ها نیز استفاده می شده است. الان نیز در طب سنتی فرهنگ هـای مختلف از این گیاه معطر برای تسکین فیبرومیالژی «درد پراکنده»، آرتریت روماتوئید، ام اس و غیره استفاده میشود.

 

آویشن سرشار از اسانس هـای روغنی است که از سالیان پیش برای درمان بیماری هـای مختلفی مانند آنفلوانزا، صرع و غیره استفاده شده است. در قرون وسطی، مردم عادت زیادی بـه مصرف آویشن داشتند و آن را با اسطوخودوس مخلوط کرده و کف کلیسا را می پوشاندند تا بوی بد از بین برود. در ادامه مروری کوتاه داریم بر خواص این گیاه دارویی فوق العاده.

 

خواص آویشن

اسانس هـای روغنی موجود در آویشن بـه ‌ویژه تیمول خواص درمانی دارند و ضدویروس، ضدانگل و ضدعفونی کننده هستند. استفاده منظم از این گیاه در جلوگیري از برخی بیماری ها مانند آنژین مؤثر است. علاوه بر این بـه نظر می رسد که آویشن بـه بهبود وضعیت سلامتی در برخی بیماری ها مانند لوپوس، ام اس و همچنین بیماری هاشیموتو «نوعی التهاب مزمن تیروئید» کمک میکند. بنابراین بـه نظر میرسد که نوشیدن روزانه یک فنجان چای آویشن مفید است.

 

آویشن همچنین منبع آهن و ویتامین K است. آهن برای حمل اکسیژن بـه بافت ها و ساخت گلبول هـای قرمز خون ضروری است و ویتامین K نقش مهمی در انعقاد خون و ساخت استخوان دارد.  

خواص و روش تهیه چای آویشن معجزه طبیعت

مصرف منظم آویشن، برای عملکرد خوب مغز، کلیه ها و قلب مفید است

 

برخی مولکول هـای موجود در آویشن نیز اثراتی در مقابله با برخی سرطان ها دارند. آویشن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر ترکیبات مفید است و مصرف منظم آن برای عملکرد خوب مغز، کلیه ها و قلب مفید است. اسانس هـای گیاهی آویشن خواص خلط آوری دارند و بـه همین دلیل بـه تمیزی و باز کردن برونش ها کمک میکنند.

 

در نهایت این که آویشن برای مقابله و جلوگیري از مشکلاتی مانند التهاب لثه، لارنژیت، آسم، عفونت ها و زخم هـای گلو و التهاب دهان نیز مفید است.البته این مورد را هم در نظر داشته باید کسانی که فشار خون بالا دارند و دچار پرکاری و یا کم کاری تیروئید هستند و همچنین زنان باردار باید در مصرف آویشن احتیاط کنند.

 

روش تهیه و استفاده از چای آویشن
 بـه گزارش پارس ناز بـه یک مشت آویشن، آب و قوری برای دم کردن نیاز دارید. بـه این ترتیب که برای هر لیوان آب، 2 قاشق چای‌خوری گیاه آویشن خشک بریزید. اگر گیاه تازه در اختیار دارید از میزان بیشتری استفاده کنید. کمی بعد از جوش آمدن آب، آن را روی آویشن بریزید. در قوری را ببندید و اجازه دهید بـه مدت 5 دقیقه دم بکشد. چایتان را صاف کرده و میل کنید. بهتر است این کار را صبح انجام دهید.